Kädet puutuu... Onko muilla tämmöistä?!?
Moi!Niin,että onko kellään semmoista oiretta että kädet puutuis?!Mulla on ollu jo reilun kuukauden ajan kädet tuntunu aivan puutuneilta.. Öisin varsinkin herään ja sormet on aivan tunnottomat ja niitä kihelmöi! Tässä kirjottaessakin joudun välillä ravistelemaan käsiä... ihmeellistä... Tänään on oikein särkeny ja vihlonu kumpiakin käsiä, ei auta venyttelyt eikä kylmägeelit... Hierojalla kävin, mutta se vaan pahenti oikeestaan puutumista. Jotkut hermot ilmeisesti jumissa, vai mitä?!?
Kathjuzka rv 35+3
Kommentit (5)
ja siihen ei lääkärin mukaan tosiaan auta muu kuin synnytys ja sitä myötä poistuvat nesteet.
mulla on sormet aivan tunnottomat, eikä tunto palaa edes päivän mittaan - eilen poltin silitysraudassa sormen, enkä edes tuntenut kipua.. öisin ja aamuisin särkee kyynärpäitä myöten ja sormien nivelet on tosi kipeät, mutta päivän mittaan kipu häipyy.
mutta tosiaan juuri niin kuin edellinen sanoi, neste pakkautuu ja hermot jäävät puristuksiin.
..tai ei enää niin pahasti. Eikä aamuisin enää ole sitä kammottavaa kipua mikä ennen oli. Sain vaivan hyvin kuriin rannelastalla, mikä on terveyskeskuksen fysioterapeutilta lainassa. Pidän sitä joka yö, päivällä ei oikein pysty pitämään kun pitää käsiä pestä vähän väliä (joudun ravaamaan koko ajan vessassa) ja nuoremman neidin kakkojakin pari kertaa päivässä. Mutta siis kannattaa ottaa vaikka neuvolassa puheeksi tai suoraan fysioterapeutin puheille!
Jospa tää puutuminen kohta häviäis kokonaan kun viikkoja on 40+3..
...joka johtuu tod. näköisesti nesteestä eli turvotuksesta. ja turvotukseen neuvolatäti antoi ohjeeksi juoda paljon vettä ja syödä mansikoita, ananasta ja tomaatteja.
rv 35+0
...ollut käsien puutumista jo aika alkuraskaudesta lähtien eli jo tuollaiset 30 viikkoa. :) Mulla syynä on alhainen verenpaine ja tapa nukkua kädet pään yläpuolella jolloin ei oikein veri jaksa kiertää sormiin saakka. Nyt viime viikkoina olen huomannut huimausta makuuasennossa ja myös jalat puutuu, syynä lienee ihan vaan että on jo niin ahdasta että kohtu painaa isoja verisuonia eikä veri pääse kiertämään ihan riittävästi makuuasennossa. " Onneksi" joutuu juoksemaan vessassa vähän väliä öisin niin ei pahaa puutumista pääse tapahtumaan. .D
Kuulostaa ihan samalta kuin mulla. Eli hermot on pinteessä ja sitten puutuu. Mulla oli sama juttu jo edellisessä raskaudessa. Kädet on aina öisin tunnottomat ja niitä saa herätä ravistelemaan monta kertaa. Tällä kerralla mulla puutuu lisäksi myös jalat aina toisinaan:/ Sekin on inhottavaa kun herää yöllä ja makaa kyljellään eikä voi liikkua...pitää heijata ittensä selälleen ja sitten alkaa veri kiertää.
Mulla taisi edellisellä kerralla loppua vaiva samantien synnytyksen jälkeen. Harmi kun tällä kertaa alkoi jo melkein heti alussa. En oo ainakaan keksiny mitään mikä helpottais asiaa.
Delfine rv 16+0