Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vietät aikaa ilman vauvaasi?

Vierailija
07.09.2016 |

Meillä on toinen vauva taloudessa ja olen ihan hämmentynyt miten entisellään elämä on jatkunut vs. esikoisen kanssa.

En esimerkiksi huomaa oman ajan määrässä ilman lapsia mitään eroa. Käyn edelleen 2-3x viikossa kuntoilemassa, lisäksi opiskelen (yleensä kyllä kun vauva nukkuu ja isä esikoisen kanssa). Kavereita näen ilman lapsia jos haluan. Esikoiseen verrattuna olen kuitenkin ollut todella paljon myös omissa menoissa. Ja kynnystä mennä ei ole ollenkaan.

Miten muilla on mennyt asia ekan/tokan/kolmannen kohdalla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk vauva. En käytännössä ole erossa ollenkaan. Kerran kävin kampaajalla ja olin pari tuntia poissa.

Kun alkaa syödä muuta kuin tissiä, alan pikkuhiljaa lämmitellä salilla käyntiä taas 2-3x viikossa.

Vierailija
2/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt 4kk oon vissiin kolme kertaa käynyt yksin kaupassa, muuten vauva roikkuu koko ajan mukana, enpä vielä pahemmin ole omaa aikaa kaivannutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ratsastamassa, kaupassa, sairaalassa jne. Lapsella on isäkin.

Vierailija
4/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole kuin yksi lapsi, ja hänen vauva-aikanaan olin koko ekan vuoden vauvassa tosi kiinni. Olin ekan kerran yli tunnin pois, kun vauva oli 4kk ja yötä pois kun se oli 1v 2 kk. Näin jälkeen päin ajatellen se oli aika paljon itse aiheutettua. Oma epävarmuus ajoi siihen, että oli vaikea jättää vauvaa muille. En myöskään "uskaltanut" tarjota tuttipulloa, mikä johti siihen että vauva ei osannut syödä muuta kuin rintamaitoa. Luulen, että tokan lapsen kanssa olisi tosi erilaista ja rennompaa. Mutta se on varmaan ihan luonnollista.

Vierailija
5/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva myös +3kk. Ja olen kyllä ollut paljon poissa. Esikoisenkin kanssa kyllä olin muutamia kertoja kavereita näkemässä, mutta unohti pullonsyönnin ja isä ei pystynyt ruokkimaan ikävälillä 2-5kk ollenkaan...

Tuntuu myös oman tilan tarve aika korostetulta kun molemmat lapset on kotona ja ikinä ei ole lepohetkeä... ap

Vierailija
6/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt 4-v. tyttö ja 1-v. poika. Vaikka toinen lapsi lisäsikin työn määrää, niin minusta tuntui kuitenkin myös ettei toinen lapsi enää sillä tavalla muuttanut arkea yhtä radikaalisti kun ensimmäinen. Jonkun pitää kuitenkin olla esikoisen kanssa ja tavallaan se toinen vaan sujahti helposti siihen samaan arkeen mukaan. Ekan lapsen kohdalla joutuu "luopumaan" siitä vapaudesta mihin on tottunut, ja toisen kanssa muutos ei ole lainkaan niin suuri. Mutta tästä syystä nämä kaksi riittävät meille, kolmatta en jaksaisi nyt tässä vaiheessa ja sitten kun nämä kaksi ovat koululaisia, niin en halua aloittaa alusta :) Toka on jäänyt myös aikaisemmin hoitoon, taisi olla 4 kk, kun mummi vietti yhden illan (4 h) jo molempien kanssa. Ensimmäinen ei tainnut olla hoidossa ollenkaan ennenkuin täytti 1.

Vierailija
7/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva 4,5 kk. Kesän aikana olin ainakin 4-5 viettämässä iltaa ystävien kanssa, yöksi tullut aina kotiin. Lapsella isä joka hoitanut. Muuten olen käynyt kerran tai kaksi pikaisesti lähikaupassa ilman vauvaa ja isä vienyt lasta vaunulenkeille ehkä kymmenisen kertaa kun minä olen jäänyt kotiin yksin. Vain kaksi kertaa ollut ulkopuolinen hoitamassa, eli siis isovanhemmat olleet meillä kotona katsomassa vauvaa noin kahden tunnin ajan kun käyty miehen kanssa uimassa tai terassilla pyörähtämässä. Toki hyvin yksi vauva kulkee mukanakin, nukkuu vaunuissa/sitterissä jos olemme lähteneet vaikka ystäville saunomaan tms.

Eli kyllähän noita kertoja on kuitenkin kertynyt vaikka tuntuu että olen 24/7 vauvan kanssa. :D 

Vierailija
8/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi nyt 4kk oon vissiin kolme kertaa käynyt yksin kaupassa, muuten vauva roikkuu koko ajan mukana, enpä vielä pahemmin ole omaa aikaa kaivannutkaan.

Sama täällä. Vauva 3kk ja lähikaupassa olen kerran käynyt ilman häntä sekä siinä lopputarkastuksessa lääkärillä. Enkä erossa haluaisi ollakaan. Mies koittaa puhua että menisit sinne ja tekisit tätä, mutta en näe pointtia olla erossa vauvasta jos en halua, enkä nauttisi erossaoloajasta. Kaikki sitten aikanaan :)

Vierailija
9/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vauva 4kk ja olen kyllä ollut paljonkin erossa vauvasta. Kesällä mm. kävin yksillä festareilla ja muutaman kerran ystävien kanssa ulkona. Vauva syö korviketta, en imetä. Tietysti olen aina tullut yöksi kotiin enkä ole muutamia tunteja kauempaa ollut, joten vauva on yleensä nukkunut koko sen ajan eli tuskin ollut edes tietoinen poissaolostani. Vauvan kanssa tällöin ollut ystävä tai perheenjäsen. Lisäksi koska olen yksinhuoltaja, niin mulla käy 1-2kertaa viikossa kaupungin kotiaputyöntekijä 4h. Silloin lähden aina käymään itsekseni kaupungilla.

Vierailija
10/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alapeukku? T: 8

Vierailija
11/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukku? T: 8

Älä välitä, niitä aina satelee ;) Hienoa että sulla on noin hyvät tukiverkostot! Voin vaan kuvitella mitä elämä olisi ilman kenenkään toisia käsiä... ap

Vierailija
12/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen, miten kenenkään mielestä voi olla huono juttu jos äiti saa olla joskus yksikseenkin. Isä voi olla kuitenkin 40h viikossa+työmatkat erossa lapsestaan!

Vierailija
13/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä juurikaan vietä aikaa ilman vauvaa.

Mies paljon töissä, tukiverkostoa ei ole.

Pääsen kyllä lähtemään ystävien kanssa ulos niin halutessani, mutta ei sitä kovin usein tapahdu. Mielelläni vietän aikaa koko perheen kesken, jolloin olen kyllä vauvan kanssa, mutta mieheni huolehtii hänestä yhtälailla.

Vierailija
14/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten kenenkään mielestä voi olla huono juttu jos äiti saa olla joskus yksikseenkin. Isä voi olla kuitenkin 40h viikossa+työmatkat erossa lapsestaan!

No mä en ainakaan sitä tahtonut kirjoituksellani sanoa. Jokaisen pitää tehdä kuten itse parhaaksi näkee: Jos tykkää käydä jumpassa niin sitten käy ja jos ei halua olla erossa vauvasta niin sitten ei ole. Pääasia että äiti voi hyvin, oli se sitten ottamalla omia pausseja tai tankkaamalla energiaa vauvan kanssa olemisesta. Meitä ihmisiä on niin moneen lähtöön että ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä asioita ;)

T: 8

Vierailija
15/15 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en ainakaan sitä tahtonut kirjoituksellani sanoa. Jokaisen pitää tehdä kuten itse parhaaksi näkee: Jos tykkää käydä jumpassa niin sitten käy ja jos ei halua olla erossa vauvasta niin sitten ei ole. Pääasia että äiti voi hyvin, oli se sitten ottamalla omia pausseja tai tankkaamalla energiaa vauvan kanssa olemisesta. Meitä ihmisiä on niin moneen lähtöön että ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä asioita ;)

T: 8

Alapeukkuja lähinnä kommentoin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä