Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on katkeroitunut ja pissa noussut päähän, jäi paha maku suuhun

Vierailija
05.09.2016 |

Tutustuimme kun opiskelimme yhdessä. Tuolloin hänellä meni hyvin ja kävi myös töissä. Tämän jälkeen alkoi alamäki ja jäi pitkälle sairaslomalle. En tiedä sairasloman syytä, sinänsä voi hyvin olla henkinen taikka fyysinen tai vaikka molemmat. Minulle hän ei kertonut sairastavansa.
Hän alkoi elää kuin luuseri, ei käynyt töissä eikä valmistunut opiskelipaikastamme (minä valmistuin). Hän oli saamaton ja keskittyi turhiin asioihin elämässä, esimerkiksi kävi baareissa. Minä en jaksanut olla hänen ystävänsä enää, hän oli turhauttavaa seuraa. Yritin puhua hänelle että menisi töihin ja kasvaisi aikuiseksi, kun ei ollut enää teini, ei aikuinen ihminen voi vain velttoilla. Häneltä ei saanut kunnon vastauksia.
Olin kannustanut häntä, enempää en viitsinyt tehdä, hän ei ollut hyvä ihminen. Lopetin yhteydenpidon. Ei hänkään ottanut yhteyttä perääni.

Nyt sain kuulla yhteiseltä tutulta, että hän on saanut elämänsä järjestykseen: suorittaa vanhan tutkintomme loppuosia ja käy töissä. Hänellä on miehensä kanssa tilava asunto hyvällä paikalla. Päätin ottaa yhteyttä häneen ja sovimme tapaamisen.
Tapaaminen meni aivan pieleen. Hän luuli, että olin tullut kertomaan jotain uutista, vaikka halusin olla taas hänen kaverinsa. Hän kertoi ensimmäistä kertaa olleensa sairaslomalla, kun kysyin syytä sairaslomaan ja miksi hän aiemmin pimitti tiedon minulta, hän sanoi ettei koe meidän olevan niin läheisiä että kertoisi minulle. Hän nolasi minut noilla sanoillansa ja minun mielestäni olemme olleet kavereita?
Hän sanoi että muka hylkäsin hänet kun hänellä meni huonosti. Yritin selittää kyllä että hän oli silloin huonoa seuraa enkä halunnut hänen vetävän minua mukaansa huonoihin tapoihin. Hän väitti että olisin kiinnostunut ihmisistä enemmän saavutusten kuin luonteen perusteella, joka onkin totta siinä mielessä etten halua olla sossupummien kaveri mutta haluan kyllä että minua kohtaan ollaan mukavia. Muutenkin hän iski vyön alle monessa kohdassa, en kehtaa kaikkea kirjoittaa edes.
Kotona aloin itkemään ja on paha olo. Hän on katkera menneisyydestään kun hänellä meni huonosti ja nyt hän on voimaantunut liikaa. Ei minua haittaa ettemme ole enää kavereita, mutta miksi pitää purkaa minuun noita tunteitaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot se kusipää eikä sun kaveris

Vierailija
2/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä ihminen olet.

Onneksi tuollaiset voi heivata elämästään kuin rukkasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oppisit,että et negatiivisesta puheesta tule ainakaan itse hyvälle mielelle.

Vierailija
4/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla helposti katkeroituvaa sorttia ja projisoit omat pelkosi muihin.

Vierailija
5/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sua vaan kiukuttaa, kun et voi tuntea ylemmyyttä?

Vierailija
6/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas. Lues toi avaukses ja mieti, mikäli osaat.

Vierailija
7/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun kaverilla meni huonosti, hän oli huono ihminen, eikä ystävyyden arvoinen. Nyt halusit urkkia, onko muuttunut silmissäsi sen arvoiseksi, että olisit yhteydessä. Suunnitelmat meni vaan pieleen, kun hän näki lävitsesi, ja otit siitä itseesi. Toivottavasti ketuttaa vielä pitkän aikaa, ansaitset sen tunteen ihan kybällä.

Trololoo.

Vierailija
8/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi oli tylsää seuraa kun sillä meni huonosti ja nyt kun kuulit että hyvin pyyhkii niin ryntäsit kaveeraamaan? Mikä sua vaivaa? Ihan syystäkin sait haukut niskaasi. Jos olisit ollut kunnon kaveri niin olisit tukenut vaikka menee huonosti. Eivät ne pahat tavat tartu ruton kaltoin.Sä toimit itsekkäästi ja toivottavasti tajuat joskus kaivaa pääsi ulos omasta ahteristasi.

Vierailija
9/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtele muita, niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Tämä koskee kaikkia ihmisiä. Kukaan ei ole sinun alapuolellasi. Jos koet, että on, olet hyljeksittävä ihmisperse.

Sinulla on kasvun paikka.

Vierailija
10/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Jos olisit ollut kunnon kaveri niin olisit tukenut vaikka menee huonosti...

Kaverit on olemassa sitä varten, että heiltä saa tukea ja varsinkin silloin kun menee huonosti. Sinä et kokenut "kaveriasi" arvoiseksesi.

Häpeä.

Vierailija
11/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaapi olla, että ap on itse tuo toinen kaveri (jos tämä ei ole provo siis, vaan yritys kertoa juttu toisesta näkökulmasta jotta tulisi enemmän vastauksia).

Minulle nimittäin on ainakin käynyt noin. Silloin en ole kelvannut kaveriksi kun on mennyt huonosti, mutta kappas vaan kun menee paremmin niin yhtäkkiä alkaa kuulua vanhoista kavereistakin.

Vierailija
12/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi paljasti sen todellisen pissapään.

Vierailija
13/13 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisen arvon määrittää tittelit ja stipendit niin väärillä urilla ollaan. Jos suhtautuu halveksuen muihin ihmisiin, alkaa se näkymään jo päällepäin ja saa muut ihmiset pysymään loitolla sinusta. Peiliin katsomisen paikka jokaisella joka katsoo muita ylimielisesti nenänvarttaan pitkin. Itsellä olen hyvässä ammatissa mutta ei minulla ole oikeutta kohdella muita kuin roskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä