Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittämätön laihtuminen?

Vierailija
07.09.2016 |

Mistäköhän voisi johtua? Viimeaikoina paino pudonnut tasaiseen tahtiin, oon n. 4-5kg kevyempi kuin keväällä, ilman että olen lisännyt liikuntaa. Syön kyllä epäterveellisesti, mutta usein enemmänkin liikaa ja liian kaloripitoisesti. Nyt viikon ajan oon syönyt todella paljon herkkujakin, mutta paino ei ole noussut kuten yleensä olisi tuollaisesta syömisestä, vaan tippunut taas vähän.
Mitat nyt 62/170cm.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, jos oikeasti on niin, että laihtumista ei selitä kulutuksen ja energiansaannin muutokset. En kyllä usko, että niin olisi.

Vierailija
2/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän voisi johtua? Viimeaikoina paino pudonnut tasaiseen tahtiin, oon n. 4-5kg kevyempi kuin keväällä, ilman että olen lisännyt liikuntaa. Syön kyllä epäterveellisesti, mutta usein enemmänkin liikaa ja liian kaloripitoisesti. Nyt viikon ajan oon syönyt todella paljon herkkujakin, mutta paino ei ole noussut kuten yleensä olisi tuollaisesta syömisestä, vaan tippunut taas vähän.

Mitat nyt 62/170cm.

Olen pahoillani. Syöpä käy noihin oireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se laihtuminen aina vaan jatkuu, niin käy lääkärissä. Ei sen tarvii vakavaa olla. Nyt vissiin noin 1kg/kk?

Vierailija
4/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi laihduttaa.

Vierailija
5/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla kilpirauhasen liikatoimintaa.

itselläni todettiin kesällä ja sain lääkkeet.

erilaiset vatsaoireet kuuluvat kuvioon myös.

mars labraan ja kilpparikokeisiin!

Vierailija
6/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Tuolla sivulla sanotaan: "Melko usein, noin neljäsosassa tapauksista, tahattomalle laihtumiselle ei löydy mitään syytä." Ei siis ole välttämättä mitään vaarallista.

Vierailija
7/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama täällä tai en saa painoa nousemaan kirveelläkään. Se on jämähtänyt tohon 58 kiloon ja oon 175 pitkä. Aina puhutaan ylipainosta mutta voi se ongelma olla toisinpäinkin. Ittekin syön melkein mitä vaan, pullaa, suklaata, jäätelöä normiruoan lisäksi mutta eipä mikään auta. Tosin olen aina ollut aika pieniruokainen eli tulen vähästä kylläiseksi. Oon miettinyt että voi olla varmaan joku ruon imeytymisongelma tai joku tai sitten olen vaan ns. läpipasko.

Joku 65 kg olis ihan huippu mutta täysin mahdoton meikäläiselle.  Ja energianlisäysjauheet ja proteiinipatukat sun muut on myös kokeiltu.

Vierailija
8/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin, jos oikeasti on niin, että laihtumista ei selitä kulutuksen ja energiansaannin muutokset. En kyllä usko, että niin olisi.

Juu en oo aivan varma, oonko syönyt yli vai ali kulutuksen. Äkkiseltä tuntuisi että oon syönyt reilusti yli, koska herkkuja oon syönyt hävettävän paljon, mutta oikea ruoka jäänytkin sitten vähemmälle. Kun oon mässäillyt oon ollut varma että nyt kyllä seuravina päivinä on turvonnut olo ja paino nousee (yleensä tulee heti), mutta nyt kun heräsin aamulla niin on tosi kevyt olo ja kun menen puntarille niin painan taas vähemmän kun pari päivää sitten. 

Vierailija kirjoitti:

Jos se laihtuminen aina vaan jatkuu, niin käy lääkärissä. Ei sen tarvii vakavaa olla. Nyt vissiin noin 1kg/kk?

