Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne takit eivät olleet hyvännäköisiä. Mustia tuulitakkeja. Oletin, että olisi jotain siistejä takkeja katsellut. Ei nyt kuitenkaan mitään Uuno Turhapuro -berberiä, jollaista Mikko sovitti hatun kanssa.
Mistä tiedät, mihin tarkoitukseen takki tuli? Jos oli tarkoitus ostaa takki, joka sopii pääasiassa ulkoiluun, ei mikään villakangastakki tule silloin kyseeseen.
Katsoin sen ohjelman. Minusta villakangastakki ei ole paras mahdollinen kesätakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan Mikon käytöksen takana olla epävarmuutta esim. aiemmasta pettämiskokemuksesta? Seurustelin joskus hetken aikaa miehen kanssa, jolla oli joitakin samoja piirteitä kuin Mikossa, en siis väitä, että samanlainen tyyppi olisi kyseessä. Tätä miestä oli kuulemma edellisessä suhteessa petetty useamman kerran.
Hän siis oli samanlainen sarjapusuttelija aina, kun vaan satuimme olemaan "pusuetäisyydellä" toisistamme. Muutuin samanlailla "väisteleväksi" kuin Heidi on parissa viime jaksossa ollut. Ei auttanut myöskään suorat huomauttelut eikä pyynnöt. Lisäksi hänellä oli ärsyttävä tarve sanoa kirjaimellisesti parikymmentä kertaa päivässä "tykkään susta!" ja vielä oudoissa tilanteissa. Esim. tyyppi istuu mun sohvalla ja kun kävelen 5 metrin päästä hänestä keittiöön, kuuluu sohvalta huuto "tykkään susta!". Tulen vessasta pihalle, ja tyyppi seisoo oven ulkopuolella sanoen välittömästi "tykkään susta!". Katsomme tv:tä eri sohvilla, ja hän sanoo yhtäkkiä "mä muuten tykkään susta!". En ollut tuntenut koko tyyppiä vielä lähellekään hyvin, kun hän jo ilmoitti rakastavansa minua. Hrrr.
Hän vietti kaiket yöt (ja päivät) mun kotona, vaikka suoraan sanoin, että saisinko joskus olla omassa rauhassakin kotonani. Yhteenmuutosta alkoi puhua n. 1kk yhdessäolon jälkeen... Mustasukkainenkin oli, tuli esim. heti paikalle tiuskimaan, jos baarissa joku mies jutteli mun kanssa. Jos ilmoitin lähteväni siskon kanssa lätkäpeliä katsomaan, alkoi marttyyrimäinen mökötys: "Aijaa, no mä sit varmaan jään keskenäni tänne ja oon sit vaan kotona ihan yksin tylsyyksissäni kun en voi tulla kattomaan sitä peliä..."
Tuossa vain ensimmäisenä mieleen tulleet muistot ko. miehestä. Hänen nimensä muuten oli Mikko. :D
repesin
Oletkohan seurustellut mun exäni kanssa... :D :D :D
Kissa voi olla perheen pää, mutta musta oli vaan nolon näköistä, kun Heidi kyyhötti takapenkillä.
Raaskile kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan Mikon käytöksen takana olla epävarmuutta esim. aiemmasta pettämiskokemuksesta? Seurustelin joskus hetken aikaa miehen kanssa, jolla oli joitakin samoja piirteitä kuin Mikossa, en siis väitä, että samanlainen tyyppi olisi kyseessä. Tätä miestä oli kuulemma edellisessä suhteessa petetty useamman kerran.
Hän siis oli samanlainen sarjapusuttelija aina, kun vaan satuimme olemaan "pusuetäisyydellä" toisistamme. Muutuin samanlailla "väisteleväksi" kuin Heidi on parissa viime jaksossa ollut. Ei auttanut myöskään suorat huomauttelut eikä pyynnöt. Lisäksi hänellä oli ärsyttävä tarve sanoa kirjaimellisesti parikymmentä kertaa päivässä "tykkään susta!" ja vielä oudoissa tilanteissa. Esim. tyyppi istuu mun sohvalla ja kun kävelen 5 metrin päästä hänestä keittiöön, kuuluu sohvalta huuto "tykkään susta!". Tulen vessasta pihalle, ja tyyppi seisoo oven ulkopuolella sanoen välittömästi "tykkään susta!". Katsomme tv:tä eri sohvilla, ja hän sanoo yhtäkkiä "mä muuten tykkään susta!". En ollut tuntenut koko tyyppiä vielä lähellekään hyvin, kun hän jo ilmoitti rakastavansa minua. Hrrr.
Hän vietti kaiket yöt (ja päivät) mun kotona, vaikka suoraan sanoin, että saisinko joskus olla omassa rauhassakin kotonani. Yhteenmuutosta alkoi puhua n. 1kk yhdessäolon jälkeen... Mustasukkainenkin oli, tuli esim. heti paikalle tiuskimaan, jos baarissa joku mies jutteli mun kanssa. Jos ilmoitin lähteväni siskon kanssa lätkäpeliä katsomaan, alkoi marttyyrimäinen mökötys: "Aijaa, no mä sit varmaan jään keskenäni tänne ja oon sit vaan kotona ihan yksin tylsyyksissäni kun en voi tulla kattomaan sitä peliä..."
Tuossa vain ensimmäisenä mieleen tulleet muistot ko. miehestä. Hänen nimensä muuten oli Mikko. :D
repesin
Apua :'D Mistäs päin tää sun ex on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan naiset uliulittavat Mikosta, koska happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista... Mikko on miehistä tasokkain ja palstamammojenkin ulottumattomissa. Komea, urheilullinen mies, jolla erittäin haluttu auto ja uudenkarhea OKT, nousujohteinen ura rahoitus/kiinteistöbusineksessa. Mikko takoo rahaa niin että köyhempiä hirvittää ja ken ties on jonkin ajan päästä Suomen Donald Trump.
Tasokkain? Juuri tuossa ajattelin, että on ilmeisesti tuon porukan vanhin ja kaikista kypsymättömin ja lapsellisin. Epävarmuus, mustasukkaisuus ja äkkipikaisuus puskee läpi. Jos tyttäreni toisi tuollaisen näytille, niin kyllä surettaisi: siinä ei sitten paljon tavarat ja tittelit auta!
Jos tyttäreni toisi tuollaisen näytille niin käskisin jättämään sen pusuttelun silmieni alla vähemmälle. Tai siis kokonaan pois. Jotain käytöstapoja sentään pitää olla.
Muuten uskon, että Mikko anoppikokelaan silmien alla osaisi käyttäytyä ihan asiallisesti ja tehdä hyvän vaikutelman.
Te, jotka puhuttu Samuelin nus-kommentista; miehestä saa vähän sellaisen vaikutelman, ettei ole paljon ollut jakoa aiemmin, ehkä siksikin intoilee kameroiden edessä. Toisaalta, jos seksipuoli ei suhteessa toimisi, niin kuka jaksaisi ko. naista ja hänen käytöstään/persoonaansa. Ihan pohdintana tämä. Ehkä se on se kantava voima.
Ei Sari ollut tosikko, Sari oli ja on tosi herkkä, tunteellinen mutta hyväsydäminen ihminen. Tosikosta tulee mieleen semmonen, jolla tunneskaala on tosi pientä, suhtautuminen kaikkeen tapahtuu järjellä ja on asiapitoinen. Ei ymmärä juuri minkäänlaista huumoria ja on aina korjaamassa jos joku tekee pienenkin kielioppivirheen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Kimmolla on tosiasiassa hyvinkin selvät sävelet siitä, millaista käytöstä lapselta odotetaan ja on sen suhteen tarkka.
Ehkä niin ehkä. Vaan kun ei miehestä oikein mitään saa irti, niin arvailujen tasolle jää tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Raaskile kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
repesin
Varsinais-Suomesta
Onko täällä joku miesasiamies, mikko itse vai joku frendi kuka puolustelee mikkoa ja tekee älyttömiä postauksia mikosta tänne?
Ei mikkoa haukuta sen vuoksi että huhujen mukaan on ollut tinderissä, vaan sen takia että se rikkoo toisen koskemattomuutta kun pusuttelee jatkuvasti vaikka toinen on ilmaissut ettei halua. toiselle ei mene perille sitten millään. pusuttelelulle on hetkensä, mutta ei koko ajan joka paikassa sillä tarkoituksella että hiljennetään toinen.
ja heidiä ei nyt ole vähään aikaan haukuttu, koska kyllä se syy joskus siinä toisessa on, kuten nyt mikossa. heidi koitti nuotilla keskustella riidasta ja otti jopa syyn niskoilleen vaikka riita oli mikon syy ja koitti keskustella riidasta. mikko vaan jätti keskustelun siihenn eikä yhtään pyydellyt anteeksi tai sanonut että vikaa hänessäkin. ja nyt sitten kissanomistajana olisi voinut tsekata vielä että kaikki tarvittava mukana.ja ei tuo nyt sellainen riita, mistä voisi tapella isosti, ainakaan suhteen alkumetreillä kun on vierauskoreuttakin. ja en ymmärrä, miksi täällä kritisoisaan heidin olevan höhlä jos unohtaa kissanheikat, big deal. unohduksia sattuu, ei sen kummepaa. unohtelen itsekin jatkuvasti asioita, mutta olen oppinut ottamasta niistä stressiä :D
mikkoa varmaan kritisoidaan myös siksi, että näyttäytyy ulospäin toiselta päin kuin mitä on. selvästi sanut jotain raivokohtauksia, mutta ei avaudu mistää kameroille ei edes riidan syistä. on juuri sellainen ktm, että vika ei tietenkään oel hänessä ikinä. muutenki kylmän vaikutelman saa.
ja viimeisenä kenellä miehellä on kissa? todella outoa. vaikka täältä palstalta olen saanut lukea, että se on ihan okei ja syy pitää mikosta. en kyllä tajua kissaihmisiä muutenkaan paitsi maalla kissat ymmärrän.
ja kritioisan tässä mikkoa juuri siitä syystä, että noita riitoja voi oppia käsittelemään rakentavasti ja näkemään itsessäkin olevan syytä. se, että heidi on taiteellinen ja tarvitsee hipsterimiehen, tällaisia luonneasioita ei voi muuttaa. eli mikostakin voisi tulla hyvä mies jollekin, kunhan oppii kunnioittamaan toisen koskemattomuutta eikä pusuttele jatkuvasti ja oppii käsittelemään riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Raaskile kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
repesin
Varsinais-Suomesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isokokoinen nainen tai pienikokoinen mies ei ansaitse heterosuhdetta. Tai ainakin pitää muistaa käyttäytyä kokonsa edellyttämällä tavalla tai olla käyttäytymättä tavalla, joka on varattu vain sukupuolensa stereotyyppisen kauniille edustajille.
Te jotka alapeukutatte toistuvasti tämäntyylisiä sarkastisia kommentteja, onko se siksi että ette ymmärrä viestin sisältämää sarkasmia, vai siksi että ette toivoisi sarkastisia kommentteja täällä kirjoitettavan? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Sarkasmi tyylilajina ei tee huonosta ja mauttomasta huumorista hyvää.
Eli sinä ainakaan et ymmärrä, mitä tuolla kommentilla ajettiin takaa
Sarkasmikin voi olla mautonta. Eli ei kumpikaan annetuista vaihtoehdoista ole välttämättä alapeukutuksen syynä.
Ei ajatussisältöjä sana kerrallaan pureta.
Ot, minusta tuossa ei ollut mitään mauonta. Olisi kiva kuulla, mikä siinä meni pieleen.
No minusta on. En oikein ymmärrä edes sarkasmin kautta tuota hetero-sanaa tuossa.
Olen tuo epäonnistuneen/onnistuneen sarkasmin kirjoittaja, ekaa kertaa heiton jälkeen ketjussa.
Heterolla tarkoitin mies-naissuhdetta, koska näillä sovinnaiskäsitteillä isosta naisesta ja pienestä miehestä ei ole samanlaista painoarvoa homosuhteissa, ainakaan käsittääkseni, vaan siellä vallitsevat eri lainalaisuudet.
Joo. Tuntui vaan vähän turhalta korostaa hetero- ja ei heterosuhteiden eroa. Kun se ei siis ollut sitä sarkasmia, kuten arvelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Sari ollut tosikko, Sari oli ja on tosi herkkä, tunteellinen mutta hyväsydäminen ihminen. Tosikosta tulee mieleen semmonen, jolla tunneskaala on tosi pientä, suhtautuminen kaikkeen tapahtuu järjellä ja on asiapitoinen. Ei ymmärä juuri minkäänlaista huumoria ja on aina korjaamassa jos joku tekee pienenkin kielioppivirheen.
Voi tosikkokin olla herkkä ja hyväsydäminen ihminen. Ei vaan löydä huumoria paljon mistään, ei ikinä itse tuota sitä.
Kissa on noussut julkkikseksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Kimmolla on tosiasiassa hyvinkin selvät sävelet siitä, millaista käytöstä lapselta odotetaan ja on sen suhteen tarkka.
Ehkä niin ehkä. Vaan kun ei miehestä oikein mitään saa irti, niin arvailujen tasolle jää tuokin.
Hmm...niiin...voishan se toisaalta olla...tai niin, siis. Hmmm...lapsi. Kyllä ...tavalllaan joo...ihan vois olla siis ajatuksena...hmmm.joo,
Raaskile kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raaskile kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
repesin
Varsinais-Suomesta
Huh, ei oo sama :)
guestposer kirjoitti:
Millasta vielä... eihän se nyt niin mene, että on olemassa vain ääripäät, vuoristorataa "pahiksen" kanssa tai sitten tasaista eloa kiltin ja kunnollisen kanssa. Eiköhän Millakin hae elämäänsä jonkinlaista sekoitusta, hieman jämäkämpää, "miehekkäämpää" versiota Kimmosta. Milla ei kuitenkaan vaikuta pahimmalta "justiinalta" ja Kimmokaan ei välttämättä ole niin nössö kuin ohjelma antaa ymmärtää. Pelkään kuitenkin, että jos jatkavat, niin ennemmin tai myöhemmin toisen elämään tupsahtaa se "tosirakkaus" ja se on sitten menoa.
Kimmossa on ripaus nuorta itseäni. Tuollaisessa suhteessa on vaikea tuoda esiin oma parasta minäänsä jos on koko ajan sellainen tunne, että pitää olla puolustuskannalla, pitäisi muuttua, ei hyväksytä sellaisena kuin on. Se johtaa käpertymiseen, piiloaggressiivisuuteen, negatiivisuuteen, jäykkyyteen ja siihen, että on vielä vähemmän "mies" kuin oikeasti on. Toisenlaisessa suhteessa Kimmokin pääsisi kukoistamaan, vapautumaan ja miehinen itsetunto nousemaan. Häissä joku Kimmon ystävistä kysyi, etkö pelkää että Milla tulee pompottamaan sua...
Mitä tulee noihin 10 vuotta ystävinä ja sitten pam... No, kymmenessä vuodessa ihminen ehtii muuttua sen verran, että toinen alkaakin näyttäytyä eri valossa.
Tämmöistä keittiöpsykologiaa sen perusteella mitä meille näytetään. Totuus voi olla jotain muuta, puhuiko Dunderfeldt jostain hienosta "kehityskertomuksesta"?
En sanoisi enää keittiöpsykologiaksi. Olet päässyt Kimmon ongelman ytimeen TV:ssä näytetyn perusteella. Onnittelen! Kimmossa on paljon myös nuorta minua ja ripaus nykyistä itseäni. Olen nainen ja silti koen, että mitäänsanomaton kiltteys on ollut tosi paha ja haitallinen piirre. Aivan katastrofaalinen. Ja Millan pitäisi rakastaa Kimmoa?! Olet aivan oikeassa, että oireet pahenevat ei-hyväksyvässä ilmapiirissä. Hyväksyvässä voi jopa puhjeta kukkaan. Toinen oivaltava kommentti Kimmon luonteesta on sivulla 265 (lainattuna) vastakommenttinsa kanssa, joka on myös hyvä. Minusta Milla on kuitenkin syytön.
Oma lukunsa on tänne kirjoittavien ”av-mammojen” psyykkinen tila. Miksi arkaileva Kimmo on niin ihana? Miksi komea pusu-Mikko on kiihdyttänyt mielet kasvavaan raivoon? Miksi normaalissa ja kauniissa Millassa on ties mitä vikaa? Minä näen suhteellisuudentajun puutetta. Mikko ei ole täydellinen, mutta hänen ärsyttävät piirteensä saattavat olla suhteellisen helposti korjattavissa. Kimmolla on pitkä tie edessä.
Minusta taas on todella symppistä että miehellä on kissa :-) ottamatta tässä nyt muuten kantaa Mikon persoonallisuuteen
No pitää sitä nyt joku tärkeysjärjestys asioilla sentään olla!
Siis jos joskus vielä seurustelen miehen kanssa ja meillä on kissa, olipa alun perin kumman tahansa tai vaikka yhdessä hankittu, niin totta kai mirri on perheen the Pää ja pomottaa meitä kumpaakin! Ja jos hän on tottunut matkustamaan etupenkillä niin siinähän matkustaa.