Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään aidosti hyvää ja lämmintä ihmistä

Vierailija
06.09.2016 |

Joka ajattelee aina muita ennen itseään? Millainen tämä ihminen on ja miten tämä ilmenee?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolmekin mutta en jaksa alkaa selittämään.

Vierailija
2/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva, ajattelee enemmän mua kuin itseään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin teki mieli sanoa, että tunnen! Olen nähnyt paljon hyvyyttä, vilpittömyyttä, aitoutta, hyväntahtoisuutta.

Mutta sitten pohdin hieman enemmän sanojasi 'ajattelee aina muita ennen itseään' ja mietin, että onko sellainen sitten edes mahdollista tai tavoiteltavaa. Riittäisikö hyvyydeksi se, että ajattelee myös muita, itsensä lisäksi? Niihän sanotaan: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ei että älä itseäsi tai enemmän kuin itseäsi?

Vierailija
4/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvän ja lämpimän ihmisen kriteeri ei ole se, että ajattelee muita ennen itseään. Jokaisen pitää pitää huolta itsestään, eikä se onnistu, jos asettaa muut itsensä edelle. Toki tämä ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi toimia epäitsekkäästi ja tinkiä joskus omastakin mukavuudestaan. Mutta mua ainakin jatkuva uhrautuminen vituttaa (esim. yksi ystävä, joka tinkii aina yöunistaan, syömisistään ja jopa sopivista kengistäkin perheensä vuoksi - mun mielestä hänellä se uhrautuminen on jo elämäntapa). Mutta tunnen kyllä paljon aidosti hyviä ja lämpimiä ihmisiä.

Vierailija
5/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Hän on mua niin paljon parempi ihminen kaikin puolin.

Vierailija
6/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sellaista ihmistä aitona ja lämpimänä, joka ajattelee ensiksi muita ja vasta sen jälkeen itseään. Tosin nainen, joka on äiti, ajattelee ensiksi sitä mikä on kasvaville lapsille tarpeen ja vasta toisena itseään, aina kun voi. Hän huomioi myös muiden lapset ja on hyvä ihminen.

nainen

Vierailija
7/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman, mun parhaita ystäviä:).  En jaksa tilittää perusteluja.

Vierailija
8/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä muutamia lämpimiä ja hyviä ihmisiä. En kuitenkaan usko, että kukaan ajattelee ensin muita ja sitten vasta itseään. Olisiko se hyväkään asia. Kyllä itsestä pitää huolehtia. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö ihminen olisi muista välittävä ja ns. hyvä ihminen. 

Lapsuuteni keitaita olivat äitini kotiväki ja yksi isänpuoleisista tädeistäni. Heidän luokseen kun meni, tuntui kuin paha maailma olisi jäänyt pihaportin taakse. 

Vierailija
9/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellasia oo.

Vierailija
10/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin aidosti hyvää ja lämmintä ihmistä, mutta harva heistä jatkuvasti asettaa muut itsensä edelle. Eräs tuntemani pappi (nainen) lienee lähinnä tätä ideaalia, ihana, älykäs, hauska ja pyyteetön ihminen josta kaikki pitävät. (Tunnen monta pappia eivätkä todellakaan kaikki ole tällaisia!)

11/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä. Heidän seuransa on todella mukavaa. En itse ole luonnostani lämmin persoona, joten tuo on kivaa vaihtelua. Ihmiset, jotka saavat vilpitontä mielihyvää muiden auttamisesta ja huolenpidosta, ovat todella arvokkaita. Jokainen ystäväpiiri tarvitsee sellaisen.

Vierailija
12/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti

Vierailija
13/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari ainakin. Toinen on sellainen, joka aina ajattelee muita. Se tuntuu tavallaan jo vähän pahalta, koska hänen pitäisi ajatella itseäänkin välillä, on liian vaatimaton. Ihana ihminen silti. Toinen on yksi kaveri, johon en pidä kauheasti yhteyttä, kun jotenkin koen, etten ansaitse häntä, en osaa selittää. Olen mielestäni tosi onnekas, että olen häneen tutustunut, mutta jotenkin en uskalla yrittää lähentyä, koska pelkään, että jotain menee pilalle. Mutta pidän hänestä kovasti ja ihailen. Hän on myös ammatissa, jossa auttaa ihmisiä ja vaikuttaa, että kerrankin on ihminen paikallaan.

Vierailija
14/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen muutaman.

Vierailija
15/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä sellaista ihmistä aitona ja lämpimänä, joka ajattelee ensiksi muita ja vasta sen jälkeen itseään. Tosin nainen, joka on äiti, ajattelee ensiksi sitä mikä on kasvaville lapsille tarpeen ja vasta toisena itseään, aina kun voi. Hän huomioi myös muiden lapset ja on hyvä ihminen.

nainen

Entä isä?

Vierailija
16/16 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Hän oli nuoruudessa hyvä ystäväni. Aina otti pyytettömästi vastaan meidät luuserit, piti huolta, välitti aidosti. Kerran kysyinkin häneltä että miten hitossa sä jaksat aina olla noin kiltti? Niin tää typy vastas, että ei hän ole kiltti, hän on oma itsensä. Eli ei hän edes ajatellut tekevänsä koko ajan hyvää, hän vain teki. Äiti Teresa oli varmaan samanlainen. Kun olin intissä ja piti päästä iltalomille, en halunnut baariin niin tämä haki luokseen, laittoi ruokaa ja katsottiin elokuvaa jos olin kiinni, kävi katsomassa, EIKÄ MITÄÄN TAKA-AJATUKSIA kummallakaan! Sellaisen lämpimän ihmisen kanssa on niin turvallista olla. Aina vilpitön ja rehellinen. Sellaista ihmistä haluaa kohdella hyvin, hän todella laittoi hyvän kiertämään olemalla epäitsekäs. Eikä hän ollut mikään uhrautuja joka olisi jotenkin tehnyt numeron itsestään ja siksi kukaan ei häntä myöskään käyttänyt hyväksi, häntä arvosti lisäkseni monet muut kaveripiirissämme. Hän piti puoliamme aina. Ei olisi tämä renttu elämässä pärjännyt jos ei olisi ollut tuollaista ystävää nuoruuden hölmöilyjen aikaan.