Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kauppa-asioinnista piti tehdä näin hidasta?

Vierailija
05.09.2016 |

Yksi setvii lottolappujaan kymmenen minuuttia, toinen lähettää postipakettia, kolmas hakee maksikirjettä. Kysellään veikkauskortit, bonuskortit, henkkarit ja allekirjoitukset. Ja koko ajan jono seisoo ja odottaa. Ehkä se palvelu sitten parani sillä, että samalla tiskillä hoidetaan kaikki, mutta itseä lähinnä tuskastuttaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Mun eteen sattuu aina tällainen veikkauslappusählääjä.

Vierailija
2/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin sopisi se vanha käytäntö, että kauppa-asiat hoidetaan kaupassa, postiasiat postissa ja peliasiat kioskilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattikassa on mielestäni ideaalinen.

Veikkaukset voi hoitaa netissä, mutta monet ikäihmiset suosivat kauppoja.

Läheisessä Valintatalossa kassa pyytää paikalle henkilön, joka hoitaa postiasioita. Fiksua. 

Vierailija
4/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksu et tilaa netistä ruokaa cittarista vaikka

Vierailija
5/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää olla itse esim. se paketin hakija, kun tietää laittavansa koko kaupan pysähdyksiin siksi aikaa kun pakettia etsitään, kirjataan ja luovutetaan. Vaikka miten yrittää käydä hiljaisena aikana, niin aina sinne taakse ehtii kertyä se ärsyyntynyt jono.

Vierailija
6/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs käyt Siwassa?

Vierailija
7/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ruokakaupassa näen kenenkään veikkaavan tai noutavan pakettia. Eikös ne hoideta kioskeissa ja lähikaupoissa?

Vierailija
8/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii olisikohan se kannattanut miettiä silloin kun alettiin palveluita karsia kun ihmiset eivät niitä käyttäneet kun piti eri osoitteissa ravata

Vierailija
9/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää myös odotella, että kassa katsoo edellä olevalle asikkaalle listasta sinisen L&M:n numeron, kum tupakka-automaatissa ei ole enää sen kuvaa. Ja en ole koskaan polttanut ja tupakka haisee pahalle, mutta ärsyttää kaikki ylimääräinen hidastus kassalla.

Vierailija
10/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin sopisi se vanha käytäntö, että kauppa-asiat hoidetaan kaupassa, postiasiat postissa ja peliasiat kioskilla.

Kioskilla se vasta ärsyttääkin kun menet pikaisesti hakemaan maitopurkkia ja siellä on joku kääpä 2 cm veikkauslippunivaskan kanssa

Vierailija
11/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ärsyttää olla itse esim. se paketin hakija, kun tietää laittavansa koko kaupan pysähdyksiin siksi aikaa kun pakettia etsitään, kirjataan ja luovutetaan. Vaikka miten yrittää käydä hiljaisena aikana, niin aina sinne taakse ehtii kertyä se ärsyyntynyt jono.

Sanos muuta, kun sitä tosiaan etsitään, joskus kahdenkin työntekijän voimin, jos niitä sattuu joskus olemaan kaksi! Minulla on tällekin vuotta käynyt yli puolenkymmentä kertaa niin että paketti on rekisteröity jotenkin väärin. Se ei siis "saavu koskaan perille", vaikka siellä se hyllyssä pötköttää. On kuitenkin suostuttu etsimään käsin käyden kaikki läpi kun olen vain ilmoittanut että kylläpä se siellä varmasti on. Ja jono kasvaa... vaikka en ymmärrä miksi paikallisessa minisiwassa kukaan hoitaakaan muita ostoksia kuin postin  ja matkahuollon asioita. Eihän siellä edes ole mitään ostettavaa, ja muutkin kaupat ovat siinä puolen kilsan etäisyydellä ehkä, ja miltei kaikki liikkuvat autolla kun harva asuu siinä juuri keskustassa.

Vierailija
12/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ruokakaupassa näen kenenkään veikkaavan tai noutavan pakettia. Eikös ne hoideta kioskeissa ja lähikaupoissa?

Mun lähikauppa ja samalla posti on ruokakauppa.

Mitä sinun lähikaupassasi myydään, jos ei ruokaa?

Vierailija
13/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sä ruokaostoksesi lähikaupassa? Nehän on sitä varten, jos unohtui yks tai kaks asiaa. Heität rahaa tuuleen.

Vierailija
14/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs käyt Siwassa?

Ihan Supermarketissa käyn.

Vierailija
15/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sä ruokaostoksesi lähikaupassa? Nehän on sitä varten, jos unohtui yks tai kaks asiaa. Heität rahaa tuuleen.

Bussi markettiin maksaa 4 e eli ostoksille tulee lisähintaa 8 e jo pelkästä siellä käymisestä ja lisäksi aikaa kuluisi noin 2 tuntia. Lähikaupasta saan ihan kaiken mitä tarvitsen ja maksan siitä noin 50 e/vko. Marketista saisin saman noin 45 eurolla, mutta matkakulut päälle nostaa hinnan turha korkeaksi.

Vierailija
16/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten postinjakelusta on tullut nykyään niin vaikeaa. Pakettien lähettäminen maksaa ihan tolkuttomasti ja silti palveluverkosto on vedetty ihan minimiin ja kirjeitä katoilee, eikä normi postilaatikkopostiakaan voi muka kohta enää jakaa joka päivä ellei postinjakaja leikkaa samalla nurmikkoa.

Vierailija
17/17 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pakettihommat voitaisiin siirtää niihin pakettiautomaatteihin ja ihmiset voisivat hoitaa veikkauksen netissä.