Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä syödään tänään? Vinkkejä yritän ottaa

Vierailija
06.09.2016 |

Meillä pyörii ne samat ruoat viikosta toiseen, vähän alkaa jo nyppimään se ainainen jauhelihakastike jauhelihasta, makkarakastike makkarasta jne.

Mitä teillä syödään tänään? Kauppaan olen lähdössä, joten voisin napata jonkun teidän päivällisen ja tehdä sitä ja samalla yllättää koko perheen

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatti juliennea, kuhan sekä paistettujen keltaisten  vahapapujen kera. Valkoviiniä. Nam!

Vierailija
22/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanafilettä ja salaattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MakkaraKeitto. Porukat laittoivat. Itse en tykkää paljon makkaroista. Yök.

Vierailija
24/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possun sisäfilepihvejä smetana-kurkkukastikkeessa, riisiä tai keitinperunoita.

Vierailija
25/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyjä paprikoita kun olivat paprikat tarjouksessa. Sisään riisiä ja eiliseltä jäänyttä (paistettua) jauhelihaa, ehkä vähän koskenlaskijaa kanssa.

Vierailija
26/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarellikeittoa. Eilen syötiin spagettia, rucolaa & kaupan herkkusienistä ja pekonista tehtyä kastiketta, joka on ihanaa parmesanin kanssa.

Vierailija
27/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on linssikeittoa, resepti lähes sama kuin chocochili-blogissa. Huomenna pakasteseitiä ja prisman tarjousvihanneksia currynä. Varmaan riisin kanssa.

Vierailija
28/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään rajoitteita, eikä hinnallakaan niin väliä, ei nyt ehkä ihan mitään sisäfilettä kuitenkaan :D

Jos näen jauhelihapaketin, ei mulle tuu siitä muuta mieleen kuin makaronilaatikko tai jauhelihakastike. Makkarasta tulee vain ja ainoastaan makkarakastike. Kanasta yllätys yllätys kastike.

Jotain kaalilaatikkoa tms teen myös harvakseltaan, mutta tympii se kaalin pilkkominen, meillä kun sapuskaa menee suuri määrä kerrallaan.

Perheessä siis suuriruokainen mies, minä sekä suuriruokainen 15v teinipoika.

Vierailija
29/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytettyjä paprikoita kun olivat paprikat tarjouksessa. Sisään riisiä ja eiliseltä jäänyttä (paistettua) jauhelihaa, ehkä vähän koskenlaskijaa kanssa.

Tää kuulostaa herkulliselta, ois jauhelihapaketti kaapissa (koskahan ei olis), riisiäkin löytyy, koskenlaskijaa ja paprikoita siis ostoslistalle ainakin, joku päivä ainakin koitan tätä. Kauan uunissa ja missä asteessa? Ja paljonko sitä koskenlaskijaa uskaltaa laittaa? Puuroriisiä vai tavallista?

Mä oon tosi huono itekseni laittamaan tai keksimään ruokia, mutta kerran kun teen, niin osaan kyllä sitten seuraavallakin kerralla.

Vierailija
30/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan paistisuikalekastiketta ja perunamuussia. Samaa kun eilen. Tällä vkolla aion tehdä Kanarisottoa, se tulee ihan siitä Blåbandin pussista, hiton hyvää! Lisään siihen broilerisuikaleiden lisäksi porkkanaa ja sipulia. Makkarasta tekis jotain mieli, ehkä ihan uunimakkaraa. Makaroonilaatikkoa ei oo ollut ikuisuuksiin eikä bolognesekastiketta. Kalakeittokin houkuttais.

Vierailija
31/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso googlesta täytetyt paprikat, niin saat hyvän ohjeen.

Itse teen tänään lihapullia ja keitän perunoita. Ja fetasalaattia.

Vierailija
32/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisia. Jauhelihasta itse pihvit ja sämpylän väliin suolakurkun, juuston, salaatin ja pekonin kanssa. Kylkiäiseksi salaattia. 

Vierailija
33/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuriauralaatikkoa. Aurajuuston voi korvata Koskenlaskijalla

Vierailija
34/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihasta:

* makaronilaatikko

* lihapullat

* lihamureke

* jauhelihapihvit

* jauheliha-perunasoselaatikko

* kiusaus (valkosipuliperunoita, paistettua jauhelihaa, kippari-ruokakermaa)

* jauhelihakeitto

Näistä voi sitten vielä keksiä variaatioita: makaronilaatikkoa munamaidon sijaan cheddarjuusto-maidolla, lihapullat itämaisilla/kreikkalaisilta/ italialaisilla mausteilla, lihamureketta täytettynä tai juustolla kuorrutettuna, jauhelihapihvit samoin...

Makkarasta:

* pastakastike (tomaattimurskaa, sipulia, yrttejä)

* uunimakkara erilaisilla juustolla täytettynä

* makkarakeitto vaikka currylla ja valkosipulilla maustettuna

* pataa jossa makkaran lisäksi tomaattimurskaa, kasviksia (esim. porkkanaa, herneitä tms) ja vaikka makaronia

Ja niitä makkaralajeja voi hyvin vaihdella välillä, tulee huomattavasti eroja makuun.

Tässä nyt noin aluksi...

Vierailija
35/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tehdä jauhelihasta joku päivä Chili con carnea, se on helppoa ja hyvää!

Vierailija
36/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porsaan paistisuikalekastiketta ja perunamuussia. Samaa kun eilen. Tällä vkolla aion tehdä Kanarisottoa, se tulee ihan siitä Blåbandin pussista, hiton hyvää! Lisään siihen broilerisuikaleiden lisäksi porkkanaa ja sipulia. Makkarasta tekis jotain mieli, ehkä ihan uunimakkaraa. Makaroonilaatikkoa ei oo ollut ikuisuuksiin eikä bolognesekastiketta. Kalakeittokin houkuttais.

Oih. Uunimakkaraa tekisi kyllä mullakin mieli! Pitääpä joku päivä tehdä. :) Juuri tästä syystä tykkään lukea näitä ketjuja kun saa uusia (ja vanhoja/unohtuneita) ideoita!

Vierailija
37/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään haudutettu tomaattikastike ja spagettia & reilusti parmesania. Slurps :)

Vierailija
38/51 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kuulostaa herkulliselta, ois jauhelihapaketti kaapissa (koskahan ei olis), riisiäkin löytyy, koskenlaskijaa ja paprikoita siis ostoslistalle ainakin, joku päivä ainakin koitan tätä. Kauan uunissa ja missä asteessa? Ja paljonko sitä koskenlaskijaa uskaltaa laittaa? Puuroriisiä vai tavallista?

Mä oon tosi huono itekseni laittamaan tai keksimään ruokia, mutta kerran kun teen, niin osaan kyllä sitten seuraavallakin kerralla.

Itse laitan noihin paprikoihin milloin mitäkin. Sinne sopii yhtä hyvin puuroriisi (pitää toki olla keitettyä) kuin tavallinenkin riisi. Ohraakin olen joskus laittanut. Keitän riisin (jos teen vain tätä varten) yleensä liemikuution kanssa.

Koskenlaskijaa olen laittanut ehkä pari arpakuution kokoista palasta, en ainakaan enempää. Päälle meni tänään vielä juustoraastetta kun sitä oli jääkaapissa. Joskus olen sekoittanut riisi-jauhelihamössön sekaankin jos ei ole ollut koskenlaskijaa.

Suunnilleen 200 astetta ja sen aikaa että ovat kypsiä. Joissain ohjeissa esikypsennetään paprikat ilman täytettä, mutta se on mielestäni turhaa hommaa.

Googlella varmaan löydät ihania reseptejä täytettyihin paprikoihin. Meillä ne syntyvät "hatusta". :) Tsemppiä. Itsellänikin ideointi on välillä se tuskaisin osuus!

Vierailija
39/51 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään uunilohta, kermaviilikastiketta, perunoita ja salaattia. Huomenna miehen toiveesta kanawokkia.

Vierailija
40/51 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinjauheliha-juuresvuokaa sekä mansikoita.