Onko kukaan naispuolinen täällä ajanut kasvoistaan karvat?
Siis sen untuvakarvan, mitä jokaisella on naamassa? Katsoin youtube-videoita, missä hehkutettiin, miten se kannattaa, meikki levittyy paremmin ja iho näyttää paremmalta kuulemma. (Ajeluun ei käytetä Gillettea vaan pientä kulmakarvahöylää.)
Kommentit (13)
Nenäkarvat kannattaisi ainakin nyppiä.
Nimimerkillä treffeillä naisen kanssa jolla huomasin sojottavan karvat nenästä :(
Mulla kasvaa hyvin vaaleaa ohutta karvaa poskipäissä, ihan pinseteillä nypin. En uskalla sheivaa ettei kasvu runsaannu, gääk
3 nyppienkin alkaa vahventua.
Olen huomannut. Nypin osaa ylähuulen karvoista ja se osa on nykyään vahvempaa.
Sitten taas kulmakarvat ovat eri juttu. Niiden väliä kun aikani nypon, siihen ei kasva enää ollenkaan.
Miksi se karva muka vahvistuu jos nyppii (tai sheivaa)? Eihän hiuskaan kai vahvistu, vaikka niittä nyppis?
Mä ajattelin nyppiä päälaelta karvoja, ärsyttää kun huomasin että taas on ohentuneet.
Haluisin opetella sen lankatekniikan kasvonukan poistoon, mitä usein näkee etelä-euroopassa tehtävän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se karva muka vahvistuu jos nyppii (tai sheivaa)? Eihän hiuskaan kai vahvistu, vaikka niittä nyppis?
Ei se niin teekään. Tämä on samanlainen myytti kuin se, että hiukset kasvaisivat muka nopeammin kun niitä leikkaa. En ymmärrä miten ihmiset edelleen uskovat näihin, vaikka faktatietoakin on saatavilla.
Mä sheivaan "viiksihaituvat". Ovat aina olleet ihan vaaleat, eikä kukaan muu niitä varmasti ole huomannutkaan. Itseä vaan häiritsi.
Ei ole kasvanut mitenkään paksumpana tai runsaammin takaisin.
Suosittelen :)
Karva kasvaa vain tietyn määrän kertoja, jos tarpeeksi nyppii hius ei kasva enää takaisin. Itse vahaan kasvoni koska minulla kasvaa aivan älyttömiä määriä kulmakarvoja joita on pitkäveteistä nyppiä. Pari kertaa vahasin kasvot mutta ei se parantanut ulkonäköä mielestäni, eri asia jos kärsii hirsutismistä.
"- Suurin osa miehistä ajelee kasvojaan, ja samalla kuorii kaksi kolmannesta kasvojensa ihosta, säännöllisesti vuosien ajan, sanoo puolestaan dermatologi Neal Schultz. Hänen mukaansa tämä selittää sen, miksi miesten iho säilyy usein nuorekkaampana kuin naisten."
http://www.iltalehti.fi/kauneudeksi/2015020919168238_ip.shtml
Ai jaha. Kait se sitten pittää ruveta. Tosin taitaa tulla meikäläisellä ajeltua vähän syvemmältäkin pala kerrallaan.
Olen. Pelotti, mutta huomaan että meikkikin näyttää paremmalta kirkkaassakin valossa kun untuvaa ei näy.
5 jatkaa. Nyppiminen. Minulla se oli paikasta kiinni. Tosiaan ylähuulessa vahvistui ja kulmakarvojen välissä lopetti kokonaan kasvamisen. Eli hävisivöt kulmakarvojen välistä, mutta ylähuulen sillä osalla, josta nypin, kasvaa voimakkaampana. Selkeä raja nyt.
Samoin alaleuassa olleet muutamat innostuivat, kun nypin.
Ilmeisesti nyppiminen joko tuhoaa karvan juuren alusen tai sitten vahvistaa sitä.
(Mikä ei tapa, se vahvistaa, heh)
Leikkaan "viiksihaituvat" saksilla silloin tällöin. Muuten en naamakarvoihin ole koskenut, niin untuvaista on, ettei näy eikä tunnu.