Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Ensin valitetaan kun mies tekee joka helvetin kotityön jollain tavalla väärin. Sitten valitetaan kun mies ei tee mitään eikä sano mielipiteitään mihinkään. Sitten erotaan kun mies on sika, johon ei löydy enää yhteyttä. No ihme.
En tajuu kuinka jengi ei pysty näkeen tota Heidin inhoa Migeliin.
Kesällä Rooman lentokentällä sattui silmään pariskunta jota kuvattiin check in -jonossa. Köpikseen olivat matkalla, joten tuli heti mieleen Tanskan EA. Oli vaan huvittavaa seurata että kameroiden käydessä pariskunta jutteli, naureskeli ja kosketteli toisiaan ja samantien kun kameratyyppi katosi niin molemmat ottivat askeleet poispäin toisistaan ja alkoivat ääneti pläräillä kännyköitään :D
Voihan se kuvaus toki olla mihin tahansa ohjelmaan mutta siinä kyllä annettiin ymmärtää kameroille jotain muuta kuin todellisuus oli..
Eka jakso vielä tunnin katsomossa. Ajattelin palata kertaamaan, mitä sinkuilla oli mielen päällä ennen häitä.
Vierailija kirjoitti:
Monet vaikuttavat tykkäävän Kimmosta ja taivastelevat että tuollaisen aarteen kun saisi... Minusta Kimmon kaltainen mies ei ole mitenkään erityinen harvinaisuus, tunnen monia. Avatkaa silmänne, täällä niitä tallustelee kaikkialla, tuollaisia tavallisia, kunnollisia, tunnollisia, kilttejä, fiksuja ja urheilullisia miehiä :) Eivät tee itsestään numeroa ja tuo itseään esiin, saattavat olla ujoja ja jäädä siksi huomaamattomiksi, mutta kyllä niitä on, kultakimpaleita. Just look around you.
Juu, ihanaa. Seurustelin kerran jees-miehen kanssa. Kaiken peesaamisen (eli oma persoona ei vahvasti esillä) tuli esiin joustamattomuus. Tässä joustamattomuudessa vain tavallisuus kelpasi. Kilttejä ja ihania ihmisiä ovat nämä joo-joo-miehet ja -naiset, mutta oman mielipiteen puuttuminen pelottaa. Menevätkö nämä tyypit kuitenkin kiltisti massan mukana, ja ovat alttiina yhteisölliselle aivopesulle, ihan kuten normisaksalaiset Hitlerin aikaa??
Vierailija kirjoitti:
On yllä joillain outoja käsityksiä siitä, mihin ihmiset ovat valmiita venymään tv-tuotannon tähden. Ei kukaan, joka on mennyt ohjelmaan, jossa oikeasti etsitään kumppania, esitä kumppanin seurassa pitävänsä tästä, jos oikeasti inhoaa tätä. Aika loukkaavaakin Heidiä kohtaan väittää, että hän filmaa koko ajan. Vai Mikkoko se filmaaja oli, vai molemmat? Kyllä minulla tulisi oksennus, jos tv:n vuoksi joutuisin kulkemaan käsikädessä inhoamani ihmisen kanssa pussailusta puhumattakaan. Tämä ei ole kuitenkaan mikään bimbot naimisissa-tuotanto.
No jos olisin itse tuolla vähemmän sopivaksi osoittautuneen partnerin kanssa, niin koettaisin ainakin näyttää, että mulla on yritystä ja positiivinen asenne,etten leimautuisi sellaiseksi nipoksi, jonka joustamattomuuteen suhde kaatuu. Onhan tuo kaiken aikaa myös osallisten työnäyte kaikkia mahdollisia tulevia kumppanikandidaatteja ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
En tajuu kuinka jengi ei pysty näkeen tota Heidin inhoa Migeliin.
Niin. Tällaista on koulutettujen ihmisten kommunikointi muissakin yhteyksissä. Näin me tällaisessa tilanteessa kommunikoimme, vaikka huomaammekin Heidin inhon.
Sitä kutsutaan sosiaaliseksi tajuksi ja tahdikkuudeksi. Silloinkin, kun homma on jo käytännössä paketissa, täytyy ymmärtää näytellä näytelmä loppuun.
En minä erotessakaan ole kertonut naisilleni, mitä heistä oikeasti ajattelen, vaan olen pyrkinyt myönteisyyteen ja saanut samaa vastineeksi.
Siksi sinua ei valittaisi tuollaiseen ohjelmaan. Sinne kun ei voi ottaa sosiaalisista säännöistä piittaamattomia umpirehellisiä ihmisiä vaan ainoastaan ihmisiä, jotka ymmärtävät roolin, joka heille on osoitettu.
Akateeminen koulutus auttaa hahmottaman näitä rooleja ja täyttämään niitä.
Mieti nyt itsekin, mitä siitä tulisi, jos kertoisimme tässä päin naamaa, että oikeastaan Mikko ällöttää Heidiä. Mitä tapahtuisi ohjelmalle?
Mitä tarkoitat kommentillasi?
Tiedätkö että monessa perheessä on ainutkertainen, rakas, ihana autistilapsi. Uskoakseni et ole milloinkaan tavannut autistilasta tai -nuorta tai -aikuista. Jos olisit, et ehkä käyttäisi sanaa halventavassa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka autisti täytyy olla että moista katsoo??
Mitä tarkoitat kommentillasi?
Tiedätkö että monessa perheessä on ainutkertainen, rakas, ihana autistilapsi. Uskoakseni et ole milloinkaan tavannut autistilasta tai -nuorta tai -aikuista. Jos olisit, et ehkä käyttäisi sanaa halventavassa yhteydessä.
1. jakson uusintaa, Dunderi selittää Kimmolle, että naisen mielenkiinto herätetään sillä että tuodaan heti alkuun jotain omia mielipiteitä esiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yllä joillain outoja käsityksiä siitä, mihin ihmiset ovat valmiita venymään tv-tuotannon tähden. Ei kukaan, joka on mennyt ohjelmaan, jossa oikeasti etsitään kumppania, esitä kumppanin seurassa pitävänsä tästä, jos oikeasti inhoaa tätä. Aika loukkaavaakin Heidiä kohtaan väittää, että hän filmaa koko ajan. Vai Mikkoko se filmaaja oli, vai molemmat? Kyllä minulla tulisi oksennus, jos tv:n vuoksi joutuisin kulkemaan käsikädessä inhoamani ihmisen kanssa pussailusta puhumattakaan. Tämä ei ole kuitenkaan mikään bimbot naimisissa-tuotanto.
No jos olisin itse tuolla vähemmän sopivaksi osoittautuneen partnerin kanssa, niin koettaisin ainakin näyttää, että mulla on yritystä ja positiivinen asenne,etten leimautuisi sellaiseksi nipoksi, jonka joustamattomuuteen suhde kaatuu. Onhan tuo kaiken aikaa myös osallisten työnäyte kaikkia mahdollisia tulevia kumppanikandidaatteja ajatellen.
No on kai siinä nyt ihan merkittävä ero, pitääkö yllä positiivista asennetta VAI pussaileeko ja pitää kädestä ja kehuu ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko parina eivät ole ihmetyttäneet minua missään vaihessa. Hyvin toimii puheyhteys. Se sen sijaan ihmetyttää, miksi pari päätyi eroon.
Eihän noilla ole minkäänlaista kemiaa. Heidi vaikuttaa Mikon seurassa kiusaantuneelta, meininki on koko ajan sellainen, että pitäisi päästä pois. Näkyy kauas, että Mikko ei vain kolahda millään tasolla vaan pikemminkin ärsyttää.
Muuten vaan kehuvat toisiaan ohjelmassa, niinkö?
Niin. Tuollaista on koulutettujen ihmisten kommunikointi muissakin yhteyksissä. Noin minäkin Heidinä tuossa tilanteessa kommunikoisin, vaikka en Mikkoa sietäisikään.
Sitä kutsutaan sosiaaliseksi tajuksi ja tahdikkuudeksi. Silloinkin, kun homma on jo käytännössä paketissa, täytyy ymmärtää näytellä näytelmä loppuun.
En minä erotessakaan ole kertonut naisilleni, mitä heistä oikeasti ajattelen, vaan olen pyrkinyt myönteisyyteen ja saanut samaa vastineeksi. Itsensä hillitsevä ihminen pystyy pitämään kielteisen sisällään päästämättä sitä voimakkaasti ulos.
Heidin kielteisyys näkyy hienovaraisesti.
Älä puhu paskaa. Miten voi olla noin huono ihmistuntemus. Ehkä sun viesti kertoo enemmän sinusta kuin kenestäkään muusta. Oot aivan sokea. Heidistä ja Mikosta näkee ihan selvästi, että heillä on hyvä olla yhdessä ja ovat rakastuneet.
Miksi he eivät sitten ole enää yhdessä? Melko kepeää rakkautta, kun se loppuu niin nopeasti.
Mistä me tiedetään, ovatko yhdessä? Seiskan tinder-uutisointi ei mulle vielä riitä todisteeksi. Uskon kyllä ja oikeastaan toivonkin, että ovat päätyneet eroon jo 5 viikon kohdalla. Toivon sen perusteella, minkä kuvan olen saanut Mikosta ohjelman perusteella. Eli sovinistinen, silmät puolitangossa pussaileva, mairealla äänellä lässyttäen puhuva tyyppi. Urheilufanitus tosin plussaa, etenkin jalkapallon fanitus ihan tosi paljon plussaa. Mutta tuo olevinaan vitsillä heitetty sovinismi onkin niin iso miinus, että en oikein usko Heidin modernina, fiksuna naisena sitä kestävän.
Tarkoitatko sovinismilla sitä hellan ja nyrkin välissä -heittoa? Heidihän sen vitsailun aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kausi on aivan hemmetin tylsä! Kaikki draama puuttuu: Yksi pari kuin köytettynä toisiinsa ruokakaupassa ja tapetoimassa, toinen sivistyneesti seurustelee ystävien kanssa ruokapöydässä kohteliasta small talkia vaihdellen. Kolmas pari: Toinen mennä viuhtoo ja toinen odottaa ruoan kanssa kotona. Pläääää.....
Draamasta ei käy se, että vikalla parilla on roolit "väärin päin". Siis enemmän arkitilanteita, lyhyempiä kohtauksia, ei minuuttikaupalla jotakin seinän maalaamista ja vieraiden kanssa lörpöttelyä.
Onhan tuo ainutlaatuinen suhdekoe, jossa nyt mukana olevat tuntuvat näyttelijöiltä. Kiitos kuvauksen. Uudet asiantuntijat, täytyy näyttää että tämä porukka onnistui näin hyvin.
Pitkästyy kuoliaaksi tuota touhua katsellessa. Kuin eläkeläisten senssiohjelmaa katsoisi (sori, se olis varmasti hauskempi)!
Kamoon, tunteita esiin!!Aika moni (vakaa) parisuhde nyt vain näyttää tylsältä muiden silmiin. Väkisinkö sitä draamaa pitäisi pareille käsikirjoittaa? Minusta tylsä kausi tarkoittaa vain sitä, että asiantuntijat ovat tehneet valintansa hyvin ja saaneet yhdistettyä tasapainoisia pareja. Tuotantoyhtiön kannalta toki tylsää.
Onko noilla muka jo vakaat parisuhteet? Voi vaatia mielenkiintoisempia ja luonnetta paljastavampia pätkiä näytettäväksi. Nyt halutaan antaa sellainen karkkikuva kaikista ja se on TYLSÄÄ! Jatkokausia? ajatellen vinkiksi vaan, sillä tyhjän saa pyytämättäkin.
Vakaa ei ole yhtä kuin vakava. Vakaa parisuhde on vakaa heti ensimetreiltä alkaen. Vakaassa parisuhteessa ei tarvitse riidellä pikkuasioista testatakseen kumppania, tai sitä, kummalla on suhteessa enemmän valtaa, sillä parisuhteen dynamiikka toimii ilman riitojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jees-mies Kimmosta tykätään mutta Jees-mies Jounista ei erityisemmin pidetty? No ehkä ne on muut seikat.
Kyllähän Jounista pidettiin ja harmiteltiin kun on saanut niin nuivan vaimon kuin Mari. Kunnes kävi ilmi, että Jouni flirttailee kuvausryhmän jäsenen kanssa.
Minuun ei ulkonäöllisesti vetoa kumpikaan, mutta jos olisi pakko valita, ottaisin ystävällisen Kimmon, luonteen takia. Ei Jouni minusta ollut jees-mies, näytti koko ajan nyreältä ja sanoissa oli paljon piilovittuilua.
Päätykö Jouni yhteen jonkun kuvausryhmäläisen kanssa? Itse en pitänyt Marista ollenkaan... Vaikutti jotenkin raskaalta ("elämän kovan koulun" käyneeltä) tyypiltä, mutta oliko tästä kuvausryhmäläisen kanssa flirttailusta puhetta jo sarjassa? Odottamaton käänne kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kai siinä nyt ihan merkittävä ero, pitääkö yllä positiivista asennetta VAI pussaileeko ja pitää kädestä ja kehuu ääneen.
Tässä ollaan todellakin vielä alkumetreillä, ja voin vain kuvitella minkälaiset odotukset sen valintaprosessin myötä voi itselleen asettaa- siis sen suhteen että kyseessä on oikea avioliitto eikä saa heti luovuttaa pienestä tai vähän suuremmastakaan. Luultavasti kaikki haluvat olla niiden onnistuneiden parien joukossa.
Muutaman kerran Heidin ensireaktio on ollut pienesti säpsähtää pois Mikon lähentelystä, ennen kuin hän ehtii korjata asian tietoisella tasolla. Mielestäni hän yrittää pitää mielensä avoimena ja tutustua ihmiseen, niin kuin tuossa vaiheessa “kokeilua” pitääkin, ja hymyillä- eikä vetäytyä.
Luulen silti että joku epäilys hänellä suhteesta jäytää. Tämä on siis vain minun näkemykseni, ja ilmeisesti jonkun muunkin. Voin hyvinkin olla väärässä.
Eikös Mikko olisi täydellinen pari sen Unelmien poikamies-sarjassa loppumetreillä tippuneen tumman turkulaisen erotuomarin kanssa? Sitä sielujen sympatiaa kun ymmärtäisivät toisiensa puhetta! Ja yhteinen harrastuskin, jopas!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vielä tuo juttu. Mikko etsii vakavalla mielellä seuraa Tinderistä.
"Sijoitusasiantuntijana työskentelevä Mikko avioitui ohjelmassa turkulaisen Heidin kanssa. Vaikka Mikko ja Heidi näyttivät hyvin onnellisilta ja katsojat ihastelivat heidän ihastumistaan ensisilmäyksellä, Mikko hakee silti seuraa Tinder-deittisovelluksen kautta.
- Moro. Kaunis hymy ja iloisuus saa mut syttymään naisessa. Seuraa hakusessa ihan vakavalla mielellä, yhdenyönjutut on jo koettu. Tykkää jos uskallat, saatan tykätä takasin :), Mikko kirjoittaa esittelytekstissään."
http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Ensitreffit-alttarilla-sulhanen-etsi…
Mikko voisi lisätä profiiliinsa, että "myös Ensitreffit alttarilla koettu".
Ei tarvitsisi teeskennellä kameran edessä ihastusta, jos ei oikeasti sellaisia tunteita ole. Eivät kaikki tuntemani vasta-avioituneet pariskunnat lääpi toisiaan julkisesti sillä lailla kuin nämä. Eivät pidä toisiaan koko ajan kädestä tai käsi toisen reidellä, kuten tässä tehtiin psykologin vastaanotolla.
Ohjelma olisi ihan tarpeeksi mielenkiintoista seurattavaa, vaikka olisivat luonnollisesti oma itsensä jokainen osanottaja.
Tämä kausi ei muuten tunnu yhtä räikeän läpinäkyvän käsikirjoitetulta kuin kakkoskausi. Olisiko palaute viime kaudesta vaikuttanut?
Aiemmilta kausilta syntyneet parit ovat olleet sellaisia, joilla kiinnostus ja viihtyminen yhdessä on ollut hyvin voimakasta alusta asti. Alkuinnostus ei takaa, että pari jatkaisi yhdessä, mutta ne jotka jatkavat, ovat olleet juuri näitä selkeästi toisilleen sopivia. Tällä logiikalla tämän kauden pareista vain yksi jatkaa yhdessä vielä parin vuoden kuherrusajan jälkeenkin.
Wanhoina hyvin aikoina vuonna syltty ja pottu puoliso haettiin omalta kylältä ja saattoi käydä niin, että siitä naapurin länkisaari-Kallesta tulikin vuosien saatossa hyvin rakas. Usein tarinoidaan sitkeistä sulhasehdokkaista, jotka pyysivät saatille sen 20 kertaa ennen kuin tärppäsi. Eli välitön ihastus ei ole välttämättöntä onnelliselle parisuhteelle. Saapa nähdä, toimiiko tämä kaava Millan ja Kimmon tapauksessa.
Tää on niitä kommentteja, jotka voisi jättää kirjoittamatta. Jos sinusta tulisi lastenhakkaajafiilis, vaikka olisit henkilö, joka ei tekisi kärpäsellekään pahaa, olisiko kiva kun sitä fiilistä ruodittaisiin maan vilkkaimpiin kuuluvalla keskustelupalstalla?