Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fitmammat nyt auttakaa mua!

Vierailija
10.09.2016 |

Homman nimi on siis, että muutama ylimääräinen kilo on kerääntynyt reisiin, takapuoleen ja mahaan. Syinä vaikka nyt arjen kiireet, harrastukset ja työt. Aina eli melkein koskaan ei jaksa treenata kun veto on niin veks kun on tultu töistä, koulusta ja harrastuksista. Reidet on liian leveät, takapuoli myös ja reisissä selluliittia. Maha ei ole paha, ei mitään roikkuvaa mahaa, vain pieni tasainen rasvakerros.
Mielestäni syön ihan terveellisesti, aamulla keitetään puuroa, päivällä syön salaattia, illalla enimmäkseen kasviksia ja jotain protskua ja pastaa tai kvinoaa tms. Lisäksi välipalana jugurttia ja mysliä ja marjoja tai hedelmiä, illalla ruisleipää. Herkut on heikko kohta mutta yritän syödä vain vähän mutta joka päivä niitä tuntuu menevän... Kävelen päivässä ehkä 5 kilometriä koiran kanssa, muuten hyötyliikuntaa jonkun verran.
MITÄ täytyisi siis tehdä että saisi ihan peruskunnon ja paremman olon? En halua mitään fitness kroppaa mutta MITEN muilla on aikaa treenata pysyäkseen hoikkana ja lihaksikkaana samalla kun pyörittää tälläistä arkirumbaa? Jos on aikaa treenata max 4 päivänä viikossa, millaista treeniä ehdotatte? Alkaa kyllästyttää nämä hyllyvät jalat ja takapuoli ihan just nyt!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman nimi on siis, että muutama ylimääräinen kilo on kerääntynyt reisiin, takapuoleen ja mahaan. Syinä vaikka nyt arjen kiireet, harrastukset ja työt. Aina eli melkein koskaan ei jaksa treenata kun veto on niin veks kun on tultu töistä, koulusta ja harrastuksista. Reidet on liian leveät, takapuoli myös ja reisissä selluliittia. Maha ei ole paha, ei mitään roikkuvaa mahaa, vain pieni tasainen rasvakerros.

Mielestäni syön ihan terveellisesti, aamulla keitetään puuroa, päivällä syön salaattia, illalla enimmäkseen kasviksia ja jotain protskua ja pastaa tai kvinoaa tms. Lisäksi välipalana jugurttia ja mysliä ja marjoja tai hedelmiä, illalla ruisleipää. Herkut on heikko kohta mutta yritän syödä vain vähän mutta joka päivä niitä tuntuu menevän... Kävelen päivässä ehkä 5 kilometriä koiran kanssa, muuten hyötyliikuntaa jonkun verran.

MITÄ täytyisi siis tehdä että saisi ihan peruskunnon ja paremman olon? En halua mitään fitness kroppaa mutta MITEN muilla on aikaa treenata pysyäkseen hoikkana ja lihaksikkaana samalla kun pyörittää tälläistä arkirumbaa? Jos on aikaa treenata max 4 päivänä viikossa, millaista treeniä ehdotatte? Alkaa kyllästyttää nämä hyllyvät jalat ja takapuoli ihan just nyt!

Ruisleipä pois illalta. Herkut pois. Yksinkertaisesti et osta niitä lainkaan, niin ei tule mielihaluja. Käy kaupassa silloin kun olet juuri syönyt. Silloin paljon helpompi vastustaa mielihaluja. Muutenkin jos syöt tarpeeksi, niin sinulla ei ole nälkä ja siten sinun ei edes tee mieli herkkuja.

Jos kehosta haluaa sporttisen, niin sitä kannattaa rasittaa monipuolisesti. Kannattaa antaa lisäpainoharjoittelua, koska se on oikeastaan ainoa, joka lisää lihasmassaa ja voimaa ja siten tekee liikkumisesta kevyempää. Sitten pitkät ja rauhalliset lenkit parantavat peruskuntoa, joka on kaiken perusta. Näiden lisäksi kannattaa harrastaa sykettä nostavaa liikuntaa, joka saa sinut kunnolla hengästymään. Voit joko pelata jotain kovalla sykkeellä tai sitten ihan vain vetää vetoja tai vauhdikkaampia yhtenäisiä lenkkejä. Tämä parantaa hapenottokykyäsi, vauhtikestävyyttäsi ja parantaa lihastesi hermotusta.

Liiku siis paljon ja monipuolisesti. Pelkkä koiran kanssa kävely ei tuo sinulle urheilullista vartaloa.

Jos paksut reidet ovat ongelmasi, niin ehkä ei kannata turhan paljon keskittyä jalkalihasten treenaamiseen, vaan yläkroppaan ja hoitaa jalkojen lihaksia pääosin juoksemalla. Pakallista rasvanpolttoa ei ole olemassa, joten jalkoja treenaamalla et jaloista rasvaa polta.

Kaikki syömiset kalorilaskuriin, liikkumiset kulutuslaskuriin ja katsot, että lopputulos on negatiivinen ja varmistat suunnan myös puntarilla, niin alkaa reidet kapenemaan.

Yritä löytää liikkumisen ilo jos et ole sitä vielä löytänyt. Tee eniten sitä, joka on mielestäsi hauskinta. Kaikki lajit käyttöön ja kaverit mukaan, jolloin on vaikeampi jättää treenit välistä. Yleinen harhakäsitys on, että juokseminen ja kuntosali ovat ainoat keinot harrastaa liikuntaa. Moni fitnessmuija olisi aivan puhki kovatempoisen sulkapallopelin jälkeen.

Vierailija
22/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne herkut mahtaa olla? Mun mielestä voisit lopettaa noita täysin turhia myslejä ja jugurtteja pois ja opetella syömään järkevästi kolme kertaa päivässä.

Herkut on ehkä rivi suklaata illalla tai pieni makea leivos kahvin kanssa päivällä. Mikäs olisi parempi välipala kuin jugurtti tai mysli? Jotain on pakko syödä välipalana, ei kolme isoa ateriaa ole mikään ruokarytmi, syötkö itse jotain makaronilaatikkoa 3x päivä ja ei muuta?

Herättyäni syön maustamatonta jugurttia, hedelmää ja ison mukin tummaa kahvia. Lounaaksi kasvis- ja vihannespitoisen salaatin, vähän vaaleaa lihaa ja usein kananmunaa. Pääateria kotiin tullessa, hyvää itse tehtyä ruokaa, joka voi sisältää lähes mitä vain. Jälkiruoaksi pari keksiä, jos mahtuu. Illalla juon vain kahvia. Ei ole ikinä sellainen olo, että tarvitsen välipalan. Nämä siis työpäivinä. Viikonloppuisin saatan aamulla syödä runsaammin tai vain yhden "oikean" ruoan. Illalla sitten hedelmiä tai keksejä. Jos olen matkoilla, syön aamulla hotellissa paljon ja seuraavan kerran vasta illan suussa.

Joo mut kato kun se keho vaatii just enemmän hyvää ruokaa et se pysyy kauniina ja kiinteenä. Mitä enemmän lihasta kehossa sitä enemmän tarvitaan ruokaa sen ylläpitoon tai keho syö ne lihakset.

"kato kun" :D Kerro pois, pitäiskö mun alkaa väkisin mässyttämään jotain patukoita, jos mulla ei ole nälkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunta auta mitään, kyllä se on kalorit laitettava alas jos painoa haluaa pudottaa. Jos kaipaat "fitnesskissojen " neuvoja niin kai tiesit että siinä maailmassa monet kärsivät salaa anoreksiasta ja dieetti on todella kurinalainen ja anorektinen kalorillisedti ja ravinteellisesti. Kyllä ne neuroottisuudessaan mielellään nipottavat jostain raejuuston koostumuksista ja milloin saa rasvaa syödä ja milloin kaurapuuroa, mutta kokonaisuudessaan sillä ei ole mitään väliä koska kalorit on niin pienet että sillä laihtuu vaikka karkkia vetäisi. Sitten vaan lihakset vähän pumppiin salilla kun pikkasen jotain naama norsun vitulla hutkitaan ja kroppa on valmis rannalle tai baariin!

Vierailija
24/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne herkut mahtaa olla? Mun mielestä voisit lopettaa noita täysin turhia myslejä ja jugurtteja pois ja opetella syömään järkevästi kolme kertaa päivässä.

Herkut on ehkä rivi suklaata illalla tai pieni makea leivos kahvin kanssa päivällä. Mikäs olisi parempi välipala kuin jugurtti tai mysli? Jotain on pakko syödä välipalana, ei kolme isoa ateriaa ole mikään ruokarytmi, syötkö itse jotain makaronilaatikkoa 3x päivä ja ei muuta?

Herättyäni syön maustamatonta jugurttia, hedelmää ja ison mukin tummaa kahvia. Lounaaksi kasvis- ja vihannespitoisen salaatin, vähän vaaleaa lihaa ja usein kananmunaa. Pääateria kotiin tullessa, hyvää itse tehtyä ruokaa, joka voi sisältää lähes mitä vain. Jälkiruoaksi pari keksiä, jos mahtuu. Illalla juon vain kahvia. Ei ole ikinä sellainen olo, että tarvitsen välipalan. Nämä siis työpäivinä. Viikonloppuisin saatan aamulla syödä runsaammin tai vain yhden "oikean" ruoan. Illalla sitten hedelmiä tai keksejä. Jos olen matkoilla, syön aamulla hotellissa paljon ja seuraavan kerran vasta illan suussa.

Joo mut kato kun se keho vaatii just enemmän hyvää ruokaa et se pysyy kauniina ja kiinteenä. Mitä enemmän lihasta kehossa sitä enemmän tarvitaan ruokaa sen ylläpitoon tai keho syö ne lihakset.

"kato kun" :D Kerro pois, pitäiskö mun alkaa väkisin mässyttämään jotain patukoita, jos mulla ei ole nälkä?

Patukat ei ole mitään ruokaa, älä syö muita patukoita kun mies patukkaa eli parrua.

Vierailija
25/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liikunta auta mitään, kyllä se on kalorit laitettava alas jos painoa haluaa pudottaa. Jos kaipaat "fitnesskissojen " neuvoja niin kai tiesit että siinä maailmassa monet kärsivät salaa anoreksiasta ja dieetti on todella kurinalainen ja anorektinen kalorillisedti ja ravinteellisesti. Kyllä ne neuroottisuudessaan mielellään nipottavat jostain raejuuston koostumuksista ja milloin saa rasvaa syödä ja milloin kaurapuuroa, mutta kokonaisuudessaan sillä ei ole mitään väliä koska kalorit on niin pienet että sillä laihtuu vaikka karkkia vetäisi. Sitten vaan lihakset vähän pumppiin salilla kun pikkasen jotain naama norsun vitulla hutkitaan ja kroppa on valmis rannalle tai baariin!

Oho nyt rupes läski kilee :D ota munkki ja laita peppu soffalle possu.

Vierailija
26/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunto/voimatreeniä ja kunnon juoksemista. Ei käveleminen mitään timmiyttä tuo. Kuluttaa energiaa (eli polttaa rasvaa) todella niukasti kaiken lisäksi. 

Mistä aikaa? Jätä jotain pois. Vaihda harrastus liikuntaan. Organisoi. Yksi siivouspäivä viikossa. Lapselle tilaat hoitajan kun pitää lähteä urheilemaan. 

Vierailija
27/33 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

myslit, jugurtti ja leivokset pois. Anna kun arvaan, syöt muromysliä ja maustettua jugurttia.

Vierailija
28/33 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/33 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Ei tällä palstalla mitään fitness-mammoja ole.

http://www.lansivayla.fi/blogi/225610-av-mammat-nuo-nettinatseista-pahi…

Vierailija
31/33 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse syön suunnilleen kuin sinä, mutta pyöräilen tai juoksen töihin joka päivä ja lisäksi teen illalla kunnon treenin 5xviikossa (juoksua lähinnä plus kuntopiiriä). Lisäksi puuhaan taaperon kanssa lopun aikaa, joten vain töissä tulee oikeastaan istuttua.

Mitat 175/60/rasva% 17.

Vierailija
32/33 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et harrasta käytännössä siis ollenkaan liikuntaa. Ei ihmekään jos olet löysä. Vaihda vähintään yksi arjen harrastus liikuntaharrastukseen ja siihen viikonloppuna kaksi kertaa päälle, niin sulla on jo 3 pitkää liikuntakertaa viikossa siinä.

Vierailija
33/33 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up