Poika kyseli taksvärkkipaikkaa kymmenestä paikasta. Yhteenkään ei päässyt.
Kaikista paikoista tuli kieltävä vastaus. Todella harmi ja surullista.
No, siivoaa sitten kotona jotain.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmalle maksaa se että joku vahtii sitä pojua joka ei osaa mitään. J...
Näinhän se on. Mutta kyllä se aikuisenkin perehdytys yritykselle maksaa. Miten nuoret mitään oppivat, jos niille ei anna tilaisuutta? Koulunpenkillä istuen ei ainakaan.
Millainen idiootti alapeukuttaa tätä kommenttia? :D Selittäisitkö ajatuksenkulkuasi? Ihan uteliaisuuttani kyselen.
Taidat olla itse idiootti, kun et ymmärrä mitä eroa on perehdyttää koululainen parin tunnin hanttihommiin tai tuottava työntekijä jatkuvaan työsuhteeseen.
Eihän jokaisesta työntekijästä tule tuottavaa työntekijää jatkuvaan työsuhteeseen, ei sellaista takuuta mistään saa. Siksi on koeaika ja purku koeajalla. Tässä ei kuitenkaan ollut kyse tästä - yksi nuori päiväksi järkkäämään vaikka mappeja/papereita/tunkemaan laskuja kirjekuoriin tuskin vie koko päivää keneltäkään. Minusta sen koululaisen kokemus työelämästä, olettaen ettei siitä yritä tehdä sinun tavallasi helvetillistä, voi kantaa hedelmää tämän koululaisen elämässä myöhemmin. Ainakin meillä tätä arvostetaan, eikä nähdä tällaiseen satsaamista pakollisena riesana. Oletkohan väärällä alalla? Tai ehkä olet työtön sohvaperuna?
Toivottavasti tuo hallituksen suunnittelema työkokeilu ottaa tuulta purjeisiin - loppuu se loisiminen sullakin.
Ei nykyaikana toimistoissa järjestellä papereita meppeihin tai lähetetä laskuja kirjepostilla. Tuommoisia hommia ei oikein enää ole.
Huomaa kyllä, että firmoissa, joissa lapset ovat päässeet tekemään tuhojaan, ovat ihan itse mokanneet.
Yksikään järkevä yritys ei ota mitään bestisparia sinne työpaikalleen. Vain yksi kerrallaan, tai korkeintaan kaksi toisilleen tuntematonta eri vuoroihin taksvärkkäämään/tettimään/ tekemään työharjoittelua.
Näin ei tapahdu perseilyä. Laumassa se tyhmyys tiivistyy.
Taksvärkki oli kyllä vapaaehtoinen jo 80-luvulla. Tet-jaksot on asia erikseen, nehän on pakollisia tutustumisia ilman palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmalle maksaa se että joku vahtii sitä pojua joka ei osaa mitään. J...
Näinhän se on. Mutta kyllä se aikuisenkin perehdytys yritykselle maksaa. Miten nuoret mitään oppivat, jos niille ei anna tilaisuutta? Koulunpenkillä istuen ei ainakaan.
Millainen idiootti alapeukuttaa tätä kommenttia? :D Selittäisitkö ajatuksenkulkuasi? Ihan uteliaisuuttani kyselen.
Taidat olla itse idiootti, kun et ymmärrä mitä eroa on perehdyttää koululainen parin tunnin hanttihommiin tai tuottava työntekijä jatkuvaan työsuhteeseen.
Eihän jokaisesta työntekijästä tule tuottavaa työntekijää jatkuvaan työsuhteeseen, ei sellaista takuuta mistään saa. Siksi on koeaika ja purku koeajalla. Tässä ei kuitenkaan ollut kyse tästä - yksi nuori päiväksi järkkäämään vaikka mappeja/papereita/tunkemaan laskuja kirjekuoriin tuskin vie koko päivää keneltäkään. Minusta sen koululaisen kokemus työelämästä, olettaen ettei siitä yritä tehdä sinun tavallasi helvetillistä, voi kantaa hedelmää tämän koululaisen elämässä myöhemmin. Ainakin meillä tätä arvostetaan, eikä nähdä tällaiseen satsaamista pakollisena riesana. Oletkohan väärällä alalla? Tai ehkä olet työtön sohvaperuna?
