Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
4221/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain sen käsityksen, että lähtivät mökille heti kun Mikko saapui töistä, eli pakkaaminen oli luultavasti Heidin vastuulla siksi, että hän oli kotona. Jos Mikko on tuon viikon käynyt töissä Ylöjärvellä (?) Heidin luota Turusta asti ja ajanut päivittäin työpäivän pituuden päälle nuo matkat, niin kai Heidillä on ollut paremmin aikaa valmistella juhannusta. Ehkä Heidi on jopa itse sanonut, että hän voi ottaa vastuun pakkaamisesta.

Minä näin tuossa myös jatkumoa edellisen jakson kohtaukseen, jossa Mikko sanoi olevansa järjestelmällisempi ja Heidin huolettomampi. Ehkäpä se kissanhiekkojen ja -ruokien unohtaminen oli asia, joka katkaisi kamelin selän, jos Mikko on muutenkin kokenut, että Heidin tapa tehdä asioita on hänen makuunsa liian suurpiirteinen. Jos toisella on tapana hoitaa asiat valmiiksi hyvissä ajoin ja tarkistaa tuskallisen moneen kertaan ennen lähtöä, että kaikki on varmasti mukana ja toinen taas alkaa varttia ennen lähtöä vasta etsimään matkalaukkuaan varaston perukoilta, niin konflikteja syntyy varmasti.

No en sanoisi suurpiirteiseksi ihmistä, joka tekee listan mukaan otettavista tarvikkeista. Hajamielinen ehkä, mutta ei suurpiirteinen. On kyllä hyvin inhimillistä unohtaa jonkun kollin tarvikkeet, kun ei itse omista moista otusta. Itsekin unohdan välillä koiramme tarvikkeet, vaikka hyvin tärkeä olento onkin perheessämme. Sitten vaan sovelletaan!

Kerran lähdimme reissuun, ja kotikadun päässä alkoi epäilyttää, että ovi ei tainnut tulla lukkoon. No, palasimme takaisin: ei ollut ovi lukossa ei - se oli sepposen selällään!

Alkusäikähdyksen jälkeen nauroimme asialle makeasti. Syyllisiä ei etsitty, eikä löydetty.

Vierailija
4222/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidin vieressä istuu todella kylmän oloinen ihminen. Ei minkäänlaista myötätunnon osoitusta, vaikka toinen kyynelehtii. Selittää vain omaa näkemystään riidoista. Heidi ei yksin syytä Mikkoa riidoista, jota ei edes todennäköisesti uskalla tehdä. Kun Heidi sai myötätunnon osoitusta rakkaustohtorilta, niin itkuhan siitä pääsee. Niin tuttu tunne. Huomatka myös, että näyttää Mikko olevan se, joka on taas äänessä ja jos Heidi sanoo jotain, katsoo aina Mikkoa, aivan kuin hyväksyntää hakien. Kyllä tuo tilanne on ahdistavaa katsottavaa. Mikko on ihminen, joka ei näe omia virheitään, eikä ole tunneihminen. Se pusuttelu on jokin näytös häneltä, siihenkään ei liity tunnetta. Joo, en tunne Mikkoa, mutta näen noista klipeistä aika paljon. Tähän ikään on ehtinyt nähdä yhtä ja toista, jonka myötä on aika hyvä ihmistuntemus.

Miten niin ei minkäänlaista myötätuntoa? Hänhän istuu siten sohvalla, että toinen käsi on Heidin hartioiden ympärillä ja kämmenellä silittää Heidiä. Et sitten tätä huomannut? Ja ehkä häntä pyydetään hakemaan paperia siksi, että ollaan hänen asunnossaan ja luonnollisesti tietää missä paperia on. Mistä voisi tietää, että "haastattelutilanteessa" kameroiden kuvatessa saa nousta paperia hakemaan, saattaa ajatella asiaa ja miettiä että käsikirjoituksen mukaan tässä kohtaa varmaan pitäisi istua vierekkäin.

Ja itse teen mieheni kanssa ihan samaa kuin Heidi eli katson miestäni tukea hakeakseni kun meitä puhutellaan yhdessä.

Ihmistuntijat, te unohdatte kokoajan sen, että emme ole kärpäsinä katossa katsomassa tilannetta vaan mukana on aina kolmas osapuoli eli kamera.

Kyllä huomasin, mutta minun mielestäni se ei ollut mitään myötätuntoa. Samaa kuin ne hiton pusuttelut. Ihan eri asia hakea tukea mieheltä katseellaan kuin pelosta hakea katsekontaktia. 

...ja tässä oli kyseessä pelosta haettu katsekontakti, koska?

Se on minun mielipide. Hittoako minun kommentteihin jankkaat, jos olet eri mieltä. Kirjoita oma kommentti ja puolusta Mikkoa, jos se sinun mielestä on normaali ihmissuhteissa.

sivuheitto: sinähän ihan mahtava pakkaus olet. Ei saa kysyä perusteluja. Kommentoida sopii vain, jos on samaa mieltä. 

Sinulta saisi varmaan ihan mahtavia parisuhdeneuvojakin, jos vaan ... uskaltaisi kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset ne Mikon kaverit olivat häissä, yleensä kavereista saa jonkinlaisen kuvan millainen itsekin on (tosin ei aina), mutta esim. läppien perusteella selviää yleensä jotain. En muista kavereista mitään. Toisaalta se miten ollaan kavereiden kanssa ei kyllä välttämättä korreloi miten ollaan puolison kanssa. 

Osaan itse samaistua vähän Heidin ja Mikon tilanteeseen.

Mulla on ittelläni mies, (yhdessä ollaan oltu yli 10 vuotta) joka tulistuu nollasta sataan sekunnissa ja voi suuttua tosi pienistä jutuista, kun taas itse olen tosi rauhallinen ja riitoja välttelevä ihminen ja lisäksi vielä tosi herkkä. Mieheni ei yleensä ikinä nimittele tai ivaa mua, kunhan vain raivoaa. Mutta leppyy myös tosi nopeasti ja unohtaa asian, kun taas itse jään märehtimään asiaa, alkuvuosina jopa useiksi päiviksi.  Mieheni kyllä myös osaa pyytää aidosti anteeksi. Meillä on siis aivan päinvastaiset tavat riidellä, no täytyy myöntää, että itse joskus hyvin harvoin suutun tosi lujaa, mutta kukapa ei joskus, mutta pointti on se, että mieheni tulistuu sellaisista asioista, joista itse en. 

Itse myös aloin alkuvuosina itkeä herkästi riidellessä ja mieheni ignoorasi sen usein täysin. Jälkeenpäin olemme keskustelleet tästä ja hän sanoi, että inhoaa itkeviä naisia ja se ei saa hänessä välttämättä myötätuntoa aikaan RIIDAN aikana ja itkeminen vain "sotkee" sitä tilannetta. Mutta jos itken esim. lemmikin/mummon kuolemaa, niin silloin hän on empaattinen. 

Mä en nyt tosiaankaan puolustele Mikkoa, koska tuossa Lepojärven kohtauksessa Mikon olisi pitänyt tajuta Heidin herkkyys, lukea tilannetta ja hakea se hemmetin talouspaperi käteen. Mutta sarjassa ei ole vielä kertaakaan näytetty näitä huutoriitoja, joten arvailuksi jää, miten kumpikin käyttäytyy. Joka tapauksessa ihmisillä on niin eri tavat suuttua ja huutaa/olla huutamatta/nimitellä/olla nimittelemättä ja Mikon pitäisi kuitenkin käsitellä ne riidat Heidin kanssa. Miksei Heidi sano suoraan, että hei, mua vaivaa nää meidän riidat, mutta hän on itse asiassa sanonut niistä (Helvetinjärvellä ja Jasonin läsnäollessa), mutta sitten ne jotenkin päättyvät Mikon ympäripyöreyksiin ja asia jää siihen. Miksei Jason sanonut siinä, että hei Mikko, Heidi on nyt aika järkyttynyt teidän riidoista ja oltais keskusteltu lisää asiasta, että tää on big issue Heidille. Mikko lakaisee nää maton alle. Ja Mikon pitäis osata pyytää anteeksi, jos on sanonut jotain ilkeää, mutta kun nyt ei tiedetä, miten tilanteet on mennyt.

Joillekin naisille miesten mielestä normiriidat huutoineen voivat olla tosi järkyttäviä. Silloin pitää miettiä, että onko tämä sellainen asia, jonka hyväksyn osana parisuhdettamme. Itsekin jouduin miettimään tätä, mutta nyt yli 10 vuoden jälkeen mies on rauhoittunut nuoruusvuosistaan ja suuttuu harvemmin, ehkä meidän vakaa parisuhde myös on auttanut asiaan ja osaamme lukea toista paremmin.

Ja mieshormooniakin on enää puolet siitä, mitä vuosikymmen sitten! Kyllä se siitä.

Vierailija
4224/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi Heidi haki katseellaan tukea Mikolta terapeutin vastaanotolla? Ehkä kysyäkseen, mitä saa sanoa. Se on aika herkkä tilanne, kun yksityisasioita käsitellään julkisesti, maltin menettämistä ja muuta. Kyllä minäkin olisin tarkkana. Ihan normaalia puolin ja toisin. Sitten Mikkoa on arvosteltu siitä, että suhtautuu ihan luontevasti Heidin itkuun. Ohjelmassahan on jo näytetty, että Heidi kyynelehtii varsin herkästi. Ei se mitään masennusta ole. Liikutusta vain.

Vierailija
4225/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supernoloja nää palstamammojen kertomukset narsistisista tai muuten epämiellyttävistä ex-poikaystävistään tässä ketjussa. Että ihan tulee Mikosta mieleen ja pakko nyt teille kertoa. Kertoo kyllä enemmän teistä itsestänne, luulen.

Vierailija
4226/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi ja Mikko: onnettomat yhdessä.

Vierailija
4227/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidin vieressä istuu todella kylmän oloinen ihminen. Ei minkäänlaista myötätunnon osoitusta, vaikka toinen kyynelehtii. Selittää vain omaa näkemystään riidoista. Heidi ei yksin syytä Mikkoa riidoista, jota ei edes todennäköisesti uskalla tehdä. Kun Heidi sai myötätunnon osoitusta rakkaustohtorilta, niin itkuhan siitä pääsee. Niin tuttu tunne. Huomatka myös, että näyttää Mikko olevan se, joka on taas äänessä ja jos Heidi sanoo jotain, katsoo aina Mikkoa, aivan kuin hyväksyntää hakien. Kyllä tuo tilanne on ahdistavaa katsottavaa. Mikko on ihminen, joka ei näe omia virheitään, eikä ole tunneihminen. Se pusuttelu on jokin näytös häneltä, siihenkään ei liity tunnetta. Joo, en tunne Mikkoa, mutta näen noista klipeistä aika paljon. Tähän ikään on ehtinyt nähdä yhtä ja toista, jonka myötä on aika hyvä ihmistuntemus.

Miten niin ei minkäänlaista myötätuntoa? Hänhän istuu siten sohvalla, että toinen käsi on Heidin hartioiden ympärillä ja kämmenellä silittää Heidiä. Et sitten tätä huomannut? Ja ehkä häntä pyydetään hakemaan paperia siksi, että ollaan hänen asunnossaan ja luonnollisesti tietää missä paperia on. Mistä voisi tietää, että "haastattelutilanteessa" kameroiden kuvatessa saa nousta paperia hakemaan, saattaa ajatella asiaa ja miettiä että käsikirjoituksen mukaan tässä kohtaa varmaan pitäisi istua vierekkäin.

Ja itse teen mieheni kanssa ihan samaa kuin Heidi eli katson miestäni tukea hakeakseni kun meitä puhutellaan yhdessä.

Ihmistuntijat, te unohdatte kokoajan sen, että emme ole kärpäsinä katossa katsomassa tilannetta vaan mukana on aina kolmas osapuoli eli kamera.

No voi pyhä sylvi! Oma rakas itkee vieressä ja hänellä on vaikea olla niin rupeaako joku oikeasti miettimään tuollaista että "hömhöm, mitähän kuvaustiimi nyt sanoo ja passaakohan ohjaajalle että hakisin nopsaa nenäliinan..." Haloo! Ja Mikon käsi roikkui löysästi siinä Heidin olalla, ei se mielestäni mitään tukea tai olon helpottamista ollut. Rakastava puoliso vetäisi syliin, halaisi, suutelisi otsalle tai poskelle, ottaisi kädestä tms.

Rakastava puoliso. Onko se joku kamala petos, jos ei rakasta?

Vierailija
4228/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi pyhä sylvi! Oma rakas itkee vieressä ja hänellä on vaikea olla niin rupeaako joku oikeasti miettimään tuollaista että "hömhöm, mitähän kuvaustiimi nyt sanoo ja passaakohan ohjaajalle että hakisin nopsaa nenäliinan..." Haloo! Ja Mikon käsi roikkui löysästi siinä Heidin olalla, ei se mielestäni mitään tukea tai olon helpottamista ollut. Rakastava puoliso vetäisi syliin, halaisi, suutelisi otsalle tai poskelle, ottaisi kädestä tms.

Rakastava puoliso. Onko se joku kamala petos, jos ei rakasta?

Öh....mistäpä tuollaisen kysymyksen keksit? Ei kai tuota kukaan ole rikokseksi väittänyt...

Vierailija
4229/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Heidi viestitti katsellaan ennemmin: etkö oikeasti meinaa sanoa enempää/kiellätkö käytöksesi.

Vierailija
4230/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi Heidi haki katseellaan tukea Mikolta terapeutin vastaanotolla? Ehkä kysyäkseen, mitä saa sanoa. Se on aika herkkä tilanne, kun yksityisasioita käsitellään julkisesti, maltin menettämistä ja muuta. Kyllä minäkin olisin tarkkana. Ihan normaalia puolin ja toisin. Sitten Mikkoa on arvosteltu siitä, että suhtautuu ihan luontevasti Heidin itkuun. Ohjelmassahan on jo näytetty, että Heidi kyynelehtii varsin herkästi. Ei se mitään masennusta ole. Liikutusta vain.

No on kyllä ihan eri asia että itkeekö liikutuksesta tai onnellisuudesta vai siksi että on paha olla. Tuossa itkutilanteessa puhuttiin heidän riitelystään joten ainakin minusta erittäin huolestuttavaa jos toinen rupeaisi oikeasti itkemään muistellessaan riitatilanteita. Kertoo että jotain on jäänyt vielä käsittelemättä/ puhumatta.

Vierailija
4231/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä Heidillä pystyi olemaan sellainen tavaraläjä viikonloppureissua varten? Kuitenkin vielä menossa tuttuun paikkaan, jossa oletettavasti on jotain perusvarustusta jo valmiina.

Vierailija
4232/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4233/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä Heidillä pystyi olemaan sellainen tavaraläjä viikonloppureissua varten? Kuitenkin vielä menossa tuttuun paikkaan, jossa oletettavasti on jotain perusvarustusta jo valmiina.

Minä ihmettelin, että eikö hän omista matkalaukkua? Lähtikö hän häämatkallekin samanlaisten nyssäköiden kanssa?

Vierailija
4234/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinne jäätiin pitemmäksi aikaa tai siinä saattoi olla miehenkin tavarat. Mahdolliset lakanat pyyhkeet vaihtovaatteet vähän joka säälle. Kyllä sitä vain kertyy.

Vierailija
4235/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli täsäs mieleen, että aika iso osa sarjaan osallistuneista on pääkaupunkiseudulta. Kuitenkin hyvän matkaa alle puolet suomalaisista asuu sillä alueella, niin eikö muualta Suomesta haeta mukaan ohjelmaan? (Heitä varten on "maajussille morsian?") Vai onko puolison luokse muuttaminen tai etäsuhde vaan niin mahdoton idea suurimmalle osalle, että he karsiutuvat sen vuoksi pois?

Tuota minäkin olen miettinyt. Onko nyt ihan oikeasti niin, että tähän ohjelmaan ei ole hakenut ollenkaan sinkkuja pohjoisesta? Vai jätetäänkö heidät pois, koska ohjelmaa olisi liian vaivalloista tehdä jos pitää lähteä kuvaamaan jonnekin Rovaniemelle? Miten kaikki parit ovat olleet melko etelästä? Eikö löydy matcheja?

Vierailija
4236/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomen juhannus on kyllä välillä niin arvaamaton että vaateasenaalin on oltava hellemekosta toppatakkiin ja kaikkeen siltä väliltä.

Vierailija
4237/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinne jäätiin pitemmäksi aikaa tai siinä saattoi olla miehenkin tavarat. Mahdolliset lakanat pyyhkeet vaihtovaatteet vähän joka säälle. Kyllä sitä vain kertyy.

Kimmolla oli omat tavarat autossa. Eikä viime juhannuksen maissa ollut vähän joka säitä, vaihtoehdot olivat tyyppiä tuleeko tuurilla shortseille tarvetta vai meneekö pitkissä housuissa koko juhannus.

Vierailija
4238/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Heidi viestitti katsellaan ennemmin: etkö oikeasti meinaa sanoa enempää/kiellätkö käytöksesi.

Miksei se saa kakaistua sitä ääneen?! Katseellaan vaan koettaa viestitellä, kun toinen ei katso sinne päinkään.

Onneksi en ole naimisissa Heidin kanssa, en kestäisi tuollaista.

Vierailija
4239/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihan eri asia että itkeekö liikutuksesta tai onnellisuudesta vai siksi että on paha olla. Tuossa itkutilanteessa puhuttiin heidän riitelystään joten ainakin minusta erittäin huolestuttavaa jos toinen rupeaisi oikeasti itkemään muistellessaan riitatilanteita. Kertoo että jotain on jäänyt vielä käsittelemättä/ puhumatta.

Olen hullu, kun tartun tällaiseen syöttiin. Aikanaanhan se selviää, mistä on kysymys, mutta ei siinä videoklipissä näytetty Heidin itkun syytä.

Vierailija
4240/8622 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Suomen juhannus on kyllä välillä niin arvaamaton että vaateasenaalin on oltava hellemekosta toppatakkiin ja kaikkeen siltä väliltä.

Pitääkö jokainen toppatakki ja hellemekko pakata omaan kestokassiinsa?

Ketju on lukittu.