Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilijoiden viikonloppu

04.03.2006 |

Minä jälleen, omaan napaani tuijottaen. Koittakaa kestää =)

Ei olla oltu enää ihan tarkkoja ehkäisyn kanssa kun mieskin on alkanut lämmetä ajatukselle ja sanoo, että jos lapsi on tullakseen niin tulkoon vain. Nyt kun ollaan odoteltu myöhässä olevia kuukautisiani niin mies sanoi, että hän oikeastaan toivoo ettei ne ala ollenkaan.

Mies sanoo, että hänestä olisi toisaalta helpotus jos olisin tullut raskaaksi jottei hän pääsisi enää ottamaan takapakkia sen suhteen milloin ehkäisy jää pois.

Raskaustesti on jo ostettu, tässä mietiskellään että testataanko heti tänään vai maltetaanko odottaa huomiseen.. menkat kun ei vielä ole myöhässä kahta päivää pidempään.. mutta mulle sekin on paljon koska mulla ei ole koskaan ollut myöhässä, kierto on tasan 28päivää ja menkat alkaa melkein kellon tarkasti illalla..

Mies tuntuu unohtaneen kaikki huolensa tässä jännityksessä ja on oma onnellinen itsensä.. ei jälkeäkään kuluneen viikon stressistä ja väsymyksestä.

Tuntuu niin hyvältä vaikken tiedä edes olenko raskaana.. pelkästään se tuntuu jo niin hyvältä, että mies TOIVOO mun olevan =)

Mitäs muiden haaveilijoiden viikonloppuun kuuluu?

Aika hiljaista ollut palstalla lähipäivinä..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sane, kiva että jollakin mies on lämmennyt vauvan tekoon.

Itse olen tänään ollut parhaan ystäväni kanssa ostoksilla ja purkamassa hänelle tätä meidän tilannetta. Kaverilla ku tota vauvakuumetta ei oo ollu, niin ei se oikein ymmärtäny, että miltä musta tuntuu. Täällä on ollu niin helppo keskustella ku kaikil on sama tilanne. Ja on oikeesti helpottanu oloo ku on saanu lukee teidän juttuja ja saanu purkaa omaa tilannetta. Kiitos siitä!!

Vierailija
2/10 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF7F00][b]Milenna[/b]: Tosi ikävää, että joudut lylläämään siun vauvahaavetta! Onneks kuitenkin vaanlykkäämään, etkä kokonaan luopumaan... Tärkeintä nyt kuitenkin on, että saat hoidettua ittes kuntoon, vaikka voinkin vain arvailla, miksi joudut noin vahvoja lääkkeitä syömään... Varmasti saat pikkukakkosenkin, kunhan aika on sopiva!

[b]Sane[/b]: Aaika hurjia juttuja teille on viime aikoina tapahtunu, ei ihme, että miehes on ollu allapäin! Hienoa kuitenkin, että mies alkaa piristyä! Ja vielä hienompaa on, että mies alkaa todenteolla lämmitä! Voin vaan kuvitella, miten mahtavalta siusta nyt tuntuu. Muistathan varmasti tulla kertomaan, mitä se testi näytti? ;)

[b]Tansku[/b]: Kylläpä sulla oli ikävää kerrottavaa, hirveen pajon jaksuja sulle! Joko on selvinny, onko sulla todella kohtutulehdus? Toivottavasti paranet pian! Ja ehkä kannattaa vähän hillitä neulomisvimmaa, muutenhan siun sisko pian hukkuu villasiin vauvanvaatteisiin! :)

[b]Miimu[/b]:Mitäs meinasit nyt kun työt loppuu? Onko jos uus paikka tiedossa?

[b]Liipe[/b]: Onnea puolison uuden työn johdosta ja pidetään peukkuja, että siekin saata paikan... Aikamoinen muutos teilläkin on edessä. Mie oon kanssa selvitelly tota pääkaupunkiseudun + lähikuntien synnystyssairaalasysteemiä ja oon ihan innoissani, että saa sit itse valita, missä haluaa synnyttää. Mulla jäi äitiyshoitotyön jaksolat kammo sieniä sairaaloita kohtaa, joten en varmaan ainakaan Hyvinkäälle sit mene, vaikka siitä paljon kehuja oon kuullukin. Niinkun muistakin HUS:n synnystyssairaaloista.

Niin siinä todellakin kävi, että mies pääs sinne koulutukseen ja meillä on muutto edessä. Oon ihan hermoheikko, kun ennenkun voin laittaa asuntohakemukset menemään, pitäis saada selville miehen tulevat tulot, mutta sieltä ei kukaan suostu vastaamaan puhelimeen... Voi ärmäke! Vähän jo jännittää, vaikka ihan täysin ei olla vielä tulevaa muuttoa pystytty sisäistämään.

Huomenna tai maanantaina pitäis alkaa menkat, sikäli kun kierto ois pysyny ollereitten lopettamisen jälkeen normaalina. Kävin jo valmiiks ostamassa pari r-testiä, että voin sit joskus testata. No, pakkohan miun oli heti tehdä testi, vaikka menkat ei oo vielä myöhässäkään, mutta tulipahan tehtyä... Negaa näytti, niinkin oletinkin. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan, kuinka moneenkymmeneen kierto nyt lopulta venyy... ;)

Keksisköhän joku meille jonkun mulavan gallupin vaikka, että saatais keskustelua vähän muustakin kun vauvoista ja käännyttämisestä? Ei varmaan kaikki jaksa asiasta koko aikaa puhua, jos oma tilanne ei ota edetäkseen, vai? Jotenkin oon ollu aistivinani sellasta...

-S-

[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on sattunut ja tapahtunut lähiaikoina ympärillämme, mutta onneksi parisuhde on kunnossa eikä kaikkea tarvitse jaksaa kantaa yksin. Tuntuu että aurinko paistaa jälleen.

Testasin negan, mutta en tiedä hätäilinkö.. meinaan tehdä uuden testin maanantaina jos ei menkkoja vieläkään kuulu.

Vaikka kyse ei olisikaan raskaudesta, olen todella onnellinen nyt.

Tuntuu niin hyvältä kun mies on lopettanut panikoimisen ja ihan tosissaan haluaa tätä.

Jännä miten paljon asioita onkin ehtinyt tapahtua kuluneen kuukauden aikana, kun kuluneen vuoden aikanakaan ei ole tapahtunut näin paljon.

miimu86:

Tämä ns. vertaistuki on tosiaan helpotus. Tuntuu hyvältä jutella ihmisten kanssa jotka ovat samassa tilanteessa kuin itse.

On turhauttavaa hössöttää vauvakuumeestaan ihmiselle joka ei ollenkaan elele vauvaunelmissa.

Itselläni on lähteneet asiat etenemään sattumalta melkein heti kun löysin tieni vauvapalstalle ja pinouduin haaveilijoihin, mutta silti koen, että teki hyvää lukea myös muiden kokemuksia että tiesin muidenkin käyvän läpi samaa kuin minä..

On tuskastuttavaa kuumeilla yksin, kun mies painaa jarrua.

On tuskastuttavaa jos aiheesta ei voi edes puhua kotona kun toista ahdistaa.

Tuntuu helpottavalta kun voi lukea täältä miten toiset ovat edistyneet ja saa puhua tilanteestaan ihmisille jotka ymmärtävät miltä minusta tuntuu kun elävät tavallaan samanlaisessa tilanteessa parisuhteissaan.

Sonnai:

Saa nähdä mitä testit sanoo sulle, jännittää oikein miten nopeesti alkaa haaveilijoistakin tulla odottajia =)

Vielä siihen vuodatukseeni palatakseni, asiat ovat järjestyneet jo hiukan ja järjestyvät kyllä ajankanssa vielä parempaan suuntaan.

Kelan kanssa saatiin sovittua sen laskun maksu niin, että voimme hoitaa sen pois maksamalla 200euroa kuussa.

Miehen työpaikalla huomattiin ettei kaksi miestä voi hoitaa kolmen miehen hommia ja jo muutamassa päivässä ja tilalle tuli lähikunnan toimistolta työntekijä ja mieheni sai jatkaa omien töidensä hoitamista.

Kyllä asioilla on aina tapana järjestyä, tavalla tai toisella.

Oon huomannut saman kuin sinä, haaveilijoiden pinot ovat hiljentyneet.. pitäisi keksiä välillä muutakin puhuttavaa koska nämä pinot kuivuu muuten kasaan..

Vierailija
4/10 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonnai; Niin siis tuon tytyn syntymän jälkeen alkoi nivelet ja muutenkin olo olla tosi kipeä, en meinannut aamullakaan päästä edes sängystä ylös, saatikka sitten kunnolla nostella edes vauvaa:( Asiaa lähdettiin sitten tutkimaan ja saatiin selville, et miussa on jokin reumaperäinen vaiva, johon nyt siis muutaman kk:n oon syönyt lääkkeitä ja nyt pitää sit aloittaa tuo vahvempikin lääke vielä tukemaan kai toisen lääkkeen vaikutusta. Että semmoinen tarina meillä..

Jollain tavalla oon tyytyväinen tähänkin tilanteeseen(ja pakkohan se on tähän tyytyä) kun saanähdä, kuinka tuo meidän yksi pieni kasvaa ja kehittyy koko ajan..nyt noustaan jo tukea vasten seisomaankin ja ikä on se vähän päälle 10kk. Hirveesti juttua tulee ja naureskelee päälle:)

Onnea vaan kaikille joilla mies alkaa lämmetä vauvajutuille ja plussaonnea jo piinaileville!

Vierailija
5/10 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonnai: Aloitan uudessa työpaikassa jo heti tiistaina. Meillä kävi niin hyvin, että tuleva työpaikkani on vakituinen. Edellinen oli vaan sijaisuus. Nyt kun on toi vakituinen paikka niin vauvakuume sen ku nousee. Oon lastenhoitajana päiväkodissa, joten lasten kanssa saa olla tekemisisissä joka päivä. Vanha työpaikkani on esiopetusryhmässä ja uus paikka on Ryhmäperhepäiväkoti, joten siellä on semmosia ihania 1-vuotiaita.

Vierailija
6/10 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Miimu[/b]: Ihan kivalta kuulostaa tuo siun uus työ, tekee varmaan hyvää vauvakuumeelle. ;)

En muistakkaan oonko asiasta maininnu, mutta mulle lupailtiin kesäks töitä Lastenklikalta vastasyntyneiden teho-osastolta. Pitäis vielä käydä tapaamassa ylihoitajaa ja sopimassa tuosta työstä. Paikka kuitenkin on miun, ellen sitten ihan totaalisesti onnistu mokaamaan. Ja täytyy miun vielä vähän kysellä, mitä muuta ois tarjolla... Ei sillä etten tonne osastolle haluis, mutta jos vaikka ois saanu sairaanhoitajan sijaisuuden, kun teholla se ei ois. Sais enemmän palkkaa ja opintopisteitä kouluun.

Jep jep, jotain tautia tuntuu pukkaavan, kurkku kamalan kipeä. Mieskin on kateissa, lähti eilen siskonsa ja sen miehen luo pilestämään eikä siitä sen koommin oo kuulunu mitään. Joutuu asiasta huomauttamaan tiukempaan äänensävyyn. ;) Harmittaa vaan, kun mies on yleensä viikonloput pois kotoa ja nyt kerrankin kun ois ollu kotona, niin piti sit lähteä siskonsa miehen johonkin pippaloihin, lupas kyllä tulla ajoissa, mutta eipä oo paljoo näkyny. Tässä se sit menee tääkin päivä, toisen krapulaa katellessa... Kunhan ensin kotia asti selviää.

Tuolla oli muuten tuolla odotuspuolella muutamilla sellanen ystäväkirja... Ihan hauska idea. Niissä tosin oli aika plajon samoja juttuja kun meillä noissa esittelyissä, mutta voishan siihen keksiä kaikkee muuta, jos vaikka varastettais niitten idea! Vois olla ihan hauskaa vaihtelua, jos laittaa sen vaan tähän normipinoon eikä erikseen.

-S, kp 28/?-

Vierailija
7/10 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonnai: Onnea kesätyön johdosta. =)

Mä olin viime viikolla kipeenä, poskiontelontulehdus ja kolme päivää sairaslomaa. Vieläkään en oo ihan kunnossa.

Tänään menin ja ostin vauva lehden. Saa nähdä mitä tuo ukko sanoo ku näkee sen olkkarin pöydällä. Voi olla että sillä menee pasmat sekasin ja pahasti. Mutta tajuaapahan että oon ihan tosissani tän vauvakuumeni kanssa. Tossa ku olin sairaslomalla ja rupesin keskustelemaan miehen kanssa perheenlisäyksestä niin se sano vaan et ehkä olis parempi et menisin jo takas töihin ku tommosii rupeen höpöttelee. Eli ei ottanu mua tosissaan, mut eilen ku se näki mun kirjottelevan täällä vauva lehden sivuilla niin johan se veti ilmeen vakavaks ja kysy et mitä mä oikeen vauva sivulla teen.

Vierailija
8/10 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelinkin itseni tuossa olikohan viime viikonloppuna tänne teidän pinoon. Tän viikon aikana oma tilanne on muuttunut siten, että olimme ensin mieheni kanssa muutaman päivän erossa toisistamme. Kun mies oli saapunut kotiin, tuli puhetta kuinka pillerit aiheuttaa mulle ikäviä sivuoireita. Mies tähän, ett nehän pitää sit jättää kokonaan pois käytöstä. Luulin aluks osin vitsailevan, joten en sen kummemmin kiinnittänyt huomioita vaikka toki sydän alkoi pamppailemaan.'

Illasta sitten kotona ollessa keskustelimme taas kerran vauvoista, niin mies toi uudestaan esille ajatuksen pillereiden lopettamisesta seuraavan liuskan jälkeen. Si vielä lisäsi, ett pitäis sitä kait olla edes kihloissa, kun vauvapuuhia aloitellaan, jonka jälkeen vielä kosi. Kihlat ostetaan lopullisesti, kunhan vävyntekele kysyy apelta suostumukset. Ja häät onkin sitt suunnitteilla syksyksi.

Tulipas siinä paljon omaa asiaa...Tiedän ihmisten sanovan meidän etenevän liian nopeasti, mutta..Taas tämän viikon tapahtumat ovat saaneet vahvistamaan sanomaa, ett kaikki kyllä järjestyy.

Vierailija
9/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt viikonloppuna koneelle ja tänä aamuna kävin pikaseen kurkkaamassa.Tosi hiljaista on nyt meidän palstalla=(teen nyt sitten uuden ovistestin vasta 18.päivän tienoilla kun mulla alko nyt ne mensut ja tällä kertaa ne oli ihan normaalit...

Sanelle:paljon plussa säteitä!

Vierailija
10/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

snowflake: kiitoksia =)

Jännittää ja ihmetyttää mikä juttu tää on, menkat ei ole vieläkään alkaneet, pieni lämpö on pysynyt päällä ja paleltaa.

Olen kai tulossa vain kipeäksi koska raskaustesti näyttää negatiivista.

Mulla on aina ollut kierto niin säännöllinen että olen ihmeissäni tästä myöhästelystä.. kaipa mulla on vain hormonit sekasin tms.. mutta kyllä mä uuden testin teen tällä viikolla jos ei menkkoja kuulu.

Miimu ja Sonnai:

Onnittelut työpaikkojenne johdosta. Miimulla varsinkin hyvä tilanne kun vakipaikka paukahti, mutta hyvä että sonnaikin sai töitä, -joskus pätkätyötkin jatkuvat, jotkut jopa muuttuvat myöhemmin vakituisiksi.

Ninca

Onnittelut kihlauksesta ja vauvasuunnitelmista!

Sanoit että toiset ajattelevat teidän etenevän nopeesti, saako olla utelias ja kysyä kuinka tuore pariskunta olette =)

Jos tuntee olevansa valmis ja tietää mitä tekee niin muiden mielipiteille ei kannata laittaa liikaa painoarvoa =)

Tervetuloa kuumeilemaan kanssamme ja vaihtamaan ajatuksia jatkossakin!