Millä pesuaineen haju pois??
Lakanat pesty jollain karmealla pesuaineella (millä?). Lähteekö haju pois ja miten? Vai ovatko lopullisesti pilalla? Koko talo löyhkää tuolle pesuaineelle. Olen nyt pessyt 95 asteessa ylimääräisessä huuhtelulla ja nyt ovat ulkona haisemassa. Mitä on tämä haiseva pyykinpesuaine? Tulee oikein huono olo tuosta hajusta. Ihmettelen, miten joku pystyy nukkumaan tuossa dunkkiksessa.
Kommentit (9)
Mikä vaate? Käytössä kyllä pitäisi kulua tai sitten peset jonkun toisen tuoksuisella sampoolla.
Pesemällä monta kertaa uudelleen ja kuivattamalla ulkona.... haju häviää pikkuhiljaa.
Muistaakseni OMO ainakin haisee ihan karmealle
Vaatii useamman pesun. Etikkaa voi kokeilla laittaa huuhteluveteen, se ehkä vähän hajua lievittää.
Saatiin anopilta lakanoita, jotka oli ystävällisesti käyttöönottopessyt varmaankin tuolla omolla. Heillä haisee kaikki vaatteet ym. Tosi voimakkaasti tuolle. Ilmeisesti käyttää myös aika reilulla kädellä pesuainetta ja pesee sitten 30 asteessa lyhyellä ohjelmalla kaikki, joten pesuaine todellakin jää vaatteisiin eikä huuhtoudu pois. Saan pahoinvointia ja päänsäryn sekä jotenkin oudon olon tuosta hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteleeko sun pesukone kunnolla? Aika omituiselta tuntuu, että haju ei häviä.
Höpö höpö.
Ne jotka ovat tottuneet hajusteettomiin pesuaineisiin (esim. minä), haistaa vielä monenkin pesun jälkeen vaatteissa hajusteiden hajun.
Kokeilepa tehdä pari huuhtelua kylmällä vedellä ja laittaa huuhteluun etikkaa. Sitten pesu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Ne jotka ovat tottuneet hajusteettomiin pesuaineisiin (esim. minä), haistaa vielä monenkin pesun jälkeen vaatteissa hajusteiden hajun.
Näin on. Esim. kun meillä kävi kesällä eräs ystäväni perheineen, heillä oli omat lakanat, mutta joltakulta puuttui aluslakana. Aluslakana oli siis vain kosketuksissa hajusteellisella (eikä ollut edes vahva hajuste) pesuaineella pestyyn tekstiiliin, ja se tarttui sitten niihin lakanoihin, jonka tuon kyseisen lakanan kanssa pesin. Että ei ole ihme, jos ei yhdessä pesussa häviä!