Onnistuuko kiireisten seurustelu?
Jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat kiireisiä, niin kannattako seurustella olenkaan? Vai onko tuo ihan upea suhde, kun kumpikin tietää , että ei ole aikaa tavata, hädin tuskin viestitellä. Tavataan siis parin viikon välein, kun molemmilla aikaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua panostaa, niin ei kannata esittää, että kiinnostaisi
Minusta taas on hyvä, jos molemmat ymmärtävät, että juuri nyt on kiirettä, mutta tulevaisuudessa myös parisuhde on tärkeä. Eikä minua haittaa jos puolisolla on muutakin tärkeää elämässään.
Ei onnistu. Ei se ole mitään seurustelua, jos ei nähdä.
Silloin ei seurustella, tai yksi vaihtoehto on olla samassa työpaikassa.
Yksikään ihminen ei ole niin kiireinen, ettei ehtisi seurustella.
No asuuhan jotkut eri maissakin, mutta kuulostaa kyllä että ajan myötä kiireet ajaa erilleen kun läheisyyttä ei juuri pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Syy ei silloin ole kiire, vaan joku muu.
Vierailija kirjoitti:
No asuuhan jotkut eri maissakin, mutta kuulostaa kyllä että ajan myötä kiireet ajaa erilleen kun läheisyyttä ei juuri pääse syntymään.
Ei silloin kiire ole ajanut erilleen, vaan liian pitkä välimatka.
Ei tuo ole seurustelua. Kukaan ei ole niin kiireinen, ettei ehdi edes puhelimella viestitellä tai soittaa, koska nykyajan ihmisellä on aina puhelin mukana joka paikassa. Ja jos edes samassa kaupungissa asuu, ehtii kyllä nähdä livenäkin, ellei työvuorot (ja lapsellisilla ihmisillä lapsivuorot) ole aina ristissä. Jos ei ehdi, sitten kaikki muu menee parisuhteen edelle ja minä en ainakaan sellaiseen suhteeseen ryhdy, jossa en ole prioriteetti. Ei se silloin ole seurustelua vaan tapailua, jos kaikki muu on seurustelua tärkeämpää.
Se on järjestely kysymys ja ihmisistä kiinni. Jotku ovat naimisissa ja toinen on laivalla töissä muutama kuukausi menee ennenkun toisen edes näkee. Jotku esim tykkää viettää aikaa omissa jutuissaan ja sitten kuitenkin tulevat todella hyvi toimeen. Niin sitten ne pienet hetket kun ovat keskenään merkitsee heille todella todella paljon. Arvostavat sitä että toinen omasta kiireestään antaa aikaa. Se aika on heidän mielestä arvokkaampaa.
Tämä on aina ihmisistä kiinni.
Kiireinen miksi? Mikä on niin hemskatin tärkeää, että se on omassa arvomaailmassa arvokkaampaa kuin läheisin ihmissuhde?
Minusta ihmisellä on elämässä prioriteetit vinksallaan tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ihminen ei ole niin kiireinen, ettei ehtisi seurustella.
Olet hullu.
Minä olen erittäin tyytyväinen nykyiseen suhteeseeni, jossa molemmat ymmärtävät, että toisella on myös muuta elämää. Esim. viime viikolla ja erityisesti ystävänpäivänä molemmat olivat superkiireisiä samasta syystä (meillä sama työ). Sovittiin siis, että ei edes yritetä tavata ja ystävänpäivänä ei edes viestitellä. Tänään sitten vietetään ystävänpäivää jälkijunassa.
Joku kirjoitti, että nykyään kaikilla on puhelin mukana ja voi viestitellä. Ei voi. Luuletteko, että kaikissa töissä voi räplätä puhelinta? Joskus pitää myös keskittyä työhönsä ja olla oikeassa fiiliksessä pitkäänkin, eikä laittaa ajatustakaan muuhun. Onneksi kumppanini ymmärrää tämän täysin.
