Poliisi polkee "rikollisten" oikeuksia - eikä kukaan halua tehdä asialle mitään
Laittomia kotietsintöjä, laukkujen tutkimista ym. Lupia ei näytetä koska niitä ei ole, eikä niitä tarvita. Eihän näitä tavan ihmiselle tehdä: lähinnä henkilöille, jotka ovat taustaltaan "epäilyttäviä". Ja nämä henkilöt suostuvat oikeuksisa polkemise koska se on helpompaa: kun annat käydä läpi tavarasi, vältyt putkalta. Pahimmillaan poliisit voivat lyödä sinut rautoihin ja väittää että olet "venkoillut" - ja saat syytteen virkavallan väkivaltaisesta vastustamisesta. Poliisin tekemiä virheitä viitataan kinttaalla, koska kukapa pikkurikollista uskoisi. Tavallaan poliisin lainvastaista käytöstä voidaan perustella myös "hyvillä aikomuksilla". Eiväthän he pahaa oikeastikaan halua, päinvastoin hyvää. Kuitenkaan mielestäni oikeusvaltiossa lainvalvojien täytyy myös itsensä noudattaa lakia.
Kommentit (58)
Ihan turhaa alapeukutatte, vai onko teistä todellakin ok että ihmisten pikeuksia poljetaan?
Voi hyvä luoja. Foliohattu päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa alapeukutatte, vai onko teistä todellakin ok että ihmisten pikeuksia poljetaan?
Niin, epäilyttävällä taustalla tarkoitat toki elämäntaparikollisia ja muita häsliä. Älä huoli, lopetat vaan narkkaamisen ja muun säätämisen, ja vuoden päästä epäilyttävänä sinua kohdellaan enää terveydenhuollon piirissä. Tiedän kokemuksesta tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, epäilyttävällä taustalla tarkoitat toki elämäntaparikollisia ja muita häsliä. Älä huoli, lopetat vaan narkkaamisen ja muun säätämisen, ja vuoden päästä epäilyttävänä sinua kohdellaan enää terveydenhuollon piirissä. Tiedän kokemuksesta tämän.
En minä, ap, käytä. Enkä itse ole koskaan joutunut tällaisen uhriksi. Vaan näin se "alalla" menee ja minusta se ei ole ok.
No niinhän se on, ei köyhimmällä ole tässä yhteiskunnassa mitään arvoa. Kuten tästäkin langasta alapeukuista ja kommenteista huomaa, "niitä vitun nistejä" saa retuuttaa ihan miten paljon haluaa. Sairasta touhua.
Poliisit ottivat kiinni Asikkalan odineitten nokkamiehen, oli hakannut vaimonsa ja yrittänyt tappaa lapsensa sekä tehnyt terrori-iskun sossuun saadakseen rahaa huumeisiin. Miten tuollaisia persujen hyysäämiä kunniakansalaisia otetaan poliisin toimesta kiinni?
Suomalainen poliisi toimii erittäin hyvin verrattuna moneen muuhun maahan. Vertaa vaikka kaikki naapurimaat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen poliisi toimii erittäin hyvin verrattuna moneen muuhun maahan. Vertaa vaikka kaikki naapurimaat.
Totta turiset, mutta ei se tarkoita etteikö Suomen poliisin toiminnassa olisi ongelmia. Kyllä narkomaanilka tulee olla yhtäläiset oikeudet, ja lakien täytyy suojella myös häntä ja hänen yksityisyyttään. Ei ihmisiä saa mielivaltaisesti tutkia siksi että hän näyttää epäilyttävältä/hänellä on taystaa ym. Myös poliisin täytyy noudattaa lakeja.
Olen oikeasti todella pettynyt, että ketjua alapeukutetaan näinkin innokkaasti kun kyse on ihan oikeasta ongelmasta. Nyt se ei ehkä koske "teitä" - mutta mitä sitten jos se alkaa koskea myös sinua: onko sinulla enemmän arvoa kuin narkomaanilla? Vai saako sinunkin tavarat ja asunnon tutkia mielivaltaisesti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Poliisit ottivat kiinni Asikkalan odineitten nokkamiehen, oli hakannut vaimonsa ja yrittänyt tappaa lapsensa sekä tehnyt terrori-iskun sossuun saadakseen rahaa huumeisiin. Miten tuollaisia persujen hyysäämiä kunniakansalaisia otetaan poliisin toimesta kiinni?
Hei, tietysti rikoksesta tulee saada rangaistus. En ole muuta väittänytkään. Peräänkuulutan vain poliisin velvollisuutta noudattaa lakia. Myös "rikollisella" on oikeus yksityisyyteen. Ei sen niin pitäisi mennä että inhimillistä kohtelua saa vain jos luopuu vapaaehtoisesti omista oikeuksistaan.
Ap
Sorry, naputtelen tabletilla niin teksti vilisee virheitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta turiset, mutta ei se tarkoita etteikö Suomen poliisin toiminnassa olisi ongelmia. Kyllä narkomaanilka tulee olla yhtäläiset oikeudet, ja lakien täytyy suojella myös häntä ja hänen yksityisyyttään. Ei ihmisiä saa mielivaltaisesti tutkia siksi että hän näyttää epäilyttävältä/hänellä on taystaa ym. Myös poliisin täytyy noudattaa lakeja.
Olen oikeasti todella pettynyt, että ketjua alapeukutetaan näinkin innokkaasti kun kyse on ihan oikeasta ongelmasta. Nyt se ei ehkä koske "teitä" - mutta mitä sitten jos se alkaa koskea myös sinua: onko sinulla enemmän arvoa kuin narkomaanilla? Vai saako sinunkin tavarat ja asunnon tutkia mielivaltaisesti?Ap
lopettaakaa narkit ihmisten tavaroiden (polkupyörien yms.) vieminen ja toreilla hilluminen niin ihmisiltä voisi tulla vähän enemmän myötätuntoa
Rikollisia päinvastoin paapotaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti todella pettynyt, että ketjua alapeukutetaan näinkin innokkaasti kun kyse on ihan oikeasta ongelmasta. Nyt se ei ehkä koske "teitä" - mutta mitä sitten jos se alkaa koskea myös sinua: onko sinulla enemmän arvoa kuin narkomaanilla? Vai saako sinunkin tavarat ja asunnon tutkia mielivaltaisesti?Ap
lopettaakaa narkit ihmisten tavaroiden (polkupyörien yms.) vieminen ja toreilla hilluminen niin ihmisiltä voisi tulla vähän enemmän myötätuntoa
Miksi oletat minun olevan narkomaani? Siksikö, että puolustan niitä jotka eivät siihen itse kykene. Niitä, jotka eivät välttämättä edes tiedä oikeuksistaan!
Kyllä rikoksesta kuuluu saada rangaistus. Ei narkomaanilla ole oikeutta varastaa pyörää, mutta vaikka hän niin tekisikin ei se oikeuta poliisia, siis lainvalvojia, rikkomaan hänen oikeuksiaan.
Rikollisuus on yleistynyt, ja syy ei ole yksistään yksilössä. Koulutuksesta ja hyvinvoinnista leikataan, ja valitettavasti se lisää näitä ongelmia entisestään tulevaisuudessa. Mieti sitä ihmistä, joka on niin epätoivoisessa tilassa että joutuu tekemään rikoksia voidakseen jatkaa hidasta itsemurhaansa. Ihmistä, jolla on niin vähän arvoa että täälläkin peukutetaan hänen oikeuksiensa polkemisen puolesta. Hyvä vaan, ei niillä narkeilla ole mitään arvoa.
Vaan on heillä. Ja kun he itse huomaavat sen, osa varmasti muuttuu ylimielisiksi. Toisella osalla se voi olla ensiaskel parempaan elämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rikollisia päinvastoin paapotaan liikaa.
Kyllä, rangaistukset taistelevat usein omaakin oikeustajuani vastaan. "Rikollisiksi" leimattujen kohtelu taas ei. Nämä mielivaltaan perustuvat teot ovat rakenteellinen osa poliisin toimintaa, jonka seurauksena pieniä (ja kuka tietää, myös isompia) rikkeitä jätetään huomioimatta vastineeksi oikeuksien polkemisen sallimisesta. "Venkoilijoita" rangaistaan putkalla, jopa syytteillä. Minulla ei ole tiedossa sitä onko näistä kanneltu ja miten ne ovat päättyneet. Voisi kuvitella sen olevan kohtalaisen turhaa.
