Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksan kielen murteista

Vierailija
05.09.2016 |

Onkohan jotain hyvää sivustoa, missä olisi kattavasti tietoa saksan kielen eri murteista? Jotain, missä olisi vaikka esimerkiksi lauseita ja sanoja eri murteilla ja ehkä jopa videoita/äänitteitä?

Entä minkälainen on henkilön saksan kielen taito/puhetyyli, jos jotkut saksalaiset luulee, että hän on kotoisin Zürichistä? Kuulostaako se silloin kamalalle mongerrukselle ja ovat vain kohteliaita? Alanko harjoitella parempaa aksenttia? :-D Vai ottaako ihan kohteliaisuutena, kun luulevat, että tulen Sveitsistä? Miten zürichiläiset puhuu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut kohteliaisuutena sen, että minua on luultu sveitsiläiselsi :) Varmaan johtuu suomalaisesta R:stä, joka ei aina taivu yhtä pehmeäksi kuin Saksassa tai Itävallassa. Schwitzer dütschiltä / kamalalta mongerruksrmta en olettanut sen kuulostavan, vaan äidinkielenään saksaa sen eteläisellä kielialueella puhuvan henkilön puhumaksi murteeksi.

Vierailija
2/2 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin positiivisesti mäkin olen koittanut ajatella. :-) Mutta toisaalta epäilyttää, kun taas moni mm. tuolla toisessa Sveitsissä asuminen -ketjussa sanoo, kuinka sveitsiläisten mongerrusta on ihan kamalan vaikea ymmärtää... Että onko sittenkään oikeasti niin mikään meriitti, jos oma saksan puhuminen kuulostaa zürichiläiseltä? :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla