Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla olemassa PLAN B elintasosi turvaamiseksi?

Vierailija
09.09.2016 |

Mulle tuli töissä tänään sellainen kutina että täytyisi kehitellä jotain, mutta mitä. Viimeksi 3 vuotta sitten jouduin ottaman silloisen PLAN B:n käyttöön, jota nyt siis toteutan, en jaksaisi näin äkkiä uudestaan esim. uudelleenkouluttautua (ja se olisi jo 4. ammattini)...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Plan B on Get rich or die tryin'

Vierailija
2/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sossu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin sugardaddyn.

Vierailija
4/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko työpaikan menetyksen varalle vai mitä beetä?

Vierailija
5/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä, mitä aiot käytännössä tehdä? Ja sitä paitsi mikä sitten on PLAN A:si jos B on jo tulla rikkaaksi tai kuolla?

Vierailija
6/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko työpaikan menetyksen varalle vai mitä beetä?

No esimerkiksi työpaikan menetyksen varalle, voihan se olla vaikka rikas elättäjäkin tms. En minä tiedä millaisissa tilanteissa olette.

Vierailija
7/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso on minun kohdalla väärä sana, mutta hengissä pysyminen, tai vielä oikeammin kahden lapsen hengissäpysyminen olisi oikeampi. Mutta plan b on siis asunto lihoiksi. Asunto, koska muuta omaisuutta ei ole, ja asunnostakin omaani vain puolet.

Kohta sen joutuukin ottamaan käyttöön, jos uudet tuulet puhaltavat työmarkkinatukeenkin. Saavat sitten varakkaat ostella näitä pakon edessä myytäviä kämppiä. Tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi muuttaa vuokralle ja nostaa asumis- ja tt-tukea..

Vierailija
8/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö.

Vierailija
9/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä, mitä aiot käytännössä tehdä? Ja sitä paitsi mikä sitten on PLAN A:si jos B on jo tulla rikkaaksi tai kuolla?

Carpe Diem?

Vierailija
10/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plan B on töihin meno. Olen opiskelija, piiiitkillä vuorottelu-, opinto- ja virkavapailla, säilytin työpaikkani.

Plan C on asunnon myynti. Nykyinen on velaton.

Plan D on perintö.

Vierailija
11/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carpe Diem?

Eli sinulla ei ole PLAN B:tä, kiitos vastauksestasi.

Vierailija
12/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki mahdolliset tuet. Toimeentulotukea en ole hakenut, mutta ensi vuonna haen. noin 500€ lisä.

Vierailija
13/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plan B on ollut aina olla laaja-alainen ja joustava töissä. Jos nykyisestä pois potkittaisiin pystyisin varmaan löytämään jotain haastavaa tilalle suurinpiirtein samalla palkalla, jos ulkomaille lähtisin, parmpipalkkaisenkin. Hyvä peruskoulutus ja laaja-alainen asioiden hallinta yhdessä sopivan luonteen (yhteistyökykyinen, aktiivinen ja innostava työyhteisössä) kanssa on minun vakuutukseni tulevaisuutta varten.

Vierailija
14/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on pakko ruveta myymään persettä...

Vierailija
15/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö ja pääomatulot

Vierailija
16/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina useampia pläänejä, sekä talouden että terveyden ja henkisen integriteetin säilyttämišksi. Useita niistä on kokoajan käytössäkin. Tai ehkä se pitäisi ilmaista niin, että plänä aa on pitää munia riittävän monessa korissa, ettei kaikki hajoa kerralla koskaan.

Vierailija
17/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos menee työt alta niin sit alkaa v*tunmoinen huslaaminen ja edustaminen. Toivottavasti ymmärrät.

Vierailija
18/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ei lopu siihen jos elintaso ja sosiaalinen asema laskee. Pääasia on jokin katto pään päällä ja saisi syötävää silloin tällöin. Tyydyn vähään.

Ei ole plan B:tä enkä tarvi.

Vierailija
19/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhuollon alalla tutkija ja plan B on kliininen työ tai tutkimus- ja kliinisen työn yhdistelmä. Minua aina rauhoittaa että on näitä vaihtoehtoisia skenaarioita. Jos vaikka työ alkaa tuntua todella kaikenvievältä ja epävarmalta, voin ajatella että kaikkeen ei tarvi pystyä venymään vaan voi ottaa varasuunnitelmat käyttöön.

Vierailija
20/26 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin erikoinen ala, etä jos potkut tulisi, menisi kyllä sormi suuhun että mitä seuraavaksi. Toisaalta laskin juuri että ansiosidonnaisella pystyisi just ja just vielä maksamaan asuntolainaa. Eli olsii ainakin vähän aikaa järjestellä asioitaan.