Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini laihdutti odottaessaan minua -vaikutukset?

Vierailija
08.09.2016 |

Mitä on voinut aiheutua terveydelleni siitä, kun äitini kuulemma oli alkuraskaudessa kovasti yrittänyt laihduttaa liikakiloja pois? Oli mennyt kai jonkin aikaa jo ennenkuin oli sitten vihdoin tajunnut, että on muuten raskaana.

Mulla epäillään nimittäin nyt, että olisi maksassa jotain vialla. En ole käyttänyt alkoholia tms. ja lääkäri sanoikin, että se saattaisi olla perinnöllisistä syistä. Tuli mieleen, että voiko äitini laihdutus olla saanut jotain aikaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikutusta. Lapsi ottaa äidistä ravintoaineet väkisin.

Vierailija
2/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen syy ei tarkoita tuota. En usko, että on vaikutusta, mutta kysy lääkäriltä. Moni laihtuu alkuraskaudessa, eikä ole vaarallista. Ylipainoisilla päin vastoin vauvankin etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen syy tarkoittaa sitä, että vikaa/sairautta on sukupolvissa ennen sinua (vanhemmat, isovanhemmat) ja sinä saat saman vian/sairauden.

Vierailija
4/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä äitisi rasvakudoksesta on irronnut rasvaliukoisia ympäristömyrkkyjä. Siksi raskaana ei saisi vähentää läskiä.

Vierailija
5/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva ottaa tarvitsemansa, folaatin puute taitaa olla ainoa mikä voi vaikuttaa, ja se vaikuttaa kait hermostoon ja aivoihin, ei sisäelimiin.

Sellaista olen joskus lukenut että imetysajan laihdutus vapauttaisi jotain myrkkyjä maitoon mutta en tiedä pitääkö se paikkaansa. Jos pitää niin luulisi voivan vaikuttaa maksaan.

Vierailija
6/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliravitut äidit saavat lihavuuteen taipuvaisia lapsia, se on tutkittu.

Vierailija
7/7 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin aliravitsemus raskauden aikana lisää ainakin sydänsairauksien riskiä lapsella, tästä oli tv:ssä dokumentti jokin aika sitten.