Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se tanssi, tanssi yllytys meni jo karvan verran koulukiusaamisfiiliksen puolelle. Kun ei toinen ollut jutussa mukana mitenkään.
No jos toinen miettii pitkään lempikappalettaan eikä keksi muuta kuin jonkun onnettoman Macarenan, niin kyllä sellaisen tyypin saakin komentaa tanssimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Mikosta? Onko tässä miehessä mitään oikeantyyppistä aviomiesainesta?
On siinä, sopivalle naiselle.
Vastuuntuntoinen, harkitseva paitsi ärsytettynä tai humalassa, tavoitteita elämässä, pitää huolta kunnostaan, on omia harrastuksia ja kavereita. Ja kissa <3. Asunto siisti mutta mielikuvitukseton. Itsekeskeinen, yksioikoinen, huono kuuntelija. Pussaustyyli nyt on mikä on, ehkä siitäkin joku voi pitää.
Jos ei etsi mitään syvää henkistä yhteyttä vaan aineellisesti turvallista elämää, Mikko voisi olla ihan kelpo valinta. Sopisi lompakkoloiselle? Se, ettei Heidille kelpaa, osoittaa lompakkolois-teorian vääräksi (ts. sen että kaikki naiset olisivat sitä).
Tai sitten ulkoisesti naiselliselle mutta henkisesti jätkämäiselle Milla-tyypille. Voisivat yhdessä kalastella ja katsoa urheilua.
Heidi vain nyt oli ihan väärä valinta. Sarjassa pitäisi olla jatko-osa, jossa asiantuntijat miettivät kriittisesti valintojaan ja analysoivat, oppivatko itse mitään.
Aamen, juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä kappaletta kuuntelisit loppuelämäsi?" Mikä kysymys. Miksi sellainen pitäisi valita? Oliko kyseessä joku totuus tai tehtävä -leikki? Itse ei tietysti kerro omaansa. Eikö normaalimpaa keskustelua olisi kysellä, millaisesta musiikista toinen pitää ja onko maku muuttunut viime vuosina? Väliin voisi sanoa omia musiikkimieltymyksiään ja laittaa kyseistä musiikkia soimaan, jos haluaa pitää yllä mukavaa tunnelmaa. "Piditkö tänään sormusta?" Kysyy kuulustellen ja syyllistäen. Vasta Kimmon kysyessä takaisin myöntää, ettei itsekään pitänyt. Muuten ei olisi varmasti itse tuonut sitä esiin. Millalla on vielä paljon opittavaa ihmisten kanssa olemisesta. Keittiöpsykologi on kuullut sanan projisointi. Kun itsellä on mälsä fiilis, laittaa sen toisen syyksi.
Mun mielestä se tanssi, tanssi yllytys meni jo karvan verran koulukiusaamisfiiliksen puolelle. Kun ei toinen ollut jutussa mukana mitenkään. En kyllä osaa täysin arvioida onko Milla lintu vai kala. Toisaalta kehuu aina välillä Kimmoa, mutta kaikki muut puheet ja teot ovat ihan kammottavia. Hyviä sanoja on helppo suoltaa, teot vaativat enemmän vaivannäköä.
Ei ihme, että meillä on niin paljon "koulukiusattuja", jos tuollaiset harmittomatkin jutut tulkitaan kiusaamiseksi :O Itselleni ei tule mieleen yhtään kohtausta, jossa joku osallistujista olisi sanonut toiselle oikeasti pahasti.
Ammattilainen kirjoitti:
Riidan syyksi veikkaan seuraavaa: on tullut puhe entisten kumppanien määrästä. Mikolla luku on ollut ilmeisesti 1-3, Heidillä huomattavasti enemmän. Tästä Mikko vetänyt kauheat kilarit, saattanut jopa haukkua...no tiedätte kyllä. Tämä siis täysin spekulaatiota!
Mikään ei tätä spekulaatiota puolla, joten täysin tuulesta temmattua. Emme tiedä mitään Mikon emmekä Heidin entisten kumppanien määrästä. Helpoin olisi veikata, ettei Heidillä ole niitä kovin montaa ollut, on sen verran pinttyneen vanhanpiian oloinen. Mikosta ei pysty sanomaan oikein mitään.
