Turussa kadonnut Kalle Korhonen - mitäköhän tapahtui?
http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/2772346/Missa+on+19vuotias+Kalle+K…
Ilmeisesti ei vielä ole löydetty? Perjantaina nähty viimeksi. Tosi surullisia tällaiset tapaukset.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mistä noista vedestä löydetyistä voidaan sanoa, että ei epäillä rikosta? Ihmeellisen usein näitä tuntuu tapahtuvan.
Tällaisia tapauksia on sattunut paljon Yhdysvalloissakin, ihan samalla tavalla kuolleita nuoria miehiä, jotka bileillan jälkeen ovat jotenkin mystisesti päätyneet veteen. Chris Jenkinsin tapaus yksi hyvä esimerkki tästä. Olikohan Kalle ollut päihtynyt ennen katoamistaan?
Ainakin meitä peloteltiin pikkupoikina, että joku hyljemies muka vetää lapsia veteen tai muuten kaappaa mukaan.
Miksi ihmeessä koko keskustan alueen Aurajoen rantoja ei tarkkailla tallentavalla valvontakameroilla?
Näkki. Ei tosin, joku niitä sinne tönii. Älkää nuoret miehet yksin liikkuko enää Turussa.
Minä en kyllä kauheasti usko että Turussa ketään tönijää liikkuu varta vasten tällä mielellä.
Siihen että tyttöjä harvemmin löytyy hukkuneena, luulenpa että syynä on se että tytöt eivät yhtä usein liiku yksin humalassa illanvieton jälkeen kaupungilla kuten pojat. Jos siis pojat pysyisivät porukassa ja menisivät kotiin vaikka ihan vaan pareittain kuten tytöt tyypillisesti tekevät, niin toinen voisi heti auttaa ja hälyttää apua jos toinen horjahtaa veteen.
Miten muka voi mennä kotiin pareittain. Harvinaista, jos kaveri asuu samassa talossa.
Nämä uutiset on aina Turusta... Onhan Aurajoki toki vaarallinen, mutta silti. Eikö oikeasti Aurajoen rannassa ole yhtäkään valvontakameraa keskustan alueella?
Vierailija kirjoitti:
Se on meressä. Näitä nuoria miehiähän tappaa joku, joka lähtee seuraamaan ravintolasta ja sitten työntää mereen. Otaniemessä oli pari vuotta sitten tällainen ja yo-juhlista lähtijä tapettiin ja nyt näköjään sitten tämä nuori mies. Kaikissa sama kaava, otettu viinaa ja pidetään vahinkona, ei tutkita sen enempää. Takuuvarmasti tyrmäystippoja.
Eikös ruumiinavaukset tehdä, jos epäselvä kuolintapaus?
Ja tyrmäystippojen jäämien luulisi löytyvän elimistöstö?
Kun Opiskelin aikoinaan 1987 Turun Tekussa, yksi somerolainen luokkakaveri ylitti Aurajoen keskustan kohdalta jäätä pitkin marraskuussa. Oltiin siis jossain ravintolassa ja sieltä lähtiessään. Koin vaaralliseksi tempuksi. Nykyään sinne on tehty paljon lisäsiltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merestä löytyy valitettavasti. Mietin samaa kuin tuo edellinen kirjoittaja. Outoa, että nuoret miehet joutuvat kotimatkallaan mereen. Jos sinne mereen haluaa mennä, eikö sen voisi tehdä toisella kertaa.
Jännä että vain nuoria miehiä päätyy veteen eikä yhtään naisia. Joku varmasti tönii humalaisia miehiä jokeen
Joku jo sanoikin, että naiset kulkevat useimmin kaverin kanssa. Ja käyttäisikö naiset useammin taksia baari-illan jälkeen, luontaisempi varovaisuua yms.
Ja miten tuollainen sarjatönijä olisi voinut toimia toista vuosikymmentä ilman että kukaan olisi koskaan nähnyt yhtään mitään?
Katoamisista puhuttava kirjoitti:
Uskon, että poliisi ottaa asian tosissaan, mutta on todella vaikeaa tietää milloin tämä Turun tappaja iskee.
Se on selvä, että nämä nuoret miehet ovat joutuneet veteen vastoin tahtoaan ja ilman omaa syytään.
Joka vuosi Turussa katoaa 2-3 nuorta miestä ja kaikki löytyvät aina joesta. Minusta asiasta pitää alkaa julkisesti puhumaan enemmän ja nuorten miesten ei ole turvallista liikkua Turun keskustassa yksin. Olin aikanaan hotellin vastaanotossa töissä ja totesin kyllä, että Turussa naisetkin ovat enemmän turvassa kuin miehet, jotka saattoivat tulla pahoinpidellyisi yms.
Mikä vitun Turun tappaja? Oletkos vähän vouhka?
Kyllä nämä nuoret miehet kävelevät ihan itse sinne veteen. Moni kävelee jokirantaa pitkin kotiin tai ainakin jossain kohtaa ylittää joen, jos asuu toisella puolella. Minkäänlaisia kaiteita missään kohtaa ei ole. Aivan joen rannassa on penkkejä ja kävelytie. Penkeiltä on noin metrin matka jokeen, ja pudotus on pystysuoraa seinää parin metrin korkeudelta. Rappusia takaisin ylös on tosi harvassa eli jos sinne putoat niin huonosti käy.
Itse ihmettelen jo niitä, jotka antavat pikkulasten kulkea jokirannassa vapaasti saati sitten pyöräillä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Kun Opiskelin aikoinaan 1987 Turun Tekussa, yksi somerolainen luokkakaveri ylitti Aurajoen keskustan kohdalta jäätä pitkin marraskuussa. Oltiin siis jossain ravintolassa ja sieltä lähtiessään. Koin vaaralliseksi tempuksi. Nykyään sinne on tehty paljon lisäsiltoja.
Olisiko tuon jään ylitys selittävin tekijä, ei tietenkään tähän mutta moneen muuhun.
Vähän sama kuin täällä pk-seudulla raiteiden yli oikaisijat, jotka pahimmillaan juoksevat likkeelle lähteneen junan edestä, kun on niin kiire. Kaikki tietävät tempun vaaralliseksi, mutta "eihän mulle mitään voi sattua".
Vierailija kirjoitti:
-87 talvi oli kyllä hyvin kylmä. Ihan erilainen kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä uutiset on aina Turusta... Onhan Aurajoki toki vaarallinen, mutta silti. Eikö oikeasti Aurajoen rannassa ole yhtäkään valvontakameraa keskustan alueella?
Miten niin aina Turusta? Eikö helsingin seudulla ollut viime talvena ainakin muutama veteen joutunut kadonnut jota etsittiin ja samoin näitä on ympäri suomea vuosittain.
Mä olen varma että pieni osa näistä jokeen / mereen putoajista on joutunut murhatuksi. Suurin osa tietysti omaa tyhmyyttään humalan vuoksi tippuu veteen, mutta Suomessakin on sekopäitä kuten se Itä-Suomen sarjahukuttaja. Joku sosiopaatti näkee että yksinäinen känniläinen hoipertelee veden äärellä, ja menee tyrkkäämään sen veteen, koska on salaa aina haaveillut jonkun tappamisesta. Ekan kerran jälkeen se on helpompaa ja helpompaa, koska kynnys on jo ylitetty. Ei valvontakameroita, yön pikkutunneilla vähän liikkujia ja pimeää, joten todistajia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varma että pieni osa näistä jokeen / mereen putoajista on joutunut murhatuksi. Suurin osa tietysti omaa tyhmyyttään humalan vuoksi tippuu veteen, mutta Suomessakin on sekopäitä kuten se Itä-Suomen sarjahukuttaja. Joku sosiopaatti näkee että yksinäinen känniläinen hoipertelee veden äärellä, ja menee tyrkkäämään sen veteen, koska on salaa aina haaveillut jonkun tappamisesta. Ekan kerran jälkeen se on helpompaa ja helpompaa, koska kynnys on jo ylitetty. Ei valvontakameroita, yön pikkutunneilla vähän liikkujia ja pimeää, joten todistajia ei ole.
Ihmisiltä vaan kadonnut käsitys siitä, miten vaarallinen yhdistelmä vesi ja alkoholi on. Aurajoesta tosiaan vaikea päästä ylös, ja jokainen joka on joskus joutunut jääkylmään veteen vaatteet päällä, tietää miten nopeasti kylmyys kohmettaa ja vaatteet painavat.
Alkoholi taas saa askeleen hoipertelemaan, ei havainnoida tarpeeksi ympäristöä ja otetaan turhia riskejä.
Ei siihen yhtälöön tarvita enää mitään sarjamurhaajia.
Ei varmaan ole mahdollista olla niin humalassa, että joutuu veteen?