Ap
Kerran potkaisin poliisia munille kiinniottotilanteessa, ja kun mua vietiin raudoissa putkaan, kolahti pääni "vahingossa" seinään pariinkin otteeseen. Se oli ihan oikein näin jälkikäteen ajatellen.
Milloin mihinkin luukkuun tuli poliisit törkeästi keskeyttämään meidän narkkaamisen ja riehumisen. En kanna tuostakaan kaunaa.
Yhden kerran mut pysäytettiin liikenteessä "ennestään tuttuna" tarkastettavaksi, ja sain kuudesta eri asiasta rikesakot yhdellä kerralla + lähti kilvet autosta. Törkeetä vainoomista - NOT.
Silloin kun riisuin vaatteeni putkassa ja sytytin koko kasan palamaan rintsikkoihin piilotetulla stendarilla, kehtasivat kuulustella MINUA epäiltynä vaaran aiheuttamisesta tjsp.
Törkeetä, tai sitten ei.
Näitä on vaikka kuinka paljon.
Usko pois, ap, ei poliisilla ole resursseja vainota viattomia kansalaisia. Joskus voi heilläkin mennä pieleen, mutta Suomessa harvemmin. Ja on syytä muistaa, että kuulemissasi kertomuksissa on aina vain toinen puoli koko totuudesta.
T. entinen luuseri
Minusta on aivan oikein etta poliisi raudoittaa riehuvat ja kiljuvat yhteiskunnalle hyodyttomat otukset. Aina tavattaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran potkaisin poliisia munille kiinniottotilanteessa, ja kun mua vietiin raudoissa putkaan, kolahti pääni "vahingossa" seinään pariinkin otteeseen. Se oli ihan oikein näin jälkikäteen ajatellen.
Milloin mihinkin luukkuun tuli poliisit törkeästi keskeyttämään meidän narkkaamisen ja riehumisen. En kanna tuostakaan kaunaa.
Yhden kerran mut pysäytettiin liikenteessä "ennestään tuttuna" tarkastettavaksi, ja sain kuudesta eri asiasta rikesakot yhdellä kerralla + lähti kilvet autosta. Törkeetä vainoomista - NOT.
Silloin kun riisuin vaatteeni putkassa ja sytytin koko kasan palamaan rintsikkoihin piilotetulla stendarilla, kehtasivat kuulustella MINUA epäiltynä vaaran aiheuttamisesta tjsp.
Törkeetä, tai sitten ei.Näitä on vaikka kuinka paljon.
Usko pois, ap, ei poliisilla ole resursseja vainota viattomia kansalaisia. Joskus voi heilläkin mennä pieleen, mutta Suomessa harvemmin. Ja on syytä muistaa, että kuulemissasi kertomuksissa on aina vain toinen puoli koko totuudesta.
T. entinen luuseri
Olen eri mieltä. Minusta ei todellakaan ole ok, että pääsi on kolahdellut seinään "vahingossa" kun sinua on viety. Ei, vaikka olisit ampunut sen poliisin. Ei oikeusvaltiossa rangaista silmä silmästä -periaatteella. Miksi poliisin harjoittama väkivalta olisi ok kun ei sitä kansalaiseltakaan hyväksytä?
Jos olette riehuneet, ja teistä on valitettu, on ihan oikein että touhulle on pistetty stoppi. Mulla on tullut vastaan paljon tapauksia työn puolesta, joissa henkilöltä ei ole löytynyt mitään. On sattunu väärään paikkaan väärään aikaan, tietämättömyyttään antanut käydä läpi tavaransa. Vaikka jotain olisikin, "päällä", ei sekään oikeuta käymään läpi tavaroita pärstän perusteella.
Ap
Eräs läheinen henkilö kertoi poliisin löytötavaratoiminnasta jänniä asioita. Hän on siis useampaankin kertaan kysynyt kadonneista pyöristä ja kertonut tarkalleen minkälaisia ne ovat ja kuulemma ei ole tuotu säilöön. Sitten kun on käynyt paikan päällä niin siellähän ne esineet ovat komeilleet. Eli mahdollisesti poliisi puijaa tavaroita itselleen ja rahoittaa sitten itseään huutokauppatuloilla.