Jättäisitkö kumppanisi jos hän jäisi työttömäksi?
Puolisoni jäi työttömäksi.
Jättäisitkö oman tyttöystäväsi/poikaystäväsi/vaimosi/miehesi samassa tilanteessa? Miksi tai miksi et?
Kommentit (22)
En tietenkään. Miksi ihmeessä jättäisin?
En kun ollaan rakastuneita niin ei erottaisi materian vuoksi.
En mutta en tiedä millä tultaisiin toimeen kun itse olen työtön.
En, koska kuka tahansa voi jäädä työttömäksi.
Hell no! Ois aika superkusipäinen temppu:( oon itsekin kokenut työttömyyden eikä minusta tullut alkoholisti rappio jos siihen viittaat..työttömänä voi etsiä uutta työtä, kouluttautua/ mennä kursseille, ei aikaa oo pakko käyttää kotisohvalla..jättäisitkö itse sitten?
No ollaan oltu yhdessä jo 30v. Mies sinä aikana useastikin työtön. Miksi olisin jättänyt hänet kun oli työtön ja olisiko minun pitänyt sitten ottaa hänet takaisin kun oli taas töissä? olis siinä kyllä perhe-elämä kärsinyt. Mies olisi saanut muuttaa ees taas.
En tietenkään heti. Useamman kuukauden mittainen työttömyys alkaisi ahdistamaan ja luulisin, että vuoden kohdalla olisi kipuraja. Ei kulisseja voi pitää loputtomiin yllä, eikä meidän sovitun elämäntyylin toteuttaminen onnistuisi tulojen tippuessa.
Jos hän ei tekisi mitään sen eteen että saisi töitä ettei edes yrittäisi ja kaikki kulut kastuisivat minun niskaani. Jos hän vain maleksisi kotona tekemättä mitään ja minä raataisin töissä niin en usko kestäväni sitä kovin montaa vuotta.
Jos taas sille olisi syy ettei hän voi tehdä töitä (esim käsi/jalka vamma) tai ei monista yrityksistä huolimatta saa töitä niin en jättäisi. Ellei hänestä tulisi jotsin katkeraa ihmistä :D
Toki patistaisin hänet esim työkokeiluun/kouluun yms ettei koko ikää tarvitse työtön olla.
Kyllä aika nopeasti max 3kk armonaikaa löytää ja saada uusi työpaikka, samoin jos lihota bröhistyisi paljon siis yli 5 kg ... suunta olisi aina vaan lisää ja lisää kunnes olisi tynnyrimäinen .. Joten no thanks skippaa vaan sovinnolla
En, ellei se sitten laiskuuttaan jättäytyisi työttömäksi, mutta sitten kyseessä ei olisi se sama mies johon rakastuin.
Ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta. Molemmilla enemmän työtä, kun ehtii tehdä, mut kyl meidän liitto työttömyydenkin kestäisi. Mieheni tuntien ei kyl kauan toimettomana hiihtelisi. Jos ei muuta, niin itse työllistäisi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei tekisi mitään sen eteen että saisi töitä ettei edes yrittäisi ja kaikki kulut kastuisivat minun niskaani. Jos hän vain maleksisi kotona tekemättä mitään ja minä raataisin töissä niin en usko kestäväni sitä kovin montaa vuotta.
Jos taas sille olisi syy ettei hän voi tehdä töitä (esim käsi/jalka vamma) tai ei monista yrityksistä huolimatta saa töitä niin en jättäisi. Ellei hänestä tulisi jotsin katkeraa ihmistä :DToki patistaisin hänet esim työkokeiluun/kouluun yms ettei koko ikää tarvitse työtön olla.
Niin ei ihan koko ikää työtön , mutta vaan seuraavat 40vuotta 😃👍
Vierailija kirjoitti:
Hell no! Ois aika superkusipäinen temppu:( oon itsekin kokenut työttömyyden eikä minusta tullut alkoholisti rappio jos siihen viittaat..työttömänä voi etsiä uutta työtä, kouluttautua/ mennä kursseille, ei aikaa oo pakko käyttää kotisohvalla..jättäisitkö itse sitten?
Ei ollut tullut mieleenkään. Kunnes kaverin kanssa puheeksi tullessa hän sanoi, että jättäisi kumppaninsa jos tämä jäisi työttömäksi. Tosin tällä kaverilla ei parisuhdetta ole tällä hetkellä. Siitä tuli vain mieleen että joku näin ilmeisesti tekisi! T:AP
En. Jos työttömäksi jää niin todennäköisesti ilman omaa syytään, pois lukien jos itse mokaa töissä. Ja ne "elämäntapatyöttömät" ovat jo nyt työttömiä.
Jättäisin, jos ottaisi työtä vastaan... :P
Vierailija kirjoitti:
En. Kuka jättäisi?
Aika moni, ja ikävä sanoa, mutta etenkin moni nainen.
En ole jättänyt lomautusten, työttömyyden enkä työkyvyttömyyseläkkeen takia. Rakastan miestäni.
Hän on työkyvyttömyyseläkkeellä, oli jo kun tutustuimme. Ehkä tämä vastaa kysymykseesi?