Toivottavasti tuo hallituksen suunnittelema työkokeilu ottaa tuulta purjeisiin - loppuu se loisiminen sullakin.
Ei nykyaikana toimistoissa järjestellä papereita meppeihin tai lähetetä laskuja kirjepostilla. Tuommoisia hommia ei oikein enää ole.
Meillä ainakin paperi liikkuu, eikä laskut lähde edes 50% sähköisinä. Kyllä näitä hommia vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, että firmoissa, joissa lapset ovat päässeet tekemään tuhojaan, ovat ihan itse mokanneet.
Yksikään järkevä yritys ei ota mitään bestisparia sinne työpaikalleen. Vain yksi kerrallaan, tai korkeintaan kaksi toisilleen tuntematonta eri vuoroihin taksvärkkäämään/tettimään/ tekemään työharjoittelua.
Sulla on kyllä ihan hemmetin kamala asenne. Mahtaa sulla olla paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Taksvärkkipäivä on perheiden kiusaamista, kun pakotetaan maksamaan vapaapäivän saadakseen. Kaikilla ei olisi varaa maksaa mutta koulun asettama henkinen paine on niin iso että pakko maksaa :(
Eikö henkinen kiusaaminen ole kiellettyä :(
Ah, ei mennyt montaa viestiä niin kiusaajapakkomielteiset aktivoituivat
Mikä tässäkin on niin vaikeaa. Jos taksvärkki ei kiinnosta, niin ilmoitus että lapsi tulee kouluun ja kappaskappas itse taksvärkkipäivänä lapsi on "sairaana".
Mun mielestä koko takavärkkisysteemi on epäreilu. Toiset saa rahan vanhemmilta tekemättä mitään ja toiset uurastavat päivän hikihatussa kympillä, jota he eivät edes saa itselleen. Kenen aikuisen surkea palkka otetaan kokonaan hyväntekeväisyyteen, jonka kohdetta kyseinen aikuinen ei saa edes itse päättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmonen, mitä vi..ua tarkoitat? Susta sairaanhoitajat, lääkärit ja opettajat eivät tee työtä?
Sitä paitsi taksvärkki on vapaaehtoinen, saa kouluunkin tulla jos ei vanhemmilla ole massia maksaa sitä pikkusummaa päivän kotona siivoilusta tai jos ei saa muualta taksvärkkityötä.
Ei se ole vapaaehtoinen. Vapaaehtoinen se olisi silloin jos kaikilla olisi vapaapäivä ja taksvärkkiin osallistuvat toisivat sitten rahaa kouluun.
Kotitöistä ei saisi maksaa palkkaa, koska kaikkien kuuluu tehdä osansa kotitöistä ilman korvausta.
Miksi maksamattomien pitäisi saada ilmainen vapaapäivä, jos kerran taksvärkissä olevatkin maksavat siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä ihan hemmetin kamala asenne. Mahtaa sulla olla paha olla.
Voisitko perustella? Itse opiskeluaikoinani, kun etsin työharjoittelupaikkaa, niin monessa sanottiin, etteivät voi enää ottaa minua, kun on jo yksi harjoittelija. Perusteiksi sanottiin nimenomaan keskittymiskyky ja oppimisen laadun parantaminen.
Ja kyllä, yläasteikäiset perseilee ihan hitokseen kun saavat olla yhdessä. Yksin ollessaan teinit on lauhkeita ku lampaat ja tekee hiljaa annetut tehtävät. Itse sentään olin täysi-ikäinen, eikä periaatteista luovuttu. Niin toimii järkevät ja vastuunsa tuntevat yritykset.
Samon kävi aikoinaan munkin nuorelle. Kysyi kymmenestä kaupasta ja kaikista tuli kieltävä vastaus.
Koulusta voisivat lopettaa tuommoset kokonaan kun kerran työpaikat eivät ota.
Iltapäiväkerhoihin otetaan mielellään yleensä tutustumaan taksvärkkipäivä-oppilaita!