Mikään ei ole niin kiireinen, kuin ihminen joka ei jaksa nähdä sinua. Wanha wiidakon sananlasku 🌳
Kyä nii o, että jos kalenterissa gebardityttöjen keppijumppa ja puumanaisten pikkujoulut on aina ykkösenä ja sille tanssille Tarzanin kanssa ei jää mukamasten aikaa, niin se on prioriteettikysymys. Prioriteettikysymys, sanoi keravan marko kun mäkkikaistalla jonotti
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erittäin tyytyväinen nykyiseen suhteeseeni, jossa molemmat ymmärtävät, että toisella on myös muuta elämää. Esim. viime viikolla ja erityisesti ystävänpäivänä molemmat olivat superkiireisiä samasta syystä (meillä sama työ). Sovittiin siis, että ei edes yritetä tavata ja ystävänpäivänä ei edes viestitellä. Tänään sitten vietetään ystävänpäivää jälkijunassa.
Joku kirjoitti, että nykyään kaikilla on puhelin mukana ja voi viestitellä. Ei voi. Luuletteko, että kaikissa töissä voi räplätä puhelinta? Joskus pitää myös keskittyä työhönsä ja olla oikeassa fiiliksessä pitkäänkin, eikä laittaa ajatustakaan muuhun. Onneksi kumppanini ymmärrää tämän täysin.
Ihmiset on hulluja jos uhraavat ihmissuhteensa tuolla tavalla työlle. Jos sairastut niin se on sun oma rakas puoliso joka sinua tulee sairaalaan katsomaan. Työnantaja miettii lähinnä miten helpoiten irtisanoa ja palkata korvaja tilalle.
Kannattaa ihan oikeasti miettiä mikä elämässä on tärkeintä. Pieni vinkki: se ei ole työpaikan kiireiden perässä juokseminen.
Vierailija kirjoitti:
Harva työ kestää 24h vuorokaudessa joka ikinen päivä viikossa. Ei töissä tarvitsekaan viestitellä tai soitella, mutta töiden jälkeen on yleensä vapaa-aikaa, töissä on lounastauko ja yleensä kahvitaukokin, jossa voi vaikka kuulumisia kysellä. Kyse on silloin vain halusta, ettei halua tai jaksa, jos ei 24 tunnin vuorokaudesta löydy partnerille edes varttia. Sellaista kumppania en itselleni haluaisi, mutta hyvä jos se teille sopii.
Suomessa ei kannata seurustella. On niin paljon kateellisia ja katkeria ukkoja, jotka kokevat, että se on juuri heiltä pois. He eivät saa pllua ja se on muiden syy.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähän eri mieltä. On se seurustelusuhde, jos kaksi henkilöä sopii niin ja kummankin elämäntilanteisiin ja tarpeisiin sopii harvakseltaan näkeminen. Yhteydenpitoa voi olla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva työ kestää 24h vuorokaudessa joka ikinen päivä viikossa. Ei töissä tarvitsekaan viestitellä tai soitella, mutta töiden jälkeen on yleensä vapaa-
Ei ole edes laillista teettää noin paljon ylitöitä.
Jos vuorokaudesta käyttää 8 tuntia töihin niin vielä jää loput 16 tuntia jäljelle. Ihan höpönpöppöä, ettei siitä pysty parisuhteelle varaamaan aikaa.
15:ta:
Nykyinen kumppanini onneksi hyvin jakaa ajatukeni, että työ ei ole uhraus, vaan se on meillä molemmilla suuri intohimo ja onni.
Kun edellinen pitkä suhteeni loppui (juuri mm. kiireen vuoksi), niin nämä työkaverit lohduttivat minua ja tarjosivat tukeaan. Uskon, että tulisivat myös sairaalaan, jos sairastuisin. Ollaan läheinen porukka, toinen perhe.
13
Jos ei halua panostaa, niin ei kannata esittää, että kiinnostaisi