Ammattilainen kirjoitti:
Jännä yksityiskohta muuten että hänen harrastuksenaan on jalkapallon tuomarointi. Sen sijaan että pelaisi itse, juoksee kentällä ja saa arvostella muitten tekemisiä. Tuntuu siltä että tämä "itsevaltiaan" asenne ja rooli on jäänyt päälle, luulee ilmeisesti olevansa elämässään muutenkin sellainen henkilö jolla on valtaa ja asemaa, koko kentän herra.
Voin tietysti olla aivan väärässäkin, mutta tämä vaikutelma on tullut.
Aivan uskomatonta. Jalkapallon tuomaroinnistakin tehdään Mikolle miinus. Et taida paljon jalkapallosta ymmärtää?
Ei tuomari "arvostele" muiden tekemisiä. Pelissä on tietyt säännöt, ja tuomari valvoo, että niitä noudatetaan. Tuomarin tehtävä on hyvin epäkiitollinen, sillä hyvistä suorituksista ei yleensä kukaan kiitä, sen sijaan virheistä saa pelaajien ja yleisön vihat niskaansa.
Tämä Mikko-viha on saanut jo naurettavat mittasuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se tanssi, tanssi yllytys meni jo karvan verran koulukiusaamisfiiliksen puolelle. Kun ei toinen ollut jutussa mukana mitenkään.
No jos toinen miettii pitkään lempikappalettaan eikä keksi muuta kuin jonkun onnettoman Macarenan, niin kyllä sellaisen tyypin saakin komentaa tanssimaan.
Joo oikein monta sekuntia :O En mä itsekään keksisi yhtäkkiä mitään ja mikä vika on Macarenassa?
Vierailija kirjoitti:
"Mitä kappaletta kuuntelisit loppuelämäsi?" Mikä kysymys. Miksi sellainen pitäisi valita? Oliko kyseessä joku totuus tai tehtävä -leikki? Itse ei tietysti kerro omaansa
Ai Macarena? Osaat sä tanssia sitä? No tanssi nyt! Tanssi! Ihan kuin koiraa olisi käskyttänyt.
"Millassa pirskahtelevaa iloa, jota moni mies haluaa, ihme ettei ole löytänyt miestä..." Jotenkin näin Dunderi eka jaksossa ihasteli. Tähän asti nähdyn mukaan Milla on pirskahdellut punatukkaisena baareissa fantasioiden jalkapalloilijoista. Dunderi vaikuttaa nuoruutta kaipaavalta sedältä koko ajan enemmän.
Mun villi veikkaus tämän kauden erilaisesta lopusta on se, etteivät Mikko ja Heidi tule enää samaan tilaan kertomaan suhteensa jatkosta, vaan heitä haastatellaan täysin poikki olevien välien vuoksi erikseen. Suhde on loppunut jo hyvän aikaa ennen viimeisen jakson kuvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä kappaletta kuuntelisit loppuelämäsi?" Mikä kysymys. Miksi sellainen pitäisi valita? Oliko kyseessä joku totuus tai tehtävä -leikki? Itse ei tietysti kerro omaansa. Eikö normaalimpaa keskustelua olisi kysellä, millaisesta musiikista toinen pitää ja onko maku muuttunut viime vuosina? Väliin voisi sanoa omia musiikkimieltymyksiään ja laittaa kyseistä musiikkia soimaan, jos haluaa pitää yllä mukavaa tunnelmaa. "Piditkö tänään sormusta?" Kysyy kuulustellen ja syyllistäen. Vasta Kimmon kysyessä takaisin myöntää, ettei itsekään pitänyt. Muuten ei olisi varmasti itse tuonut sitä esiin. Millalla on vielä paljon opittavaa ihmisten kanssa olemisesta. Keittiöpsykologi on kuullut sanan projisointi. Kun itsellä on mälsä fiilis, laittaa sen toisen syyksi.
En kyllä osaa täysin arvioida onko Milla lintu vai kala. Toisaalta kehuu aina välillä Kimmoa, mutta kaikki muut puheet ja teot ovat ihan kammottavia. Hyviä sanoja on helppo suoltaa, teot vaativat enemmän vaivannäköä.
