Nykysuomimusiikin sanoitukset, hyrh
Kuuntelin ennen radiota ja spotifyn top-listoja mutta nyt en enää pysty kumpaankaan.
"Aa, ai mist mä näin
Et kenel pettää sipuli ja ketä tääl on sinnikkäin"
"Sen huomaa jo kaukaa
Sä oot fresh niinku sushi
Sanon suoraan se on varmaa
Tänään rullaan sus kii"
Ei saatana.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Juice Leskinen, Juha Vainio, Vexi Salmi, Jukka Virtanen ja Pertti Reponen, niin ja tietysti Helismaa. Siinä on ainoat todella hyvät sanoittajat tässä maassa.
Lisäisin tähän erinomaiseen listaan vielä Chrisse Johanssonin.
Kyllä taas huomaa miten idioottia porukkaa täällä on. Mitä väliä jos joku tekee teidän mielestänne paskaa musiikkia? Voittehan te tehdä parempaa jos osaatte. Katsotaan sitten haluaako joku kuunnella teidän musiikkianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannin biisejä olisi kyllä helppo sanoittaa...
Jeps. Ei tarvitse kuin vääntää kaikki verbit lyhyeen infinitiivimuotoon (esim. pelaa) ja lisätä parin eri somekanavan nimet tekstiin. Loppubiisi voikin olla urbaanisanakija.comin satunnaistoiminnolla poimittuja sanoja, maininta tietystä alkoholimerkistä ja Suosikin postipalstalle lähetettyjen angstirunojen tasoista vuodatusta paskasta parisuhteesta.
Tästä inspiroituneena lounaskahvin siivittämä tuotos:
Sä selaat mua ku AV-palstaa
Varmaan aiot mua vaan trollaa
Vaik haluun sua fiilaa
Et mulle voi rakkautta diilaa
Happy Joeta pullossa
tuut pummaa multa tupakkaa
kysyt haluunks vähän kattella
mut mua vaan janottaa
kysyt mun nimee
voitais ruveta snäppäilee
sanon et kvg
et tuu mua kahlitsee
Loistava! Ei kun sanoittajaksi - jos et olekin jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Ei tarvitse kuin vääntää kaikki verbit lyhyeen infinitiivimuotoon (esim. pelaa) ja lisätä parin eri somekanavan nimet tekstiin. Loppubiisi voikin olla urbaanisanakija.comin satunnaistoiminnolla poimittuja sanoja, maininta tietystä alkoholimerkistä ja Suosikin postipalstalle lähetettyjen angstirunojen tasoista vuodatusta paskasta parisuhteesta.
Vaik haluun sua fiilaa
Happy Joeta pullossa
mut mua vaan janottaa
kysyt mun nimee
sanon et kvg
et tuu mua kahlitsee
Mikä amatöörivirhe sattuikaan, vaikka niin noista verbeistäkin paasasin! Tuossa pitäisi tietenkin olla ”voitais rupee snäppäileen”, eikä ”ruveta”. T. sanoittaja
Ja tietty "snäppäilee", eikä noin kuten korjasin, huh huh. Lisää kahvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaik haluun sua fiilaa
Happy Joeta pullossa
mut mua vaan janottaa
kysyt mun nimee
sanon et kvg
et tuu mua kahlitsee
Mikä amatöörivirhe sattuikaan, vaikka niin noista verbeistäkin paasasin! Tuossa pitäisi tietenkin olla ”voitais rupee snäppäileen”, eikä ”ruveta”. T. sanoittaja
Muutenkin ehkä hieman liian täydellisiä lauseita Sannille, välillä voisi vaan laittaa satunnaisia sanoja peräkkäin, mutta aika hyvä silti.
Mulla järkee oon lälälää
Ei oo senkaa ku lupasit rätätättää
Alkuun illast kuulit swägii äijät ne leijjuu
Kahen aikaa samat äijät häissä ne keinuu
Taksilta itteni himaa hiljaa talutan
Odottelen huomista siili jalla krapulaa
Kuvaan snapchattiin samalla ku mä pelaan blackjackkii
Ei oo mitää mikä ois näin nättii
Mitä välii vaikka bisset läikkyy, bisset läikkyy
- Arttu Lindeman - Läikkyy
Ei saatana mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaik haluun sua fiilaa
Happy Joeta pullossa
mut mua vaan janottaa
kysyt mun nimee
sanon et kvg
et tuu mua kahlitsee
Loistava! Ei kun sanoittajaksi - jos et olekin jo!
Nyt se selkis, Sanni lukee AV:tä, ja tuossa oli yksi sen demosanoitus. YLE:n maanantai-illan MOT-ohjelma todistajana.
JVG:ltä muun muassa myös:
"Ville on limaanuljaskaa herää himaan nurkastaa vanha pizzaa haisee nenää naapurit alkaneet taas riitelemää"
"ei auta olla hereillä jos sun kello on vääräs ei näy sapattii eikä täält oo irtoomas rabattii"
"soitto alkaa puole yön aikaa jengi o haipis ku gigi vaa etenee välil täält himaa kaipaa mut mä nautin mun laiffist ku pääsee tääl kulkurina vetelee"
"mä oo öissä töissä en missään myymälöissä vähän jäissä pienissä häissä"
Hirveää. Jotenkin voisi vielä tajuta, jos biitti olisi hyvä tai räppääjällä siisti ääni mutta ei
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas huomaa miten idioottia porukkaa täällä on. Mitä väliä jos joku tekee teidän mielestänne paskaa musiikkia? Voittehan te tehdä parempaa jos osaatte. Katsotaan sitten haluaako joku kuunnella teidän musiikkianne.
Ei tartte olla leipuri että huomaa pullan olevan homeessa
Jep, täyttä paskaa, tulee oikeasti mieleen Aku Ankka kuten joku tuolla jo sanoikin :DD
Onhan noi ihan kauheita enkä kuuntele radiota, kaikeksi onneksi. En tiedä noita biisejä enkä esittäjiä.
Mutta ihmettelen että mitä hittoa te sitä toosaa kuuntelette kun sieltä ei tule kuin paskaa? Ei kai kukaan tuollaista sontaa tarkoituksella kuuntele?
Nää nykybiisit on hirveetä kuraa ollut jo kauan. Mut kyl mua eilen nauratti se tv:stä tullut mustavalkoinen Pekka Puupää -elokuvakin, kun siinä joku iltapukuleidi lauloi kapakan miehille Piippolan vaaria... Ei ollut hääviä sekään... :-D
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi ihan kauheita enkä kuuntele radiota, kaikeksi onneksi. En tiedä noita biisejä enkä esittäjiä.
Mutta ihmettelen että mitä hittoa te sitä toosaa kuuntelette kun sieltä ei tule kuin paskaa? Ei kai kukaan tuollaista sontaa tarkoituksella kuuntele?
Tätä tulee nykyään ihan joka kanavalta, iskelmällä soi sitten Arttu Wiskari ja Lauri Tähkä jotka on yhtä kamalia. En kuuntelekaan enää radiota just tuon takia mutta ei niiltä voi töiden ja esim kaupassakäynnin takia kokonaan välttyäkään.
Kuuntelin 20 sekuntia Lauri Tähkän minun Suomeni biisiä ja myötähäpeä kävi niin kovaksi että oli pakko vaihtaa kanavaa
Juicen nerous oli siinä että käytti monipuolisimmin runoutta hyväkseen sanoituksissa. Vainion ja Virtasen riimittelyt olivat tarkkoja.