Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CV. Laitanko äippälomat vai..

Vierailija
09.09.2016 |

Laitanko CV:een äitiyslomat vai jätänkö "tyhjää"?
Onko työnantajia kommentoimaan?
En kuiteskaan ole perseelläni vaan istuskellut vaan pikku veronmaksajia tuottanut/hyysännyt.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
2/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne olleet työsuhteitten väleissä, vaan oletko ollut koko ajan saman työpaikan kirjoilla vanhempainvapaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on pidempi pätkä vuosia kotona, niin kyllä mä itse ainakin mainitsisin, vaikka sitten haastattelussa jos jotain työhistoriasta kysellään, että olin vuodet x-x kotona lasten kanssa.

Olen ollut myös työnantajana, mutta en muista nähneeni cv:ssä kenelläkään äitiyslomasta erillistä merkintää, mutta en mä ainakaan pahalla katsoisi. Monet tosiaan haastattelussa kertoo, että lapsia on, joten siitäkin voi päätellä sitten, jos cv:ssä on "aukko".

Vierailija
4/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana ihmettelisin CV:n aukkoja, joten olisi ihan kiva, jos olisi mainittu hoitovapaalla olo. Ettei tarvitse erikseen kysellä syytä.

Vierailija
5/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ohje on, että CV:n pitää olla aukoton eli kyllä ne hoitovapaatkin sinne kuuluu merkitä.

Jokunen vuosi sitten meille palkattiin muutamaksi kuukaudeksi sijainen. Kuulin, että CV oli aika erikoinen, sillä siinä oli pitkiä aikoja tyhjää. Oli kuitenkin tehtävään ainut pätevä hakija, joten valittiin, ja hoiti hommansa moitteitta. Joskus jutellessa sitten kertoili, miten oli ollut jonkun pohjoisafrikkalaisen miehen kanssa tämän kotimaassa avoliitossa useita vuosia. Siitä johtuivat ainakin useimmat aukot. Mutta olisi kyllä voinut merkitä vaikka, että asunut ulkomailla vuodesta x vuoteen y, niin ei olisi herättänyt epäilyksiä.

Vierailija
6/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitanko CV:een äitiyslomat vai jätänkö "tyhjää"?

Onko työnantajia kommentoimaan?

En kuiteskaan ole perseelläni vaan istuskellut vaan pikku veronmaksajia tuottanut/hyysännyt.

Et tietenkään laita lomia listaan jossa on tarkoitus listata työt ja koulutukset. Haloo!

Vierailija
7/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut samalla työnantajalla koko perhevapaan ajan, joten en jätä aukkoja. Toisaalta en kerro perheestäkään sen kummemmin. Kysyttäessä ehkä mutta ei äitiys minun töihini vaikuta.

Tyhjiä aukkoja en jättäisi, mutta koska työnantajia lähinnä kiinnostaa sen oman alan kokemus, niin voihan sitä vähän valehdella ja laittaa jonkun hanttihomman siihen väliin. (Tiedän että alapeukkuja tulee, kun eihän herranjestas saa valehdella. Se nyt vaan on niin että liika rehellisyys ei aina auta. )

Vierailija
8/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi tyhjiä aukkoja ja mainitsisin kyllä perheen ja lapset. Monesti nämä kertovat vakaasta elämäntilanteesta - kuten myös siitä, ettet ehkä ihan heti ole jäämässä äitiyslomalle.

t hr

Vierailija
9/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän perheasioista ole pakko kertoa työhaastattelussa, eli eivät saa edes kysyä esim. lasten hankinnan suunnittelemisesta tahi muusta. Jos yhtään tuntuu siltä, voit jättää tyhjää ja halutessasi vastata jos kysytään. Itse kyllä laittaisin merkinnällä "perhevapaa", etenkin koska olen aina hoito- tms. -vapaan jälkeen jatkanut samalla työnantajalla.

Vierailija
10/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppaat pienellä tekstillä alaviitteeseen.

