Mies tekee aina makaroonilaatikon väärin!
Olen miljoona kertaa sanonut että makaronit pitää ensin keittää ennen kuin sotkee jauhelihan kanssa ja nakkaa uuniin! mutta ei usko vaan laittaa makaronit raakana kun kuulemma kypsyy siinä ihan hyvin. Kertokaa muut mitä virheitä teidän miehet tekee keittiössä?
Kommentit (53)
Makaroni kirjoitetaan yhdellä oo:lla. Ehkä rooonilaatikko on just se raakaversio?
Vierailija kirjoitti:
Olen miljoona kertaa sanonut että makaronit pitää ensin keittää ennen kuin sotkee jauhelihan kanssa ja nakkaa uuniin! mutta ei usko vaan laittaa makaronit raakana kun kuulemma kypsyy siinä ihan hyvin. Kertokaa muut mitä virheitä teidän miehet tekee keittiössä?
Noin se tehdään suurtalouspuolellakin, ihan vaan tiedoksi. Tarvitsee tietty hieman enemmän nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teen soijarouheesta niin voiko nekin jättää liottamatta?
Sipulikin kypsentyy varmaan uunissa?
Varmaan maailman helpoin ruoka jos kaiken voi vaan heittää sekaisin eikä tulee keitto-tai paistotiskiä.Oikeasti en ole edes vammainen ja pidän itseäni hyvänäkin kokkina mutta en ole ikinä ajatellutkaan että tekisin ilman että kypsennän kaikkea ensin, maailmani on laajentunut.
Urpo
Onko tän aloituksen takana siis mies joka haluaa että kilpaa ruvetaan haukkumaan aloituksen naista riivinraudaksi jne., vai miten tää täällä menee?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan maailman helpoin ruoka jos kaiken voi vaan heittää sekaisin eikä tulee keitto-tai paistotiskiä.Oikeasti en ole edes vammainen ja pidän itseäni hyvänäkin kokkina mutta en ole ikinä ajatellutkaan että tekisin ilman että kypsennän kaikkea ensin, maailmani on laajentunut.
Jotenkin harmillista että niin moni ei luota uunin kypsennystehoon. Jopa jauhelihan voisi pizzaan laittaa esipaistamatta
Jauhelihat ja makaronit vaan raakana sekaisin ja uuniin. Kyllähän ne siellä kypsyy. Eikä tarvi tiskata pannua ja kattilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä en ole itse keksinyt tuota? Riittääkö siihen sitten sama paistoaika kuin normaalisti?
Ne päällimmäiset tulee kovaksi ihan tavallisestikin, kun uuni tekee makaronilaatikkoon kuoren.
Esim.Myllyn paras-reptien mukaan paistoaika on sama nestettä enemmän jos ei makaroneja keitä. "7 dl (laktoositonta) maitoa tai lihalientä (HUOM! Jos et keitä makaroneja, käytä 1 litra nestettä)".
Vierailija kirjoitti:
Onko tän aloituksen takana siis mies joka haluaa että kilpaa ruvetaan haukkumaan aloituksen naista riivinraudaksi jne., vai miten tää täällä menee?
Siinä sulle mietittävää
Jep. Miesvihan lietsontahan se on tässäkin aloituksessa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin harmillista että niin moni ei luota uunin kypsennystehoon. Jopa jauhelihan voisi pizzaan laittaa esipaistamatta
Ai uuni pystyy muka kypsentämään ruokaa? Nyt kyllä huijaat.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihat ja makaronit vaan raakana sekaisin ja uuniin. Kyllähän ne siellä kypsyy. Eikä tarvi tiskata pannua ja kattilaa.
'
On se nyt jumalauta jos kattilan ja pannun tiskaaminenkin on niin vaivalloista, että sen pitää laittaa makaronit ja jauheliha raakana uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole luottamuksesta kiinni. Jauhelihaan vain on hankala saada nätti ruskistus uunissa, sen saa pannulla helpommin. Nesteessä hautunut harmaa jauheliha näyttää ihan kamalalta. Se on siis esteettinen asia minulle, eikä luottopula. Ja sipuli kuullottuu samalla, ku paistaa jauhelihat, sekin maistuu ihan erilaiselta, ku pilkkoisi raa'an sipulin suoraan vuokaan.
Ja paistettu jauheliha on helpompi sekoittaa makaroonin joukkoon, kuin raaka.
Monessa lounasravintolassa makaronit laitetaan raakana uuniin paistetun jhl kanssa. Vaatii vain paljon enemmän nestettä.
Mutta ap, sinunkin tavallasi päällimmäiset makaronit kovettuu uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko ne saatana kypsiä vai ei? Kyllä ne kypsyvät siellä uunissakin. Ja paras makaronilaatikkohan muuten tehdään lihaliemeen ja tuorejuustoon eikä mihinkään mauttomaan munamaitoon
Päälimmäiset jää koviksi eli ei kypsy kunnolla!
Pistä folio päälle niin ylimmätkin kypsyy
Enemmän mä olen ihmetellyt niitä, jotka ruskistavat jauhelihan ennen uunia. Siitä tulee niin kuivaa ja pariin kertaan paistettua.
Ainoastaan sipuli kannattaa kuullottaa etukäteen. Tulee maut paremmin esille, ihanan makiaa.
Amatöörit, makaronit paistetaan lihan kanssa ennen uuniin laittamista. Näin makaronit imevät lihanesteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole luottamuksesta kiinni. Jauhelihaan vain on hankala saada nätti ruskistus uunissa, sen saa pannulla helpommin. Nesteessä hautunut harmaa jauheliha näyttää ihan kamalalta. Se on siis esteettinen asia minulle, eikä luottopula. Ja sipuli kuullottuu samalla, ku paistaa jauhelihat, sekin maistuu ihan erilaiselta, ku pilkkoisi raa'an sipulin suoraan vuokaan.
Ja paistettu jauheliha on helpompi sekoittaa makaroonin joukkoon, kuin raaka.
Tämä totta. Vaikuttaa makuun, onko se jhl paistettu vai ei. Toki voi raakanakin laittaa, mutta ulkonäkö ja maku kärsii.
Huvittavaa. Palstamammat eivät osaa itse laittaa ruokaa missään määrin, ja tehdään sitten ketju siitä,
kuinka miehet eivät osaa mukamas mitään keittiössä. Onko tänään jo palstamammat kerenneet kyselemään kananmunien päiväyksistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko ne saatana kypsiä vai ei? Kyllä ne kypsyvät siellä uunissakin. Ja paras makaronilaatikkohan muuten tehdään lihaliemeen ja tuorejuustoon eikä mihinkään mauttomaan munamaitoon
Päälimmäiset jää koviksi eli ei kypsy kunnolla!
Pistä folio päälle niin ylimmätkin kypsyy
Tai ripottelee makaronie päällen hieman juustoa tai korppujauhoa.
Paistoaika voi olla sama, mutta nestettä on oltava enemmän.