Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnehäiriö sotkee kuvan kuten sotkisi alkoholismi, huume- tai peliongelma, pettäminen, väkivaltaisuus tms. muu vakava ongelma. Heidin osuutta ei voi arvioida suhteessa, jossa hän on ensisijaisesti olosuhteiden uhri. Se on selvää, ettei Heidi mitenkään aiheuttanut Mikon ongelmia.
Eikö todellakaan yhtään aiheuttanut? Ilmeisesti Mikolta jäi hyvän ystävänsä once in a lifetime -polttarit väliin, kun Heidi yllätti päättämällä lähteä Tampereelle. Aiemmin oli kaiketi ollut lähtökohtana se, että Heidi asuu Mikolla kuvausjakson ajan. Varmaan Mikko olisi pyrkinyt mahdollistamaan Heidin viikonloppuretken, jos olisi vielä ehtinyt järjestää Äijälle korvaavan hoidon - siksihän Mikko mainitsi, että olisit laittanut edes tekstarin päätöksen tehtyäsi. Nyt se ilmeisesti oli kuitenkin jo liian myöhäistä. En näe, että Mikon suuttumisen syy olisi ensi sijassa se, että Heidi menee, vaan se, että Heidi ei ajatellut sen seurauksia tilanteen isomman kuvan kannalta.
Mikkoko sitten ajatteli? On varmasti tiennyt jo kuukausia että bestmaninsä polttarit on tulossa mutta ei missään vaiheessaa tullut ajatelleeksi että miten se kissanhoito järjestyy sillä aikaa kun hän on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko on taistelutahtoiselle Heidille ihan liian pehmeä mies, ja siinä on todennäköisesti yksi syy, miksei parin kemia toimi. Heidi luultavasti haluaa tietäen tai tiedostamattaan jotain machompaa, ehkä latinotaustaista miestä, joka ei jää kiistoissa kakkoseksi vaan jonka auktoriteetti riittää viemään päätökset loppuun asti. Heidi on varsin taitava esittämään asetelmat oman etunsa mukaisiksi, minkä huomaa noista maikkarin netin kommenteista, joissa hän kertoo valinneensa taktiikakseen olla alistuva. Käytännössä voi kuitenkin viimeksi nähdystä riitakohtauksesta todeta, että Heidä oli pariskunnasta se, joka painoi kärkkäämmin päälle ja korotti ääntään, eikä näyttänyt vähäisintäkään alistumisen merkkiä. Myös Heidin näpäytys Mikolle golfkentällä kertoi, että Heidi ei niele purematta Mikolta mitään ohjausta, edes jos siihen olisi asiallinen syy.
Tän on pakko olla provo tai sit jollain ei ole minkäänlaista sosiaalisten tilanteiden tajua.
Mikko taas kynäilee omia puolustuspuheenvuorojaan, ei sen kummemmasta provosta ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ai jäi polttarit välistä? No eipä kyllä tällaista ole sanottu. Kissahoitoloita löytyy, naapureita voi kysyä käymään ruokkimassa, paikalliset teinit haluaa kesäisin lisätienestiä pientä eläinhoitoa pyörittämällä. Lisäksi kissa pärjää vähän aikaa yksinäänkin, vai mitenköhän on hengissä kun asui aiemmin kahdestaan tämän uraa luovan ukkelin kanssa. Muitakin vaihtoehtoja löytyy kuin vaimo, jonka kanssa ei asiasta oltu sovittu.
Heidi on tullut Mikon elämään kuukausi ennen polttareita. Kissa on ollut Mikolla ilmeisesti vuosia? Ei kissanhoito ja Mikon pääseminen polttareihin ja reissuille ole Heidistä kiinni. Jotenkin Mikko on asiat järjestänyt ennenkin. Ihan älytöntä uuden ihmisen niskaan kaataa tuollainen asia ilman että siitä selkeästi sovitaan.
Ja muutenkin. Mitä jos sinä olisit itse tutustunut johonkin ihmiseen 4 viikkoa sitten ja nyt olisi edessä viikonloppureissu yksin. Eikö se tuntuisi hieman oudolta että tämä henkilö asuisi sinun kotona tuon viikonlopun kun olet itse pois? Minusta ainakin tuntuisi kummalliselta. Pitäisin itsestään selvänä että hän menee omaan kotiinsa reissuni ajaksi, koska mitä tekemistä hänellä minun kotona olisi.. Omassa kodissaan varmasti paljonkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan toi kissanhoito nyt tältäerää puitu?
Kiitos!Ei kai siitä kukaan ole puhunut enää moneen sivuun? Itse otit asian jälleen puheeksi.
Viimeksi tunti sitten !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnehäiriö sotkee kuvan kuten sotkisi alkoholismi, huume- tai peliongelma, pettäminen, väkivaltaisuus tms. muu vakava ongelma. Heidin osuutta ei voi arvioida suhteessa, jossa hän on ensisijaisesti olosuhteiden uhri. Se on selvää, ettei Heidi mitenkään aiheuttanut Mikon ongelmia.
Eikö todellakaan yhtään aiheuttanut? Ilmeisesti Mikolta jäi hyvän ystävänsä once in a lifetime -polttarit väliin, kun Heidi yllätti päättämällä lähteä Tampereelle. Aiemmin oli kaiketi ollut lähtökohtana se, että Heidi asuu Mikolla kuvausjakson ajan. Varmaan Mikko olisi pyrkinyt mahdollistamaan Heidin viikonloppuretken, jos olisi vielä ehtinyt järjestää Äijälle korvaavan hoidon - siksihän Mikko mainitsi, että olisit laittanut edes tekstarin päätöksen tehtyäsi. Nyt se ilmeisesti oli kuitenkin jo liian myöhäistä. En näe, että Mikon suuttumisen syy olisi ensi sijassa se, että Heidi menee, vaan se, että Heidi ei ajatellut sen seurauksia tilanteen isomman kuvan kannalta.
Älä naurata. Miksi olisi jäänyt väliin? Kissa hoitoon ja polttareihin. Heidi sillä aikaa Turkuun, problem solved.
Ainoastaan siinä tapauksessa Heidi syyllinen, että Mikko on pyytänyt hoitamaan kissaa, Heidi lupautunut ja sitten lyhyellä varoituksella sanoo, että lähteekin Turkuun ilman kissaa. Silti tämäkään vaihtoehto ei poista sitä, että Mikon kommunikointi oli järkyttävää.
En epäile hetkeäkään, etteikö Heidi olisi kertonut suunnitelmistaan viimeistään siinä vaiheessa, kun Mikko kysyy, hoidathan kissaa. Jos siinä tilanteessa lupaa ja vasta parin päivän päästä sanoo, ettei vaineskaan, on Heidiltä paskamaista. Juttu vaikutti kuitenkin siltä, ettei Mikko ole mitään kysellyt, vain olettanut Heidin odottavan hänen kotonaan samaan tapaan kuin työpäivätkin ja iltamenotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkoko sitten ajatteli? On varmasti tiennyt jo kuukausia että bestmaninsä polttarit on tulossa mutta ei missään vaiheessaa tullut ajatelleeksi että miten se kissanhoito järjestyy sillä aikaa kun hän on poissa.
Mutta Mikko ja Heidi ovat AVIOLIITOSSA. Onko Heidi missään vaiheessa sanonut, että hän ei aio hoitaa Mikon kissaa? Minä ainakin olettaisin, että jos olen naimisissa, mulla olisi kissa ja on sovittu, että lähden ystäväni polttareihin, niin toinen ei sitten yks kaks keksi, että mäpäs lähden jonnekin kans. Jos haluaa lähteä, niin ok, mutta siitä olisi suotavaa kertoa sen verran aikaisemmin, että ehtisin hankkia kissalle jonkun toisen hoitajan. Yksi päiväkin voi jo vaikuttaa paljon. Tai tehdä jo heti alussa selväksi, että minä en aio sinun kissaasi hoitaa, jolloin tällaista oletusta ei edes aviopuolisoonsa kohdistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä naurata. Miksi olisi jäänyt väliin? Kissa hoitoon ja polttareihin. Heidi sillä aikaa Turkuun, problem solved.
Ainoastaan siinä tapauksessa Heidi syyllinen, että Mikko on pyytänyt hoitamaan kissaa, Heidi lupautunut ja sitten lyhyellä varoituksella sanoo, että lähteekin Turkuun ilman kissaa. Silti tämäkään vaihtoehto ei poista sitä, että Mikon kommunikointi oli järkyttävää.
En epäile hetkeäkään, etteikö Heidi olisi kertonut suunnitelmistaan viimeistään siinä vaiheessa, kun Mikko kysyy, hoidathan kissaa. Jos siinä tilanteessa lupaa ja vasta parin päivän päästä sanoo, ettei vaineskaan, on Heidiltä paskamaista. Juttu vaikutti kuitenkin siltä, ettei Mikko ole mitään kysellyt, vain olettanut Heidin odottavan hänen kotonaan samaan tapaan kuin työpäivätkin ja iltamenotkin.
No jos todella olisi ollut niin että Heidi olisi luvannut hoitaa kissaa ja sitten mennytkin asiasta ilmoittamatta sopimaan muuta menoa, niin se olisi ollut törkeää ja suuttumisen arvoinen asia, lupauksen pettäminen. Mutta ei siitä ole selkeästi ollut kyse, mikään heidän puheissaan ei viitannut siihen että Heidi olisi luvannut.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kohtalaisen omituista olettaa että toinen asuu luonasi ventovieraassa paikassa kun et itsekään ole siellä. (Kun asumisen tarkoitus on siis tutustua nimenomaan siihen puolisoon, ei tämän kissaan tai kotiin). Kommunikoinnissa on varmasti kummallakin kehitettävää (sanoo ajatuksensa ääneen eikä vain oleta) mutta tuossa riitojen selvittelyssä ja jälkipuinnissa Heidi on valovuoden edellä Mikkoa.
-ohis
Joku oletus Ylöjärvellä olemisesta kai oli molemmilla, koska Heidi sanoi Mikolle, että päätös lähteä syntyi vasta päivää ennen kun hän kertoi siitä.
Jälkipuinnin ylivertaisuudesta - Katso ihmeessä vielä Katsomosta se riitatilanne uudemman kerran, koska fakta on, että se on Heidi, joka korottaa ääntään ja on tilanteessa hyökkäävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Mikko ja Heidi ovat AVIOLIITOSSA. Onko Heidi missään vaiheessa sanonut, että hän ei aio hoitaa Mikon kissaa? Minä ainakin olettaisin, että jos olen naimisissa, mulla olisi kissa ja on sovittu, että lähden ystäväni polttareihin, niin toinen ei sitten yks kaks keksi, että mäpäs lähden jonnekin kans. Jos haluaa lähteä, niin ok, mutta siitä olisi suotavaa kertoa sen verran aikaisemmin, että ehtisin hankkia kissalle jonkun toisen hoitajan. Yksi päiväkin voi jo vaikuttaa paljon. Tai tehdä jo heti alussa selväksi, että minä en aio sinun kissaasi hoitaa, jolloin tällaista oletusta ei edes aviopuolisoonsa kohdistaisi.
Haloo nyt. Ei tuota 4 vk tuttavuutta voi verrata normaaliin avioliittoon vaikka se avio paperilla olisikin. Kumppaniin kohdistuvat odotukset käydään läpi tutustumisvaiheessa ja seurusteluaikana ja kotitöiden (kissan hoito) jakamisesta sovitaan. Nämä parit eivät ole tunteneet niin kauaa että olisivat ehtineet tutustua toisen kaikkiin odotuksiin ja olettamuksiin. Siksi pitää sanoa toive ääneen jos joku toive on!
Eikä se niin mene, että tv-ohjelman kautta saa avioliiton niin se tarkoittaisi että samalla saa ilmaisen kotiorjan, jolta on oikeus olettaa mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kohtalaisen omituista olettaa että toinen asuu luonasi ventovieraassa paikassa kun et itsekään ole siellä. (Kun asumisen tarkoitus on siis tutustua nimenomaan siihen puolisoon, ei tämän kissaan tai kotiin). Kommunikoinnissa on varmasti kummallakin kehitettävää (sanoo ajatuksensa ääneen eikä vain oleta) mutta tuossa riitojen selvittelyssä ja jälkipuinnissa Heidi on valovuoden edellä Mikkoa.
-ohisJoku oletus Ylöjärvellä olemisesta kai oli molemmilla, koska Heidi sanoi Mikolle, että päätös lähteä syntyi vasta päivää ennen kun hän kertoi siitä.
Jälkipuinnin ylivertaisuudesta - Katso ihmeessä vielä Katsomosta se riitatilanne uudemman kerran, koska fakta on, että se on Heidi, joka korottaa ääntään ja on tilanteessa hyökkäävämpi.
Totta kai Heidi käyttäytyy kuten käyttäytyy, koska häntä provosoidaan ihan urakalla (joko tahallisesti tai sitten Mikko ei itsekään tiedosta omaa käytöstään). Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja lopulta olin ihan täynnä ahdistusta ja aggressioa. Oli aivan mahtavaa vapauttaa itsensä tilanteesta ja palata siihen normaaliin tylsän rauhalliseen ja tasapainoiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä, jos olisit avioliitossa, jossa te asutte eri asunnoissa eri paikkakunnilla ja lemmikki on selkeästi vain toisen lemmikki ja olette tunteneet neljä viikkoa ja siitäkin riidelleet jatkuvasti ainakin kolme?
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta sinulla ei taida olla eläimiä? Minulla on, ja tiedän omasta kokemuksesta että ei ole helppoa löytää sille viime hetkellä hoitopaikkaa. Vaikka moni sanoo, että voi joskus auttaa lemmikin hoidossa, niin useimmiten ihmisillä on jotain omaa menoa, joka estää sen juuri haluttuna ajankohtana. Osa myös lupaa, mutta ei sitten otakaan, kun "pitää käydä salilla" tms. olennaista. Toisin sanoen paikka on syytää sopia jo viikkoja ennen, ja sittenkin saa olla sydän syrjällään, tuleeko viime hetken tekstari, että "sori, en nyt pystykään ottamaan X:ää, hauskaa matkaa silti :)"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohisJoku oletus Ylöjärvellä olemisesta kai oli molemmilla, koska Heidi sanoi Mikolle, että päätös lähteä syntyi vasta päivää ennen kun hän kertoi siitä.
Vaikka Heidille olisi annettu halutessaan mahdollisuus olla Ylöjärvellä, se ei siltikään pidä sisällään kissanhoitoa ilman siitä sopimista. Itse olisin olettanut, että kissa on lähdössä muualle hoitoon, jos siitä ei olisi puhuttu mitään. Olisin itse ehkä jossain vaiheessa kysynyt, kenelle kissa on menossa vai onko jäämässä huomaani, jos omistaja itse ei ottaisi asiaa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa mutta tunteneet muutaman viikon, joten ei tuota voi mielestäni verrata normaaliin avioliittoon, joka solmitaan normaalisti vuosien tuntemisen jälkeen. Kyllä siina ajassa puolison sinkkuaikana hankkima lemmikki alkaa varmasti tuntua ihan eritavalla perheeseen kuuluvalta jäseneltä. Nythän juteltiin vasta sellaisesta, että Mikon kissa on luultavasti alkanut pikkuhiljaa hyväksyä Heidiä. Mutta vaikka olisi ilmoittanut polttariaamuna, niin miten ihmeessä Mikko ei onnistu järkkäämään hoitoa jotenkin? Onhan sitä kissaa joku tai varmasti useampikin henkilö hoitanut aikaisemminkin, Mikko asuu pientaloalueella jossa luulisi kyllä jonkun naapurinsa tuntevan sen verran että voisi pyytää käydä lauantaina laittamassa kissalle vähän ruokaa, maksullisia hoitoloita on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta sinulla ei taida olla eläimiä? Minulla on, ja tiedän omasta kokemuksesta että ei ole helppoa löytää sille viime hetkellä hoitopaikkaa. Vaikka moni sanoo, että voi joskus auttaa lemmikin hoidossa, niin useimmiten ihmisillä on jotain omaa menoa, joka estää sen juuri haluttuna ajankohtana. Osa myös lupaa, mutta ei sitten otakaan, kun "pitää käydä salilla" tms. olennaista. Toisin sanoen paikka on syytää sopia jo viikkoja ennen, ja sittenkin saa olla sydän syrjällään, tuleeko viime hetken tekstari, että "sori, en nyt pystykään ottamaan X:ää, hauskaa matkaa silti :)"
Minulla on lemmikki ja juuri siksi varmistan hoitoasiat aina hyvissä ajoin enkä jätä niitä leijumaan ilmaan. Mikseivät Mikon vahemmat olisi voineet hoitaa kissaa tai käydä sen luona päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en todellakaan kesäisin bikinissä esiinny, jos on talvella jäänyt salit väliin. Ja en myöskään nauti pulleiden ihmisten esiintymisestä biksuissa, se ei vaan ole nättiä. EI tee pullukasta huonoa ihmistä, mutta on epäesteettistä. Jep, olen pinnallinen ja kai sitten jotenkin huono ihminen itse =)
Vaikka sinun itsetuntosi ei kestäisi esiintyä bikineissä vähän runsaampana, niin anna muiden sentään pitää vartalostaan sellaisena kuin se on. En myöskään ymmärrä, miksi lauot tuollaisia mielipiteitä julkisesti. Kukaan ei (toivottavasti) ala muuttaa pukeutumistaan sen vuoksi, että sinulla on mielipide, mutta joku saattaa siitä huolimatta pahoittaa mielensä. Käytöstavat?
Öö, pitäisikö valehdella että ihra näyttää hyvältä kun on kivaa? Meitä sporttaajia kyllä saa kuka tahansa arvostella syömishäiriöisiksi ymym, mutta ei kestetä yhtään jos tästäkin suunnasta sanotaan välillä suoraan. Jonkunlaista itsekritiikkiä voisi edes bikinien sovituksessa harrastaa, end of. Silti pidän Tiinasta ja Samuelista pariskuntana, varsinkin Samuli on ihana luonteeltaan. Jääkää te jankkaamaan asiasta, täytyy lähteä salin kautta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ylempi, mutta meillä on lemmikki ja vastaavissa tapauksissa lemmikki on viety eläinhoitolaan. Naapuriapu on myös kova sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en todellakaan kesäisin bikinissä esiinny, jos on talvella jäänyt salit väliin. Ja en myöskään nauti pulleiden ihmisten esiintymisestä biksuissa, se ei vaan ole nättiä. EI tee pullukasta huonoa ihmistä, mutta on epäesteettistä. Jep, olen pinnallinen ja kai sitten jotenkin huono ihminen itse =)
Vaikka sinun itsetuntosi ei kestäisi esiintyä bikineissä vähän runsaampana, niin anna muiden sentään pitää vartalostaan sellaisena kuin se on. En myöskään ymmärrä, miksi lauot tuollaisia mielipiteitä julkisesti. Kukaan ei (toivottavasti) ala muuttaa pukeutumistaan sen vuoksi, että sinulla on mielipide, mutta joku saattaa siitä huolimatta pahoittaa mielensä. Käytöstavat?
Öö, pitäisikö valehdella että ihra näyttää hyvältä kun on kivaa? Meitä sporttaajia kyllä saa kuka tahansa arvostella syömishäiriöisiksi ymym, mutta ei kestetä yhtään jos tästäkin suunnasta sanotaan välillä suoraan. Jonkunlaista itsekritiikkiä voisi edes bikinien sovituksessa harrastaa, end of. Silti pidän Tiinasta ja Samuelista pariskuntana, varsinkin Samuli on ihana luonteeltaan. Jääkää te jankkaamaan asiasta, täytyy lähteä salin kautta töihin.
Onko pakko sanoa mitään jos ei ole mitään hyvää sanottavaa? Pätee yleensäkin elämässä.
Ai jäi polttarit välistä? No eipä kyllä tällaista ole sanottu. Kissahoitoloita löytyy, naapureita voi kysyä käymään ruokkimassa, paikalliset teinit haluaa kesäisin lisätienestiä pientä eläinhoitoa pyörittämällä. Lisäksi kissa pärjää vähän aikaa yksinäänkin, vai mitenköhän on hengissä kun asui aiemmin kahdestaan tämän uraa luovan ukkelin kanssa. Muitakin vaihtoehtoja löytyy kuin vaimo, jonka kanssa ei asiasta oltu sovittu.