Juu jokin sellainen tahti siinä nyt on, eli ei mikään kovin ihmeellinen ja mahdollinen ihan epäterveellisellä mutta kai liian vähällä syömisellä. Eipä tuo laihtuminen haittaakkaan.

Menen lääkäriin jos putoaa lähiaikoina alle 60kg ja alan nyt seurata vähän enemmän kuinka paljon syön. 

Vierailija kirjoitti:

Stressi laihduttaa.

Nyt ei oo stressiä kyllä.

Vierailija
9/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxy kirjoitti:

Saattaa olla kilpirauhasen liikatoimintaa.

itselläni todettiin kesällä ja sain lääkkeet.

erilaiset vatsaoireet kuuluvat kuvioon myös.

mars labraan ja kilpparikokeisiin!

Kilppariongelmat tuli kans itselleni mieleen, koska mua paleltaa normaalia enemmän. Jalkapohjat aina ihan kylmät. Toisaalta tuo ilmeisesti huono ääreisverenkierto on ollut jo paljon kauemmin. Mulla on vaikka minkälaisia oireita jotka sopis vajaa- tai liikatoimintaan, mutta ne arvot on ollut ihan normaalit kun on testattukkin joskus vuosi sitten kun vajaatoimintaa epäiltiin.  

AP 

Vierailija
10/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otetaan noi marginaalisairaudet heti pois kuvioista, olet vain syönyt vähemmän kuin mitä olet kuluttanut. Et todellakaan merkittävästi vähempää, mutta vähemmän kuitenkin.

Asia erikseen jos tuo 4-5 kg lähtisi nopeasti ja pysyvästi esim. Viikon sisällä, eikä siihen liittyisi nestetasapainon rajuja heilahteluja. (Ryyppyreissuja sun muita)

Tuo ~1 kg/kk painonpudotus on tahtina niin hidas, että se on helppoa olla huomaamatta.

Puhutaan käytännössä n. 2 leivän siivusta per päivä.

Vierailija
11/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko janottanut normaalia enemmän? Diabetes on yks mahollisuus.

Vierailija
12/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla voi olla joku mato tai loinen.

harva tajuaa näitä ja tavan lääkärit vielä vähemmän, mutta lukekaapa tää:

http://kutsuvapauteen.blogspot.fi/2016/02/narumatoropeworm-vaikea-uskoa…

blogin lopussa oaleva keskusteluketju on hyvin avaava

Vierailija
13/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon vaihtelu on ihan normaalia ja ehkä vaikka vain arkiaktiivisuutesi on lisääntynyt vaikket ole huomannut. :)

Itselleni tuli otsikosta heti mieleen munasarjasyöpä, mutta se johtuu vain omista perhekokemuksistani ja sen takia hysteerisesti ultraan omatkin munasarjani vuosittain. Sitä syöpää ei yleensä havaita vasta kuin se on jo liian myöhäistä ja se on levinnyt joka paikkaan, koska alkuvaiheen oireet ovat niin "normaaleita" kuten painon putoaminen, vatsakivut ym.

Mutta siis myönnän, että kyse on vain omasta hysteerisyydestä enkä usko että kohdallasi kyse on tosiaankaan siitä!! Itsellenikin kelpaisi moinen huomaamaton painonputoaminen. :D Nauti siis keventymisestä. :)

Vierailija
14/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton keliakia laihduttaa myös.

Vierailija
15/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsa/suolisto-oireita? Pelkäsin talvella, että minulla on suolistokasvain, koska ulosteen seassa oli verta. Lääkäri kysyi heti, että olenko laihtunut paljon. Kuulemma 10 % painosta puolessa vuodessa on jo todella paljon, jos ei ole muuttanut ruokailutottumuksia. Eli 5 kiloa alle puolessa vuodessa on minusta paljon häviämään itsekseen. Menisin kyllä lääkäriin. Verikokeet nyt alkuun ja oireiden mukaan sitten muita tutkimuksia.

Kilpparin liikatoiminnassa ei pitäisi paleluttaa.