Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kerro somessa, että menet lomamatkalle?

Vierailija
08.09.2016 |

Tuttavaperhe matkustaa kahden lapsensa kanssa monta kertaa vuoteen, mutta somesta tämä ei ilmene vaan kasvotusten jutellessa. Ovat tosi aktiivinen harrastava perhe, mies opettaja ja nainen monessa mukana ja akateemisissa piireissä tunnettu. Somesta kun katsoo, niin tylsältä vaikuttaa vaikka totuus toinen. Itsekään en ikinä ilmoita jos menen matkalle, nyt ollaan lokakuussa menossa mutta en oikein tunne tarvetta ilmoittaa tästä. Työni on itseasiassa tosi mielenkiintoista ja senkin kautta tulee reissattua kotimaassa, ei aiheutta statuksiin tässäkään. Kavereiden kanssa jutellaan kasvotusten tai puhelimitse.

Onko muita, joiden elämä pelkän somen perusteella on tylsää mutta totuus on toinen? :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei halua, että kotiin murtaudutaan ja tavarat ryöstetään sillä aikaa kun on lomamatkalla, jonka takia ei sitä somessa kuuluta. En henkilökohtaisesti muutenkaan välitä somessa asioiden kailottamisesta.

Vierailija
2/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivitä lomamatkoista tai muustakaan paljon. Joskus jotain jonninjoutavaa. Vaikka elämäni on ihanaa ja hyvää tällä hetkellä, en tunne tarvetta jakaa tätä asiaa missään somessa. Riittää, kun kerron omalle puolisolle, että hän on ihana ja lapsille samoin.

Olen kyllästynyt ihmisiin, jotka tuovat itseään älyttömästi esille. Omaa menestystään ja hyviä tekojaan, täydellistä elämäänsä. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Näin se vain on..

Ja sitä paitsi, ei tuokaan ole sitten todellinen kuva heidän elämästä. Koska tulee huonojakin päiviä ja huonoja hetkiä, mutta näitä ei laiteta someen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerro siksi, että haluan lomamatkalla pitää sometaukoa. Parasta ikinä oli kaksi viikkoa Ranskassa kun ei toiminut wifi ja sai kulkea känny äänettömällä, kysyä neuvoa kun ei ollut googlemapsia ja ihmiset kulki muutenki kun nenä kiinni ruudussa. Loma on mulle taukoa suomalaisille pakkomielteeksi muodostuneesta somettamisesta ja en todellakaan ruoki ihmisten kyttäysfetissiä postaamalla kuvia henk.koht.matkastani.

Vierailija
4/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on sellainen, että "hyvähän teidän on, kun teillä on rahaa". Niin ei paljon huvita huudella lomista. Ja siskolla on kyllä itsellä vakityö. Ja meidän perheen tulot on yhteensä 45 000 vuodessa, joten mitään tosipohjaa tuolle kateudelle ei edes ole. Mutta paremmassa rauhassa saadaan käydä siellä yhden yön kylpyläreissussa, kun käydään ihan vain hissukseen.

Vierailija
5/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei halua, että kotiin murtaudutaan ja tavarat ryöstetään sillä aikaa kun on lomamatkalla, jonka takia ei sitä somessa kuuluta. En henkilökohtaisesti muutenkaan välitä somessa asioiden kailottamisesta.

juuri samasta syystä en itse kerro lomamatkoista, tai kerron rajoitetulle yleisölle, en kaikille kavereilleni. Kotiini on murtauduttu kerran matkan aikana, ja silloin olin kertonut kaikille fb-kavereilleni matkastani (joukossa vanhoja koulukavereita joita en edes enää tunne yms.)

Vierailija
6/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoita ihan vaan jo siksi ettei kukaan keksi tulla tyhjentämään kämppää matkan aikana.

Vierailija
7/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitan julkisesti. Jätän avaimen omakotitalon kynnysmaton alle ja vajan eteen sorkkaraudan.

Vierailija
8/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan halua jaella kuulumisiani somen kautta hallitsemattomasti, mieluummin vain naamatusten. Jos vaikka menisin naimisiin, kertoisin siitä kasvotusten vain lähimmille ihmisilleni koska en katso asian kuuluvan sosiaaliseen mediaan. Digijalanjälki kannattaa pitää pienenä.

Vierailija
9/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook näyttää nykyisin vaan sitä,mistä kaverit tykkää ja aika hyvän katsannan jengin elämään saa, halusi tai ei. Sitten oikein lähtölasketaan statuksessa, että koska se matka alkaakaan. Just oli yks tuttu pari viikkoa Kreetalla ja ilmoitti siitä julkisella Instatilillään sekä Facebookissa ennen matkaa, matkan aikana ja sen jälkeen, ei jäänyt kyllä kellekään epäselväksi, millä kokoonpanolla ollaan ja että kämppä tyhjä. Koska Instassa on kuvia asunnosta niin varkaat voivat myös tehdä seurantaa ennakkoon, että mitä arvoesineitä sieltä löytyy.

Joidenkin ihmisten typeryys on vaan hämmentävää.

Vierailija
10/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa.

En koe tarvetta jakaa elämääni somen kautta.

Vierailija
11/11 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoisin? En kyllä kerro somessa mitään muutakaan, vaikka profiilit löytyvät. Ketä kiinnostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi