Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Okei, ihanaa että kerrankin täällä ei ole räävitty kamalasti ulkonäköjä. Pakko nyt itse olla törppö kuitenkin sanoa, että K:n vaimo on todella mitättömän näköinen. Tämän nyt sanon siksi että joku väitti jumalaisen kauniiksi tms. En tajua millä silmillä katsotte, mistä päin tuo olisi hyvän näköinen?
Samaa mieltä = yläpeukku
Eri mieltä = alapeukku
Paheksut kommenttiani = kommentoi tai ignoraa.
Ei Milla nyt jumalaisen kaunis ole, mutta ihan tavallisen kivannäköinen nuori nainen. Paras kroppa näistä naispuolisista osallistujista.
Vierailija kirjoitti:
Johtuukohan Mikon poskien punoitus siitä että kuppi maistuu?
Ei, vaan hän on vaikuttaa pohjimmiltaan aika ujolta ihmiseltä, ja punastelee sen takia.
Millalla mitään huumaa ole ollutkaan. Dunderi kävi kuumana Millaan. Yksipuoleista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä haukutaan osallistujaa koulukiusaajaksi, vaikka tällä palstalla on paljon pahempaa koulukiusaamista. Tuleeko toisten haukkumisesta hyvä mieli? Itse ainakin toivon jokaiselle parille ja yksilölle pelkkää hyvää. Olen heille kiitollinen, että saan omaan parisuhteeseenkin vinkkejä ja voin miettiä omia käyttäytymismalleja tietyissä tilanteissa. Rohkeita osallistujia!
Näinhän ohjelma parhaimmillaan voi vaikuttaa, miettiä omaa käytöstään parisuhteissa. Välillä tuntuu, että täällä innokkaimmin syväanalysoivat ja kritisoivat ihmiset joilla omat parisuhteet on jääneet lyhyiksi - eikä taida onnistua jatkossakaan kun ainut mitä ohjelmasta irti saadaan on eri ihmisten "ällöttävät piirteet", ei havainnot vuorovaikutuksen kaksisuuntaisuudesta. Aika harvoin parisuhteissa se syyllisen etsiminen ja leimaaminen toisen väärässäolijaksi, toisen pyhimykseksi on kovinkaan hedelmällistä. Noin tuota ohjelmaa katsoo 30 vuoden onnellisen parisuhteen kokemuksella.
Humppilan piimätytöt kirjoitti:
Millalla mitään huumaa ole ollutkaan. Dunderi kävi kuumana Millaan. Yksipuoleista sekin.
Bissekaverin kanssa voi eksyä joskus sänkyyn. Aamulla huuma on ohi.
Milla kohtelee Kimmoa muutenkin kuin jotain miespuolista bissekaveria, jolle voi kertoa saamistaan iskuyrityksistä ym.
Vierailija kirjoitti:
Miksei parien kinastelua näytetä ollenkaan jos jakson aiheena on riitely, nuotiolta sitten pitkät jaarittelut mikä on katsojalle ihan yhtä tyhjän kanssa. Mikosta etenkin olisi mielenkiintoista nähdä onko muutakin kuin lepertelyä, muminaa ja pussailua.
Eihän heitä kameraryhmä sentään 24/7 seuraa. Kyllä riitaisempikin pariskunta pystyy varmasti olemaan riitelemättä sen muutaman tunnin päivästä, jonka ovat kameroiden kuvattavana. Syvällisemmät keskustelut ja kovemmat riidat käydään varmasti sitten, kun on jääty kahden kesken, eikä siinä vaiheessa luultavasti huomaa, tai haluakaan laittaa niitä käsikameroita/kännykkäkameroita pyörimään vain siksi, että siitä saa hyvää materiaalia tv-ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ihanaa että kerrankin täällä ei ole räävitty kamalasti ulkonäköjä. Pakko nyt itse olla törppö kuitenkin sanoa, että K:n vaimo on todella mitättömän näköinen. Tämän nyt sanon siksi että joku väitti jumalaisen kauniiksi tms. En tajua millä silmillä katsotte, mistä päin tuo olisi hyvän näköinen?
Samaa mieltä = yläpeukku
Eri mieltä = alapeukku
Paheksut kommenttiani = kommentoi tai ignoraa.
Makuasioista nyt on sinänsä turha vääntää, mutta itse olen about Millan ikäinen mies, ja omasta mielestäni Milla on hyvännäköinen. Ehkä mulla sitten on vain huono naismaku, mutta itseäni viehättävät tuollaiset hieman eksoottiset piirteet.
Täytyy sanoa, että mitä enemmän katson ohjelmaa niin sitä enemmän tuntuu siltä, etten tiedä näistä pareista yhtikäs mitään. Sarjan editoija/leikkaaja ei nyt oo tehnyt hyvää työtä, kun katsoja ei oikein pääse kiinni ihmisiin joihin pitäisi jollain tavalla reagoida.
Pinnallisestihan voisi sanoa vaikka mitä, mutta huomaan heti etten oikeastaan voi sanoa yhtään mitään näistä pareista kun en oikein tiedä.. liian vähän näytetään. Kaksi edellistä jaksoa joissa piti olla riitelyä, ei mielestäni ollut oikeasti näytetty niitä riitoja. Vaikea saada mitään selkoa Mikon muminasta ja Heidi on ruvennut tekemään samaa (mumisee) ja kummatkin yrittää tehdä jotain.. sit asiantuntijoilla näytetään jokin ihan typerä "harjoitus" jossa vähän raapaistaan pintaa.. Ymmärrän ettei kaikkea voi/saa näyttää.. mutta pystyis nyt vähän enemmän antaa katsojille purtavaa, vaikka jollain narratiivilla tai .. jollain.. en tiedä.
Eniten tosiaan häiritsee tuo Mikon ja Heidin suhde. En saa siitä mitään kiinni. Mielestäni Heidi yrittää tökkiä Mikosta jotain esille ja Mikko vaan haluaa että hänet jätetään rauhaan. Tää on semmoinen jäbä, joka on rauhallinen, on rutinoitunut, on selkeät omat kuviot, mielihalut jne. ja tän jäbän on vaikeaa olla mitään erikoisempaa, mitä Heidi kaipaisi. Heidi kaipaa keskustelua, "jotain jännää" ja "säätämistä".. Heidille mikään ei ole koskaan valmista ja kaikesta voidaan aina puida juttua.. Mikko kaipaa kotirauhaa ja hyvin arkista, selkeää yhdessäoloa, Mikko ei ylimääräisiä puhu ja nopeasti kuittaa asiat selviksi. Vaikeaa sanoa jatkavatko yhdessä. On vaikeaa katsoa kun toiset yrittää ylläpitää jotain kulissia, mutta selkeä ja avoin riitä ehkä auttaisi.. Mutta voi olla, et kun Heidi älähtää (nyt heidi on vaan "riidellyt", eli jutellut ja vihjaillut ja mököttänyt) niin Mikkopa ei pidäkään siitä ja lähtee veks.. Saa nähä käykö niin..
Näiden ongelma on se, että nää "osaa puhua psykologit hiljaisiks".. eli ne tietää mitä sanoa jotta voi sanoa että asiat on hyvin tai suhteellisen hyvin. Mutta näkemällä arjen toiminnan näkyy se, ettei asiat ole hyvin.
Olisi mielenkiintoista tietää, että minkä datan perusteella aiantuntijat auttavat asiantuntijatapaamisissa. Toivottavasti ei pelkästään sen puheen perusteella, mitä ne tuottaa session aikana. Kovin moni kun osaa puhua niin, että asiat ois muka hyvin, vaikka ei ole. Eikä kyse siis ole varsinaisesta epärehellisyydestäkään.. positiivisia asioita vaan korostetaan jne.
Milla on ollut yllättävän mukava tyyppi, joskin välillä hiukan "pelleilevä" ja paikoitellen aika simppeli. Millalla on sana hallussaan ja hän haluaisi heittäytyä enemmän huumorin kautta asioihin. Välillä tollo huumori, mutta kenelläpä ei olisi. Kimmo on liian kirjaimellinen. Hieman rautakanki perseessä. Tälle tyypille kaikki on hyvin, koska mikään ei ole "näkyvästi ja selkeästi" vinossa. Eli niin kauan kun arki pelaa, niin kaikki muukin on jees. Jeesmies. Kaipais vähän heittäytymistä ja huumoria lisää. Lisää ajatuksia ja mielipiteitä, niistä Milla tykkäis. Muuten vaikeaa sanoa vielä.. mutta ehkä pitäisi Millankin enemmän sanoa suoremmin, jos häntä mietityttää jokin (esim. se ettei oo intohimoa hänen mielestään). Toki se on vaikeaa. Se on vaikeaa jopa niille, jotka ovat ilman ohjelmaakin päätyneet naimisiin ja huomaavat että tilanteet muuttuvat ja pitäisi keskustella.. Mutta keskutella pitää, tai sitten asia vaan vaikeutuu. Tällä parilla voi mielestäni olla vielä mahdollisuuksia.. mutta työtä on paljon.
Tiina ja Samuel.. noh.. On hyvä että Tiina tiedostaa neuroottisuutensa (näin olen ymmärtänyt), mutta toivoisi että hän myös tekisi välillä hieman enemmän asialle jotain.. ja olisi ehkä hiukan rennompi, eikä niin epävarma itsestään ja suhteestaan. Samuelilta vaaditaan aika paljon kärsivällisyyttä, mutta toki ei sekään mikään lahja oo, vaikka aika hyvin on sana hallussa ja tilanteet hallussa. Osaa lohduttaa ja tukea aika hyvin. Mutta kaipaa varmasti vähän sitä että Tiinakin tukisi ja joustaisi asioissa hänen vuoksi. Kunnon riitelyä en ole vielä nähnyt.. se saattais olla aika mielenkiintoista katsottavaa. Nyt tuntuu siltä että Tiina pelkää Samuelin kanssa riitelemistä, koska "niillä menee niin hyvin".. Ehkä vähän purukumin venyttämistä? Samuel kun on nyt vaikuttanut aika ns. "ihanteelliselta tyypiltä", niin mietin että milloinkohan siltä napsahtaa pahemmin ja milloinkohan hän laittas kerrankin kunnolla Tiinan neuroottisille jutuille pisteen. Jossain vaiheessa joku juttu hieraisee liikaa ja sitten ehkä näkis että millä tavalla suhde oikeasti muotoutuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oli vähän surullista, kun Milla toteaa, että mitään huumaa ei enää ole. Ja Kimmo siinä yrittää ja sanoo, että pitää vaan miettiä, miten me saadaan takaisin. Milla ei varmaan vastannut siihen mitään.
Näinhän suhteissa monesti käy ja sitten erotaan. Nähtäväksi jää, kuinka paljon sana "tahdon" painaa tulevaisuudessa.
Tahdon - sana painaa suhteen kehittyessä, kun tunnetaan etukäteen:seurustelu, avoliitot ja arkikin jo esillä. Miten Milla voi ihan väkiseltään tahtoa, jos kolme ihmistä on päättänyt heidän jostain syystä sopivan toisilleen. Emmehän onneksi esim. Intiassa elä, eli tahdon oli leikkiä alussa.
Kimmo vaikuttaa samanlaiselta kuin minä, ujo ja jeesjees ns. väärässä seurassa. Milla ja Kimmohan ovat aivan yö ja päivä, ja Millalla on varsin vahvat mielipiteet ja kärkäs tapa esittää ne, niin Kimmo tyytyy vain peesailemaan. Ei ehkä tiedä mitä Milla oikeasti haluaa ja kiinnostaako edes yrittää saada heidän suhdettaan toimimaan, niin sen takia on jähmettynyt. Milla taas varmaan tottunut miehiin jotka vievät eikä vikise, niin ei nyt tiedä miten reagoida Kimmoon ja purkaa sen tuollaiseen "suutu mulle"-käytökseen.
Kimmo vaikuttaa melkein pelkäävän Millaa ja sen laukomisia, on todella varpaillaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kimmo vaikuttaa samanlaiselta kuin minä, ujo ja jeesjees ns. väärässä seurassa. Milla ja Kimmohan ovat aivan yö ja päivä, ja Millalla on varsin vahvat mielipiteet ja kärkäs tapa esittää ne, niin Kimmo tyytyy vain peesailemaan. Ei ehkä tiedä mitä Milla oikeasti haluaa ja kiinnostaako edes yrittää saada heidän suhdettaan toimimaan, niin sen takia on jähmettynyt. Milla taas varmaan tottunut miehiin jotka vievät eikä vikise, niin ei nyt tiedä miten reagoida Kimmoon ja purkaa sen tuollaiseen "suutu mulle"-käytökseen.
Aika itsekäs ja lapsellinen siinä mielessä se Milla. Ja miten ton ikäinen ei osaa pilkkoa sipulia!? On varmaan joku lellipentu joka etsii miestä joka olisi aggressiivinen, että tuntisi itsensä naiseksi? Noin tasapainoisen miehen kanssa ei onnistu..
Voisiko joku fonetiikan tai murteiden tuntija kertoa, miten Milla tuottaa k-äänteen ja miksi se kuulostaa jotenkin erikoiselta?
Asiantuntijat ovat ihan liikaa miettineet psreja valitessaan hokemaa "vastakohdat täydentää toisiaan". Ei kai ne muuten olisi naittaneet rauhallista kodinhengetär -kimmoa sarkastiselle äijä -millalle. Samoin taiteellinen hipsteri -heidi on isketty kylmäkiskoiselle ja analyyttiselle mikolle. Heidi varmaan haluaisi jonkun jonka kanssa siemailla viiniä taide-elokuvan parissa, mutta mikko haluaa vain tuijottaa lätkää tuopin äärellä. Aivan eri maailmoista nämä parit. Kuinka "asiantuntijat" kuvittelivat että tuollaiset eroavaisuudet tuottaisi jotain kipinää?
Tänään herätessäni tajusin, mikä minua on ihmetyttänyt Kimmon kropassa. Käsivarret ja olkapäät ovat lihaksikkaat kuin Mentulalla, mutta muualta Kimmo on solakka maratoonari. Hämmentävää.
Humppilan piimätytöt kirjoitti:
Totta. Oli tosi kiusallista katseltavaa se jakso, kun Dunderi-setä posket punaisina ja silmät kiiluen tivasi ka tivasi Millalta eroottisia yksityiskohtia Kimmoon liittyen, eikä Milla tuohon keskusteluun selvästikään halunnut lähteä mukaan. Myöhemmin Milla kertoi, ettei tuntenut luontevaksi puida vanhan sedän kanssa tuollaisia avioliittonsa yksityiskohtia.
Alkujaksossahan Dunderi myönsi itsekin rakastuneensa Millaan, eli onkai kaikesta päätellen jonkilaisissa seksuaalisissa täpinöissä Millan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oli vähän surullista, kun Milla toteaa, että mitään huumaa ei enää ole.
Tyypit on tunteneet toisensa, mitä pari viikkoa ja huuma on jo ehtinyt kadota. Milloinhan se huuma oli, samppanjanhuuruisena hää(matka)yönä?
Vierailija kirjoitti:
Tänään herätessäni tajusin, mikä minua on ihmetyttänyt Kimmon kropassa. Käsivarret ja olkapäät ovat lihaksikkaat kuin Mentulalla, mutta muualta Kimmo on solakka maratoonari. Hämmentävää.
Eikö se ole lentokentällä rahtimiehenä? Siinä varmaan kädet saavat treeniä.
Näinhän suhteissa monesti käy ja sitten erotaan. Nähtäväksi jää, kuinka paljon sana "tahdon" painaa tulevaisuudessa.