Milloin Milla on Kimmoa kehunut, meinaatko niitä väkinäisiä otoksia terapeutin luona? Hyvä mies kun laittaa mulle ruokaa ja siivoaa. Kyllähän Millan turhautuneisuus ja pettymys paistaa läpi kaikessa. Ei tullut haaveiden miestä. Muistan kun Milla alussa kertoi jännittävänsä/pelkäävänsä, kelpaako itse sellaisena kun on. No kelpasi muttei ole itse valmis kohtaamaan toista aidosti ja edes antamaan mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mun villi veikkaus tämän kauden erilaisesta lopusta on se, etteivät Mikko ja Heidi tule enää samaan tilaan kertomaan suhteensa jatkosta, vaan heitä haastatellaan täysin poikki olevien välien vuoksi erikseen. Suhde on loppunut jo hyvän aikaa ennen viimeisen jakson kuvauksia.
Veit jalat suustani.
Mun veikkaus Heidin ja Mikon riidan aiheeksi: Mikolla on tapana rentoutua alkoholin avulla ja muuttuu kusipääksi juotuaan. Luultavasti vtuillut Heidille rumasti esim. pihtaamisesta tai sitten riita on koskenut asumisjärjestelyjä ja Heidin persoonaa. Aamulla toki tilanne fine.
Ex-kihlattuni oli myös sitä mieltä, että parasta minussa oli se, kun tykkäsin hänestä niin paljon. Olisi pitänyt tajuta nostaa kytkintä saman tien..
Vierailija kirjoitti:
Mun veikkaus Heidin ja Mikon riidan aiheeksi: Mikolla on tapana rentoutua alkoholin avulla ja muuttuu kusipääksi juotuaan. Luultavasti vtuillut Heidille rumasti esim. pihtaamisesta tai sitten riita on koskenut asumisjärjestelyjä ja Heidin persoonaa. Aamulla toki tilanne fine.
Eikö se Mikko ole monen mielestä kusipää jo selvinkin päin? Jos jossain jaksossa on näkynyt pari viinilasia, niin siitä ei voi päätellä vielä paljoakaan.
Heidin mahdollisista pihtaamisista tiedämme vielä vähemmän, joten arvailut ovat taas aika villejä.
Heidi tarvitsisi miehen, joka näkee hänen älykkyytensä ja jonka kanssa voi käydä kunnollisia keskusteluja, väittelyitäkin ja verbaalista kikkailua. Mikko sen sijaan haluaa pussailla ja jutella urheilusta ja tyhjänpäiväisyyksistä ja saada kodinhuoltopalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Heidi tarvitsisi miehen, joka näkee hänen älykkyytensä ja jonka kanssa voi käydä kunnollisia keskusteluja, väittelyitäkin ja verbaalista kikkailua. Mikko sen sijaan haluaa pussailla ja jutella urheilusta ja tyhjänpäiväisyyksistä ja saada kodinhuoltopalveluita.
Kimmolta Mikko saisi kaikkea tuota :D
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaisen sopparin osallistujat tekee. Onko esim. "alttarilla" pakko tahtoa vai saako sanoa ei jos puoliso kammottaa. Tai voiko pelin pistää poikki kesken kuvausten jos tuntuu aivan mahdottomalta? Jostain luin että aina on valittu myös varapareja, onkohan ikinä tarvittu? Mistä me tiedetään mitä kulisseissa tapahtuu..
Mustakaa, että edellinen jakso oli nimenomaan riitelyjakso – kaikista tuotiin esiin huonoja puolia.
Heidi ja Mikko –
Heidi on aika kettumainen, piikittelevä nainen. Aika itsellinen ja herkkä, mutta todella kaunainen. Olisi ikävää ystäväseuraa. Elämästä puuttuu keveys, pöljäily. Otta aistensä opettajamaisen vakavasti. Tiinan vastakohta. Heidille sopisi runoilijamies, boheemi ja iloinen.
Mikko taas on minustakin pelottava. "Lauhkea kuin lammas" mutta vain niin kauan kuin saa kontrolloida tilannetta. Puhuu koko ajan "me ollaan molemmat valmiita tekemään työtä suhteen eteen, me ollaan sitä mieltä että", ja Heidi katselee vieressä maahan. Liekö yhdessä puhuneet. "Heidissä on parasta ase, että ei yritä muuttaa mua". Eikö, onko luvannut? Vai oliko se toive?
Samuel ja Tiina – tylsin pari. Kummallakin on päässä ajatus siitä millainen onnellinen parisuhde on, ja nyt he sitten käyttäytyvät niin. Ehkä se toimii. Haluaisivat ola vanha onnellinen pari samanlaisissa tuulipuvuissa, ja miksipäs ei.
Milla ja Kimmo – Kimmolle pitäisi löytää joku paljon nuorempi mimmi. Enintään 25. Sellainen, jonka kanssa Kimmo saisi harjoitella päättämistä. Hän on kovin epävarma ja ujo, mitä sitten kompensoi ulkohuomiolla.
Millasta näkee, että mies ärsyttää. Ei se lakuhuuma mihinkään lopu, sitä ei ollutkaan. Milla on epävarma kelpaako itse, ja samalla Kimmo ei voi vastata tuohon ihailuntarpeeseen. Millalle paljon vanhempi mies, joku 40+, joka näyttää kaapin paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimmolta Mikko saisi kaikkea tuota :D
Ja Heidi ja Milla kävisivät älyllisiä keskusteluita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaisen sopparin osallistujat tekee. Onko esim. "alttarilla" pakko tahtoa vai saako sanoa ei jos puoliso kammottaa. Tai voiko pelin pistää poikki kesken kuvausten jos tuntuu aivan mahdottomalta? Jostain luin että aina on valittu myös varapareja, onkohan ikinä tarvittu? Mistä me tiedetään mitä kulisseissa tapahtuu..
Niin, kai nuo varaparit ovat sitä varten, että joku pistää viime hetkellä (viim. alttarilla) hanskat tiskiin. Luultavasti naimisiinmenosta asti pitää sitten sitoutua kuvauksiin. Eiväthän ne voi pakottaa viettämään aikaa yhdessä muuten kuin kuvauksissa. Jos vaikka joku väkivaltatapaus sattuisi, niin eiköhän sen pelin saisi viheltää poikki.
Annan nyt oman näkemykseni tästä Mikon ja Heidin käyttäytymisestä viime jaksossa, tuli niin vahvasti mieleen minun ja mieheni suhde alkuvaiheessa. Mieheni on todella rauhallinen persoona, myös pitkäpinnainen, mutta tarpeeksi ärsyyntyessään suuttuu ja kunnolla. Kun kun hän suuttui ensimmäisiä kertoja minulle, hän raivosi pää punaisena ja saattoi sanoakin aika ilkeitä juttuja. Itse en taas ollut yhtään tottunut tällaiseen ja olin todella järkyttynyt. Mies taas rauhoittui nopeasti ja koki tilanteen olevan ohi "kun höyryt oli päästetty ulos". Minä muutenkin itken helposti ja olin todella surullinen vielä päiviä riidan jälkeen. Odotin anteeksipyyntöä ja palasin riidan aiheeseen useita kertoa koska koin ettei asioita oltu vielä selvitetty. Heidi käyttäytyi juuri tällä tavalla siinä nuotion äärellä. Mikko taas vaikutti siltä että oli jo valmis siirtymään eteenpäin.
Nyt näin myöhemmin voin kuitenkin sanoa, että ihmiset ovat vain tottuneet riitelemään eri tavalla. Mieheni perheessä riidat ovat aina menneet niin, että raivotaan ja huudetaan mutta sen jälkeen kaikki on ok ja riidan aikana sanonut ilkeät jutut laitetaan sen riidan piikkiin. Nyt mies on oppinut että minun kanssani tämä ei toimi ja yrittääkin parhaansa mukaan hillitä niitä ilkeitä kommentteja. Minä taas yritän olla ottamatta kaikkea niin vakavasti ja olla jauhamatta riidasta turhan pitkään.
Koen siis vähän absurdina nämä hakkaamisjutut ynnä muut liiottelut....
Tilanteet ovat olleet herkullisia: Heidillä odottava, hymyilevä katse, jonka säilyttää silmäkään värähtämättä loppuun asti, vaikka huomaa ällistyneenä, ettei toinen sano mitään hänestä.