Sairaalasta tuli lasku, opiskelijana ei varaa maksaa
Jouduin olemaan muutaman yön osastolla ja kahdensadan laskuhan siitä tuli. Miten köyhillä on varaa sairastaa? Avustaako sossu? Saan tukea 425e/kk ja mies elää tuilla myös, mutta on ihan vasta saanut palkkojaan edellisestä työstä tililleen -> sossu ei suostu avustamaan? Kolme kuukauttahan se ainakin muistaakseni oli se kuinka pitkälle ne tilihistoriaa katsovat. Minulla ei vain tule pitkään aikaan olemaan rahoja tuon laksun maksuun, osamaksullakin tekisi tosi tiukkaa. En halua vain valittaa täällä, kysynkin miten tämä homma hoidetaan parhaiten? Pakollisten menojen jälkeen minulle jää tuesta käteen max. 50e ruokaan ynnä muuhun...
Kommentit (14)
Mitä maksaa ottaa yhteyttä sossuun ja kertoa tilanne? Ja tämän jälkeen laskuttajaan, jos asia ei sossun kautta hoidu ja sopia maksujärjestelyistä.
Opintolaina? Jos et ole siihen oikeutettu, voit sossusta saada apuja.
Edelliset kirjoittajat ovat antaneet hyviä neuvoja: ota heti yhteys sosiaalitoimeen. Sen jälkeen neuvottele laskuttajan kanssa. Et ole ensimmäinen, jonka on pakko niin tehdä. Lykkyä tykö!
Tilanteestasi olen toki pahoillani, ymmärrän, että varat ovat joillakin oikeasti vähissä.
Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että esimerkiksi täysin ilmainen sairaala on sula mahdottomuus. Kyllä elämä, sairastaminen, kuolema ja kaikki siltä väliltä valitettavasti vain maksaa rahaa.
Sossuun yhteys, tuohan on tilapäinen ongelma jonka kasvaminen suhteettomiin mittasuhteisiin on vielä hyvin estettävissä. Ja sitten sairaalaan jossa voinee sopia maksun osissa. Itse asiassa eikö sairaalassa ole sossu tällaistakin varten?
Vierailija kirjoitti:
Tilanteestasi olen toki pahoillani, ymmärrän, että varat ovat joillakin oikeasti vähissä.
Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että esimerkiksi täysin ilmainen sairaala on sula mahdottomuus. Kyllä elämä, sairastaminen, kuolema ja kaikki siltä väliltä valitettavasti vain maksaa rahaa.
Sipiläkö se siellä?
Minä järjestin osamaksun ja vähensin maksun ajaksi syömisen noin neljännekseen normaalista. Koska tiesin tämän etukäteen, lähdin sairaalasta kahden päivän jälkeen eli neljä päivää aiemmin kuin henkilökunta oli suunnitellut. Enkä saanut mitään tukia muuhunkaan, joten yksin oli pärjättävä.
Itse olisin tuossa tilanteessa opiskelijana kysynyt apua vanhemmiltani. Toinen vaihtoehto on opintolaina tai jos miehesi voisi maksaa jos hänellä on rahaa. Yleensä tuollaiset laskut pystyy saamaan aika pieniin eriin.
Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että vanhempani auttavat tiukassa tilanteessa. Olisko sulla ketään, joka voisi auttaa? Takaisinmaksu voi kyllä olla vaikeaa.
Jos olet nostanut opintolainan, niin hakemusta vaan sosiaalitoimistoon.
Osamaksulla moni muukin köyhä joutuu hoitamaan tuollaiset yllättävät laskut. Kysy toki sossusta apua ensin.
Onko opintolaina nostettu? Jos on eikä riitä niin sitten sossuun.
sosku maksaa kyllä sairaalamaksut jos on sille kuulle myönteinen toimeentulotukipäätös, mutta voisin veikata että jos teillä kerran jommalla kummalla palkkatuloja on niin sit ei auta kun maksaa itse..