Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lievittää ahdistusta?

06.09.2016 |

Välillä, yleensä iltaisin tai öisin minua alkaa vain ahdistamaan suunnattomasti. Välillä sille on joku syy, mutta usein ei.

Nyt ahdistaa taas (en tiedä syytä), ja kaipaisin nopeasti vinkkejä miten lievittää ahdistusta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutuubista kasarimusaa, jotain tyhmiä (vanhoja) komedioita. Joskus liikunta autttaa jos jaksaa lähteä. Lämmin suihku, kupillinen teetä..

Vierailija
2/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen juominen, kuuma kaakao, hyvä kirja, rauhoittava musiikki, jooga...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain mukavaa, joka vie ajatukset muualle: lue, väritä sellaista väristyskirjaa (joo, ne on ylihypetettyjä, mut loistavaa iltapuuhaa), kirjoita päiväkirjaa, meditoi (youtubessa on paljon hyviä meditaatiovideoita englanniksi, on myös pelkkää musiikkia), laula, soita jotain, ota rauhallinen ja pitkä suihku keskittyen vain siihen rentouttavaan suihkuhetkeen, joogaa (youtubesta löytyy videoita tähänkin), kuuntele lempimusiikkia ja jätä se taustalle soimaan, jos mahdollista. Ota kynä ja paperia ja listaa siihen kaikki, mikä ahdistaa ja "jätä" ne siihen - nyt ne on saatu mielen päältä pois ja voit hetkeksi päästää irti. Voit vaikka repiä paperin, jos se auttaa. Masturboi - se ihan oikeasti rentouttaa ja parhaassa tapauksessa nukahdat nopeasti (koeta silti olla ottamatta siitä tapaa). Jos mikään ei auta, mene lääkäriin ja pyydä rauhoittavaa lääkettä (itselleni riittää puolikas Opamox 15 mg). Tsemppiä <3

Vierailija
4/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ää, kiitos kaikille vastauksista❤ AV on välillä hyödyllinen palsta.

Aloin juomaan teetä ja kuuntelemaan musiikkia. Toivon, että pian alkaa helpottaa.

Vierailija
5/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputtele rintakehää. Toimii

Vierailija
6/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiaatit, bentsot, kannabis, alkoholi jne.

Vierailija
7/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paha ja jatkuva ahdistus niin lääkkeitä, eli aika psykiatrille.

Vierailija
8/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele jotain rentoa ohjelmaa joka kuitenkin tempaisee mukaansa. Mulla toimii esim.frendit, joku sarja josta tulee turvallinen ja mukava fiilis.

En nyt tähän ala edes näitä ulkoilu, jooga, lämmin juoma, koska eihän kukaan yöllä lähde metsään tai joogaa. Päiväahdistukseen nuo toimii paremmin.

Välillä ahdistus on niin pahaa, että ainut ratkaisu on diapam. Itse käytän sitä vain yöahdistukseen kun pitää saada nukuttua. Mulla ei opamoxit auttaneet mitään, diapam rentouttaa hyvin ja "puhdistaa" mielen. 2-5mg riittää yleensä.

Vierailija
9/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jotain hiilaripitoista. Ylipäätään syö. Kalorivajeesta johtuva kortisolin nousu aiheuttaa mm ahdistusta. Hiilihydraatit illalla auttaa nukahtamisessa

Vierailija
10/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleahengitys, rentoutumisharjoitukset (ks. netti), mielikuvaharjoitukset, ristisanat, leffat/sarjat, soitto jollekin piristävälle ihmiselle, jos jatkuvasti vaivaa-> lääkäri ja terapia

Vierailija
11/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, että näytön sininen valo pitää hereillä, eli ei kannata tuijotella sarjoja liian myöhään! :)

Noi rauhoittavat on ihmiskohtaisia, mieluummin aloittaisin ensin "kevyemmällä" ja sitten vasta pamiin. Opamox on kuitenkin toiminut monella, Diapam on sitten jo järempi.

-3

Vierailija
12/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen jooga.

Vierailija
13/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista kuitenkin, että näytön sininen valo pitää hereillä, eli ei kannata tuijotella sarjoja liian myöhään! :)

Noi rauhoittavat on ihmiskohtaisia, mieluummin aloittaisin ensin "kevyemmällä" ja sitten vasta pamiin. Opamox on kuitenkin toiminut monella, Diapam on sitten jo järempi.

-3

Tosi järeä joo. Vähemmän lääkekammoisissa maissa lähinnä lihasrelaksanttina. Xanor ahdistukseen.

Vierailija
14/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-3

Itse kyllä saan unen hyvin vaikka katson Netflixiä. Se sarjojen antama rauhallinen mieli voittaa haitallisen sinivalon 😀

Ja toki aluksi jos lääkettä tarvii, tarjotaan opamoxia. Nämä on tosi yksilöllisiä asioita, minäkin sain aluksi opamoxit mutta vaihdettiin pamiin kun eivät tehonneet 30mg annoksinakaan. Pamia taas riittää pieni murunen.

-8-

Vierailija
15/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttaa tää video tosi paljon, vaikka vähän nolottaa myöntää: http://kutri.net/blog/2014/11/mita-tehda-jos-ahdistaa-tai-masentaa-niin…

Vierailija
16/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-3

Tosi järeä joo. Vähemmän lääkekammoisissa maissa lähinnä lihasrelaksanttina. Xanor ahdistukseen.

Tarkoitinkin, että Opamox on miedompi ja sillä tietääkseni yleensä aloitetaan, koska monille se riittää eikä tarvitse sen vahvempaa.

Vierailija
17/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lääkeasiasta on turha väitellä sen enempää, se on kuitenkin yksilöllistä mikä kullekin toimii ja miten. Antaa lääkärin päättää niistä lääkeasioista, jos ap:n tarvitsee niihin turvautua.

-3

Vierailija
18/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele jotain rentoa ohjelmaa joka kuitenkin tempaisee mukaansa. Mulla toimii esim.frendit, joku sarja josta tulee turvallinen ja mukava fiilis.

En nyt tähän ala edes näitä ulkoilu, jooga, lämmin juoma, koska eihän kukaan yöllä lähde metsään tai joogaa. Päiväahdistukseen nuo toimii paremmin.

Välillä ahdistus on niin pahaa, että ainut ratkaisu on diapam. Itse käytän sitä vain yöahdistukseen kun pitää saada nukuttua. Mulla ei opamoxit auttaneet mitään, diapam rentouttaa hyvin ja "puhdistaa" mielen. 2-5mg riittää yleensä.

Miksei joogaisi yöllä? Se rentouttaa eikä siihen tarvitse kuin tilaa ympärilleen. Jos ei tunne asentoja, niin google ja youtube auttaa.

Vierailija
19/19 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuksen purkqminen kirjoittamalla

Hengitys: laskien kolmeen joka kerralla, sisään-pito-ulos

Nukkumaan mennessä painopeitto: esim. matto, paksu painava peitto, tyyny tai muu rinnan päälle. Minulla usein kissa tulee aamuyöstä päälle nukkumaan jos olen levoton ja se auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän