Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on/oli teistä rankempaa: äitiysloma vai työsi?

Vierailija
10.09.2016 |

:) saa perustella myös!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ. Äitiysloma on lomaa.

Vierailija
2/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tavalla rankkaa, mä olen entinen uraohjus ja nykyinen kotiäiti. Vaikka mulla oli tosi stressaava työ, paljon vastuuta, työmatkoja ja pitkiä päiviä niin ainakin sitä pystyi jättämään työt pitkälti työpaikalle, pienten lasten kanssa ei ole koskaan vapaalla.

Molemmissa on plussia ja miinuksia ja olen iloinen että olen saanut kokea kummatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma tän viimeisen kohdalla. Ekat kuukaudet vauva sylissä, lattialla mun piti viihdyttää koko ajan tai alkoi hirveä huuto ja kävelemään opittuaan roikkui helmassa. Väsytti jatkuvasti, kun vauva valvotti ja isompi ei enää nukkunut päiväunia eli en voinut päivälläkään nukkua. Koululainen kotiin tullessaan härnäsi pienempäänsä ja alkoi tappelu. Päivät seurana vain lapset koko äitiysloman.

Kun palasin takaisin töihin niin tuntui aivan lomalta kun yhtäkkiä oli taas tauoilla järkevää keskustelua, työ josta nautin (lukiossa opettajana ja en oo ikinä nauttinut tunnin diaesityksen väsäämisestä niin paljon kuin heti loman jälkeen hyppytunnilla sitä tehdessä :D) ja kotona muksu joka oppi nukkumaan kunnon yöunet samoihin aikoihin, eli väsymyskin poistui. Rakastan lapsiani, mutta tuo vauva-arki vaan ei oo mua varten, 3 kertaa saa riittää tai mies jäädä isyyslomalle.

Vierailija
4/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma

Vierailija
5/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työ! Äitiysloma on ihania kiireettömiä aamuja, sopivan touhuntäyteisiä päiviä, rauhallista aikaa lasten kanssa :) OK olen äitiyslomalla yhden vauvan kanssa jonka lisäksi mulla on ihana reipas pikkukoululainen, en osaisi ikinä kuvitella että hän kiusaisi ketään saati pientä sisarusta. Töissäkin on ihan kivaa, joskin silloin pitää herätä aikaisin ja illalla on väsyneempi ja vähemmän energiaa.  Tavallaan toivoisin että tää arki jatkuisi tälläisenään ikuisesti :D

Vierailija
6/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kun olen ollut töissä äitiyslomallakin. Vauvan kanssa on ollut aina helppoa. Siinä vuoden kieppeillä töissä on helpompaa ja varsinkin töissä ilman lahkeessaroikkujaa. Sitten 2 vuoden jälkeen lapsen kanssa olisi taas ihan lomaa olla ilman töitä.

Vierailija
7/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti äitiysloma. Suuri vastuu pienten ihmisten terveydestä, huonosti nukutut yöt, yksinäisyys, ei taukoja, ei sairaslomaa, ei kesälomaa ...

Vierailija
8/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ. Äitiysloma on lomaa.

Sanon kans, että työ, mutta ei äitiysloma mitään lomaa ole :D ei se mitenkään erityisen rankkaa ollut, mutta en lomaksikaan kutsuisi

Vierailija
9/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on fyysisesti paljon raskempaa. Herätys työpäivinä 5.40.

Vierailija
10/10 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma on rankkaa niille, jotka viettävät valtaosan vapaa-ajastaan netissä. Sieltä on niin vaikea irtautua hoitamaan lasta. Töissä on hankalampi hengata netissä, kun on tulosvastuussa. Kun ei ole jatkuvasti netissä, niin on helpompaa ja kevyempää keskittyä oleelliseen.