Jos olisin rekrytoija, pitäisin plussana kaikkia JO PIDETTYJÄ äitiyslomia.

Vierailija
11/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut henkilötiedot-kohtaan nimen, syntymäajan ja -paikan lisäksi siviilisäädyn sekä lasten lukumäärän ja syntymäajat. Niiden perusteella pitäisi pystyä päättelemään, että olen ollut perhevapailla silloin, kun työhistoriassa on aukkoja.

Vierailija
12/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle nuo osui samalle työsopimukselle, eli en niitä maininnut vaan työn alku- ja loppuvuodet.

Harrastuksissa sitten mainitaan kotihiireily, ikuisuusremontti ja vaativa kasvatusvastuu :) Eli mulla ei ole laittaa listaan mitään kodin ulkopuoleista harrastusta.

Vierailija
13/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. Olin määräaikaisessa työsuhteessa kun jäin äitiyslomalle. Koska tykkään olla tehokas, "tehtiin" lapset pienellä ikäerolla. Tästä seurasi että olin lasten välissä 3kk työttömänä. Kohta vanhempainvapaan loppuessa olen taas työtön.

Sitä ennen pääasiassa opiskelua ja töitä (hanttihommia) opintojen ohessa.

Vierailija
14/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä mutta meidän työpaikkaan tuli nainen, jolla oli 9 vuoden kokemus asiantuntijan tehtävistä. Näin siis aukoton cv tuolta ajalta. Kunnes joskus selvisi että on ollut vain noin vuoden tuosta ajasta töissä, muun ajan äitiyslomalla/hoitovapaalla. Jokainen saa ihan itse miettiä kuinka asiantuntijuus on kertynyt (muustakin kuin vaipanvaihdosta) noiden lähes 10 vuoden ajalta. 

Vierailija
15/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aukkoja ei jää eli sen puolesta cv ei kaipaa selityksiä (en nyt tarkoita näin räikeää tapausta kuin viestissä 14), niin mainitsetteko perheen/lapset? Jos mainitsette niin millä tavalla?

Vierailija
16/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aukkoja ei jää eli sen puolesta cv ei kaipaa selityksiä (en nyt tarkoita näin räikeää tapausta kuin viestissä 14), niin mainitsetteko perheen/lapset? Jos mainitsette niin millä tavalla?

Henkilötiedot:

Möttönen, Maija Spiruliina s. 5.5.1985 Joroisissa. Avioliitossa, 5 lasta (s. -05, -06, -07, -08, -09)

Vierailija
17/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työsuhteen sisällä perhevapailla, niin sitä ei kuulu merkitä erikseen. Enkä Ap:n tilanteessa laittaisi CV:n tietoihin, mutta voisin mainita työhakemuksessa tai haastattelussa sopivassa kohdassa, että xx ajan ollut kotona lapsien kanssa.

Vierailija
18/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Osaako ihmiset ottaa huomioon että kaksi lasta ja äitiyslomat on jo yli kaksi vuotta "aukkoa" CV:ssä.

Jäin syksyllä 2014 ensimmäiselle äitiyslomalle.

Vierailija
19/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilötiedot:

Möttönen, Maija Spiruliina s. 5.5.1985 Joroisissa. Avioliitossa, 5 lasta (s. -05, -06, -07, -08, -09)

No mä en mainitse, ei kuulu mun mielestä cv:hen sen enempää kuin siviilisäätykään. Ehkä joskus kuului, nykyään ei. 

Mulla vain yksi lapsi ja olin äitityslomalla 7 kuukautta, niin en ole erikseen kirjannut tätä CV:hen. Toki haastattelussa lapsi tulee tavalla tai toisella usein puheeksi.

Vierailija
20/20 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin työhaastatteluun ensimmäistä kertaa vuosiin tällä viikolla. En ollut hakemuksessa tai cv:ssä maininnut lapsista.

Haastattelu alkoi niin, että haastattelija pyysi minua kertomaan kuka olen mistä jne... Siinä mainitsin lapset :)

Sain paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan