Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Ymmärrän Tiinaa. Hän saattaa olla (yli)herkkä ajatukselle, että hän ei tuntisi ympäristöään ja sen ihmisiä ja olisi siksi ihan yksin. Samuel voisi näyttää, että kantakaupungissa näitä omia ihmisiä ja paikkoja voi löytää hyvinkin nopeasti. Ei Tiinan tarvitse sinne muuttaa, mutta näkisi, että oman piirin rakentaminen on paljon itsestä kiinni. Nyt kun heillä ei ole (vielä?) lapsia, kannattaisi ottaa ihan asiaksi tutustua erityylisiin paikkoihin ja laajentaa näkemystään. Kun tenavat ovat tarha- ja kouluiässä, huvikseen muuttaminen vain mielenvirkeydeksi onkin jo kinkkisempi juttu.
Olen itse huomannut oman takertumisenhaluni tulevan ja menevän aaltoina. Saatan inhota asuinpaikkaani, mutta kun alan suunnitella poismuuttoa, en haluakaan jättää tuttuja kulmia. Nyt kun olen jo vanha akka, ymmärrän, että asioita ei parane enää lykätä huomiseksi, olisin valmis muuttamaan vaikka kerran vuodessa. Ehkä teenkin niin, kunhan perheen "en ikinä halua muuttaa täältä" -jäsen on itsenäistynyt ja lentänyt pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isokokoinen nainen tai pienikokoinen mies ei ansaitse heterosuhdetta. Tai ainakin pitää muistaa käyttäytyä kokonsa edellyttämällä tavalla tai olla käyttäytymättä tavalla, joka on varattu vain sukupuolensa stereotyyppisen kauniille edustajille.
Te jotka alapeukutatte toistuvasti tämäntyylisiä sarkastisia kommentteja, onko se siksi että ette ymmärrä viestin sisältämää sarkasmia, vai siksi että ette toivoisi sarkastisia kommentteja täällä kirjoitettavan? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Sarkasmi tyylilajina ei tee huonosta ja mauttomasta huumorista hyvää.
Eli sinä ainakaan et ymmärrä, mitä tuolla kommentilla ajettiin takaa
Sarkasmikin voi olla mautonta. Eli ei kumpikaan annetuista vaihtoehdoista ole välttämättä alapeukutuksen syynä.
Ot, minusta tuossa ei ollut mitään mauonta. Olisi kiva kuulla, mikä siinä meni pieleen.
No minusta on. En oikein ymmärrä edes sarkasmin kautta tuota hetero-sanaa tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Tiinaa. Hän saattaa olla (yli)herkkä ajatukselle, että hän ei tuntisi ympäristöään ja sen ihmisiä ja olisi siksi ihan yksin. Samuel voisi näyttää, että kantakaupungissa näitä omia ihmisiä ja paikkoja voi löytää hyvinkin nopeasti. Ei Tiinan tarvitse sinne muuttaa, mutta näkisi, että oman piirin rakentaminen on paljon itsestä kiinni. Nyt kun heillä ei ole (vielä?) lapsia, kannattaisi ottaa ihan asiaksi tutustua erityylisiin paikkoihin ja laajentaa näkemystään. Kun tenavat ovat tarha- ja kouluiässä, huvikseen muuttaminen vain mielenvirkeydeksi onkin jo kinkkisempi juttu.
Olen itse huomannut oman takertumisenhaluni tulevan ja menevän aaltoina. Saatan inhota asuinpaikkaani, mutta kun alan suunnitella poismuuttoa, en haluakaan jättää tuttuja kulmia. Nyt kun olen jo vanha akka, ymmärrän, että asioita ei parane enää lykätä huomiseksi, olisin valmis muuttamaan vaikka kerran vuodessa. Ehkä teenkin niin, kunhan perheen "en ikinä halua muuttaa täältä" -jäsen on itsenäistynyt ja lentänyt pesästä.
Minä tavallaan ymmärrän Tiinaa. Onhan se iso juttu muuttaa, jos on koko ikänsä asunut Tikkurilassa tai ylipäätään missä tahansa samassa paikassa. Tikkurila ei kuitenkaan ole tavanomainen lähiö, kuten Samuel luokittelee, vaan vanha asutus- ja kauppapaikka, ja nykyisellään siellä on kaikki palvelut, tavallaan Vantaan keskusta.
Ymmärrän myös Samuelin kaltaisen hipsteri-jäbäleissonin paniikin sen ajatuksen edessä, että hänestä tulisikin joku "sockenbo".
Ja en siis ole itse Tikkurilalainen saati siellä koskaan asunut. (enkä tule asumaankaan, mikäli se minusta riippuu)
Menkää mielensäpahoittajat muulle palstalle, täällä ei ole pakko itkeä pahaa mieltä. Ai että kun olisikin enemmän huumoria tässä ketjussa, vaikka sitten sarkasmia. Pienet heitot virkistävät väliin, KIITOS!
Vierailija kirjoitti:
Menkää mielensäpahoittajat muulle palstalle, täällä ei ole pakko itkeä pahaa mieltä. Ai että kun olisikin enemmän huumoria tässä ketjussa, vaikka sitten sarkasmia. Pienet heitot virkistävät väliin, KIITOS!
Ei ole itketty, on vastattu kysyttessä.
Käsittääkseni mieli pahoittui siltä, jonka huumori ei saanut riittävästi yläpeukkuja, jos nyt joltakin.
Ohhoh, olen nyt puolessa välissä ohjelmaa Katsomossa ja huomaan, että Milla osaa sanoittaa tunteitaan ihan hyvin. Ehkä siksi, että hänellä on pohdittavaa eniten.
Jos Millan ehdottama lyhytaikainen erilleenmuutto ja deittailun aloittaminen aviomiehen kanssa toteutuisi, nyt, veikkaan, että kolmansia treffejä ei edes tulisi. Kimmo on kriisiaikojen kumppani, vakaa, rauhallinen ja tulevaisuuteen luottava. Jos kaikki on ihan ok jo valmiiksi, puolisosta haetaan ensisijaisesti jotain muuta kuin turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kylmät väreet siitä Mikosta... onko sen äiti tehnyt kaiken sille valmiiksi ja kotona on riittänyt, että on vaan "kiltisti hiljaa"? Mun ex oli just samanlainen, oikein kesäisin nautiskeli porukoidensa mökillä ja lillui tyyliin jossain uimapatjalla lammessa kun äitimuori grillasi kultapojalle makkaraa ja vilkutteli pojalle sinne lampeen. Sitten siitä isukin lämmittämään saunaan riensi poika ja äiti toi pyyhkeen, johon kietoutuneena sitten mussutti äitin eineksiä. Hyh hyh, puistattaa vieläkin, aikuinen mies oli siellä mökillä kuin pikku poika passattavana.
Ja tietysti kotona kun joutui jotain tekemään tai kantamaan vastuuta, alkoi raivoaminen ja valittaminen ja saattoi suuttuneena huutaa pää punaisena miten kamalan vaativa ja hullu minä olen, vaikka kyseessä oli ihan perus kotiin liittyvä asia kuten se, että mies rikkoi eteisen hyllykön ja jätti korjaamatta ja useista toiveista huolimatta ei tätä tehnyt, niin lopulta vika olikin mussa joka vaadin, kerran sanoi kaipaavansa mökille äitinsä luo kun äiti ei koskaan huuda. :D Vanhempansa ajoivat kerran ruohonleikkuri peräkärryssään meille 100km päähän leikkaamaan ruohon, koska mies ei saanut ajoiksi korjata ruohonleikkuria, jonka oli itse rikkonut ja joka hajosi siksi, ettei sitä huoltanut. Esimerkkejä olisi muitakin, mut ei tässä ketjussa. :D
Mikosta tulee just samat vibat, ihan vastaavalta tyypiltä vaikuttaa, ei kykene aikuiseen ihmissuhteeseen vaan jotenkin leikkii kotista ja menee paniikkiin kun pitäskin olla oikeasti aikuinen.
Mitä sinä teit siellä mökillä sillä aikaa, kun mies lötkötti uimapatjalla ja anoppi ja appiukko hoitivat kaiken valmiiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne takit eivät olleet hyvännäköisiä. Mustia tuulitakkeja. Oletin, että olisi jotain siistejä takkeja katsellut. Ei nyt kuitenkaan mitään Uuno Turhapuro -berberiä, jollaista Mikko sovitti hatun kanssa.
Mistä tiedät, mihin tarkoitukseen takki tuli? Jos oli tarkoitus ostaa takki, joka sopii pääasiassa ulkoiluun, ei mikään villakangastakki tule silloin kyseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina: ku asuminen on niinku pakko, niin jos on mahollista et siitä vois saada tuottosan ratkaisun itelleen niin että se a) tuottaa jotain ja b) ei ois liian kallista, niin jäis rahaa muuhunkin
Samuel: mä olin ihan samas modes ku mellunmäes asuin
Mitä Tiina muuten tarkoittaa tuolla, että asuminen "tuottaa jotain"? Ei asuminen kyllä tuota yhtään mitään. Se on pelkkä menoerä.
Mä ymmärsin tuon niin, että Tiina katsoo tuotoksi, että ollaan alueella, jossa asunnon arvo nousee, ja ei ole liian kallista tarkoittaa, ettei tarvitse ottaa nykyistä suurempaa lainaa/lyhennystä/velkaa kontolleen.
Samuli taas sitä, että on joskus perustellut itselleen asuntoa, joka on ollut "vain asunto" rahansäästöllä, mutta sitten muutettuaan keskemmälle kokenut ahaa-elämyksen, että sen vaatima lisäraha on tuonut hänelle paljon enemmän elämänlaatua kuin ottanut. Ehkä jopa, että on harrastanut itsepetosta kääntäessään perimmältään tyytymättömiä fiiliksiään parhain päin, että on ihan ok asua meltsissä, kun kerran rahaa jää.
Onko Tikkurila sellaista aluetta, että siellä asunnon arvon nousu on taattu?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys nyt ei sinänsä sarjan tapahtumiin liity, mutta Tikkurilan hinnat ovat pitkällä aikavälillä olleet jatkuvasti yli Vantaan keskitason, ja kyseessä on kasvava ja kehittyvä kaupunkikeskusta, johon tulee koko ajan uusia palveluita. Myös väestörakenne on paremmin trendiä tukeva verrattuna vaikkapa itäisempään Vantaaseen. Sikäli ihan fiksu valinta Tiinalta, jos rahat/oma mielenkiinto ei vastaavaan Helsingin puolella riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isokokoinen nainen tai pienikokoinen mies ei ansaitse heterosuhdetta. Tai ainakin pitää muistaa käyttäytyä kokonsa edellyttämällä tavalla tai olla käyttäytymättä tavalla, joka on varattu vain sukupuolensa stereotyyppisen kauniille edustajille.
Te jotka alapeukutatte toistuvasti tämäntyylisiä sarkastisia kommentteja, onko se siksi että ette ymmärrä viestin sisältämää sarkasmia, vai siksi että ette toivoisi sarkastisia kommentteja täällä kirjoitettavan? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Sarkasmikin voi olla mautonta. Eli ei kumpikaan annetuista vaihtoehdoista ole välttämättä alapeukutuksen syynä.
Ot, minusta tuossa ei ollut mitään mauonta. Olisi kiva kuulla, mikä siinä meni pieleen.
No minusta on. En oikein ymmärrä edes sarkasmin kautta tuota hetero-sanaa tuossa.
Olen tuo epäonnistuneen/onnistuneen sarkasmin kirjoittaja, ekaa kertaa heiton jälkeen ketjussa.
Heterolla tarkoitin mies-naissuhdetta, koska näillä sovinnaiskäsitteillä isosta naisesta ja pienestä miehestä ei ole samanlaista painoarvoa homosuhteissa, ainakaan käsittääkseni, vaan siellä vallitsevat eri lainalaisuudet.
Mulle ei ole vielä auennut, miksi Heidiä pidetään tosikkona.
Kaikkien kausien tyypeistä ainut aito tosikko on mielestäni ollut Antin kumppani Sari. Ei paljon huumorinkukka heilunut. Tietty voihan sitä olla hiljaisempikin humoristi, mutta siinä oli pariskunta, jonka liimasi yhteen kyllä jokin ihan muu kuin "yhteinen hassuttelu".
Kimmo voisi myös yllättää ja sanoa yhden kerran jotain osuvaa tai mitä tahansa, mikä huvittaisi Millaa.
Muutama kilo lisää ja nimitys Amatsoni on oikeutettu. Eiköhän ne kilot sieltä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina: ku asuminen on niinku pakko, niin jos on mahollista et siitä vois saada tuottosan ratkaisun itelleen niin että se a) tuottaa jotain ja b) ei ois liian kallista, niin jäis rahaa muuhunkin
Samuel: mä olin ihan samas modes ku mellunmäes asuin
Mitä Tiina muuten tarkoittaa tuolla, että asuminen "tuottaa jotain"? Ei asuminen kyllä tuota yhtään mitään. Se on pelkkä menoerä.
Mä ymmärsin tuon niin, että Tiina katsoo tuotoksi, että ollaan alueella, jossa asunnon arvo nousee, ja ei ole liian kallista tarkoittaa, ettei tarvitse ottaa nykyistä suurempaa lainaa/lyhennystä/velkaa kontolleen.
Samuli taas sitä, että on joskus perustellut itselleen asuntoa, joka on ollut "vain asunto" rahansäästöllä, mutta sitten muutettuaan keskemmälle kokenut ahaa-elämyksen, että sen vaatima lisäraha on tuonut hänelle paljon enemmän elämänlaatua kuin ottanut. Ehkä jopa, että on harrastanut itsepetosta kääntäessään perimmältään tyytymättömiä fiiliksiään parhain päin, että on ihan ok asua meltsissä, kun kerran rahaa jää.
Periaatteessa pääradan varsi vielä Tikkurilasta jonkun verran eteenpäinkin on aika turvallinen ja varma sijoituskohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo epäonnistuneen/onnistuneen sarkasmin kirjoittaja, ekaa kertaa heiton jälkeen ketjussa.
Heterolla tarkoitin mies-naissuhdetta, koska näillä sovinnaiskäsitteillä isosta naisesta ja pienestä miehestä ei ole samanlaista painoarvoa homosuhteissa, ainakaan käsittääkseni, vaan siellä vallitsevat eri lainalaisuudet.
Joo. Tuntui vaan vähän turhalta korostaa hetero- ja ei heterosuhteiden eroa. Kun se ei siis ollut sitä sarkasmia, kuten arvelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole vielä auennut, miksi Heidiä pidetään tosikkona.
Kaikkien kausien tyypeistä ainut aito tosikko on mielestäni ollut Antin kumppani Sari. Ei paljon huumorinkukka heilunut. Tietty voihan sitä olla hiljaisempikin humoristi, mutta siinä oli pariskunta, jonka liimasi yhteen kyllä jokin ihan muu kuin "yhteinen hassuttelu".
Kimmo voisi myös yllättää ja sanoa yhden kerran jotain osuvaa tai mitä tahansa, mikä huvittaisi Millaa.
Joo en mäkään. Olihan Heidin lahjoissakin taas leikillisyyttä. Mutta luulen, että toisenlaisessa seurassa huumori kukkisi enemmän, nyt ei vaan ole sellaista huumorintajujen synkkää kuin Tiinalla ja Samuelilla.
Vierailija kirjoitti:
Komea, urheilullinen mies, jolla erittäin haluttu auto ja uudenkarhea OKT,
Mutkun ei OKT:n kuulu olla uudenkarhea! Se on autojen juttu se uudenkarheus. Talon ja sisustuksen kuuluu olla vintagea ja rustiikkia, sitten ne palstamammakin pissii hunajata.
Sitä paitsi ei kai se edes ole OKT, vaan mikä lie rivarin yläkerta pellolle rakennetussa laatikkolähiössä jossa on 50 samanlaista.
Pitää odottaa ainakin 70 vuotta, jotta Mikon asunto olisi kiinnostava.
"Mikko piti kissaa tassusta." Totaalinen repeys :D
trolol kirjoitti:
Jokseenki huvittaa, kun Mikkoa haukutaan niin ahkerasti ja Heidistä ei mainita negatiivista sanaa:D Heidin provosotumisherkkyyttä ei huomata or what? Ottaa Mikon sanomiset liian vakavasti ja rakentaa konfliktitilanteita tyhjästä.
En esim. haukkuisi miestäni sovinistiksi jos sanoisi, ettei tarvitse paidansilityksessä apua ja mainitsisi (kiertäen) minun näyttävän kauniilta.
Eiköhän sitä puolessa välissä neljääkymppiä menevä mies osaa paitansa itse silittää! Varsinkin kun töissä niitä päivittäin käyttää. Ennemminkin olisi niin, ettei halua kenenkään muun tekevän sitä, koska on jo niin jumiutunut omiin tapoihinsa...
Miehen kissaksi tuo on just sopivan "äijämäinen" nimi. Hehe :D