Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri oudon lähentelevä? Tai kuvittelen vain.

Vierailija
05.09.2016 |

Tosi mukava keski-ikäinen mies.
Hyvin tulemme toimeen ja työpaikalla on mukava ja kannustava ilmapiiri.
Välillä kuitenkin ohikulkiessa hipaisee lantiotani hellästi, jutellesammme saattaa hipoa selkään hitaasti ylhäältä alas ja jopa on poskeani hitaasti silittänyt.

Se tuntuu hieman kiusalliselta ja pelkään jo, että työkaverit ihmettelevät kun ei ole toisille niin lähestyvä.
Tavallaan pidän sitä ystävällisenä eleenä mutta toisaalta on outoa. Kun mietin vielä tilannetta kun hän kerran lantiooni kosketti ohimennen kun selitti jotain ja toinen työkaveri astui juuri samaan tilaan, otti hän hätäisesti kätensä pois minusta. Siinä vaiheessa jo huomasin kun kaikki meni jotenkin hämilleen tilanteesta. Vaikkei siinä ollut mitään salailtavaa tms.
En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua.
Itse olen melko nuori.

Kuinka itse näkisitte tilanteen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta sanot suoraan, tai ihan vähintäänkin siirrät hänen kätensä pois. Voimakkaasti, niin ettei jää epäselväksi.

Olen kosketellut vain yhtä työkaveriani ikinä, jonka kanssa olimme muutenkin ihastuneita ja läheisiä (vaikkei juttu siitä edennyt miksikään). Vain hän sai tulla niin lähelle, että koskisi selkään tai (herranen aika!) lantioon. Tuollainen käytös ei siis ole normaalia, vaan viittaa juurikin vihjailuun ja/tai vallankäyttöön.

Pistä sille nyt piste.

Vierailija
22/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hipoo toistuvasti hitaasti selkääsi, sinä tunnet olosi kiusaantuneeksi ja sinua ällöttää, mutta annat homman jatkua. Saanko kysyä miksi? Tuollaiselta hitaalta hipomiselta on helppo suojautua jos haluaa, varsinkin jos osaa ennakoida tilanteet joissa sitä voi tapahtua. Astu kauemmaksi, työnnä käsi pois, sano ettet halua hänen koskevan. Pidä huoli ettette ole lähekkäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just tyypillistä miehiltä; luulevat, että naisen ystävällisyys ja kohteliaisuus tarkoittaa seksuaalista kiinnostusta. Varsinkin kun se tulee nuoren naisen taholta vanhemmalle miehelle. On omakohtaista kokemusta. Sitten jos käyttäytyy asiallisemmin ja pysyttelee etäämpänä on nirppanokka. Tee nyt kuitenkin äkkiä selväksi, että et pidä lähentelystä ja että olette pelkästään työkavereita.

Vierailija
24/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä voisin ymmärtää jotkut hartioihin koskettelut, jos toinen tulee vaikka taakse seisomaan ja itse istun koneella. Mutta lantiolle hipaisut ja poskelle silittelyt? Miten ylipäätään voi "vahingossa" hipaista toista lantiolle juttelun lomassa.

Tällainen olisi kyllä itsellenikin voinut tapahtua nuorempana siis nuo mitä nyt itse mietit, varmasti itsekään oliai heti osannut sanoa onko se tuomittavaa vai ei. Mutta nyt tietenkin vanhempana tietää, että tollaset ei todellakaan kuulu työpaikalle. Vaikka noissa ei olisi mitään sekauaalisävytteistä niin sitten hän ikään kuin pitää sinua "pikkutyttönä", jonka poskea voi kesken töiden käydä silittämässä, jotenkin vähän alistamista.

Voi myös olla, että hän ns. testaa miten suhtaudut näihin pieniin tekoihin ja joskus voi koittaa yrittää edetä pidemmälle, esim. laittaa kättä reidelle ym. Siksi kannattaa hyvissä ajoin tehdä selväksi, että nuo lähentelyt ei todellakaan ole ok sulle.

Vierailija
25/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
26/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo normaalia ole, olethan sen itsekin huomannut. Olen samaa mieltä siitä, että pelkkä pahan katseen luominen ei näin pitkän ajan jälkeen enää auta, vaan ihan ystävällisesti kannattaa sanoa, että et halua, että hän enää koskettaa sinua sopimattomalla tavalla. Jos pidät ihan mahdottomana sanoa asiasta, niin siirry tosiaan kauemmas, kun hän seuraavan kerran koskettaa. Mutta siinä on vain se huono puoli, että tuon joudut tekemään useamman kerran ennen kuin sanoma menee perille. Sanominen menisi perille kertaheitolla.

Eikä mies välttämättä niin paha ole, kuin mitä täällä pelotellaan. Uskon, että hän kyllä ymmärtää ihan hyvällä. Ap on vain huomaamattaan tullut rohkaisseeksi häntä, kun et ole heti kavahtanut hänen kosketustaan. Mutta ei mies varmasti oleta itsestäänselvänä, että ap käy häneen tosi kuumana.

Vierailija
28/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se keski-ikäinen lääppijä. Erona on kyllä se, että kosketus lähti liikkeelle vapaa-ajalla ja on levinnyt työpaikallekin. Vaikka se siellä on harvinaista, niin mieleen on tullut, että onhan se seksuaalista häirintää, jos se ei ole toiselle mieleen.

Mutta minun kohdallani erona on se, että minä aina kysyn, että saanko koskettaa ja toinen nyökkää. Enkä koskaan pidä itsestäänselvänä, että vaikka kaksi viikkoa sitten hän halusi kosketusta, niin se olisi vieläkin ookoo. Mieli voi muuttua milloin vain.

Vierailija
29/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille.

Onneksi en ole ujo tai muuta tuossa seurassa. Osaan olla melko temperamenttinen ja sanon ääneen tai näytän elein jos jonkin asian vuoksi tarvitsee vähän herätellä, että loukkaannuin.

Luulen, että vähän saattaa pelätäkin reaktiotani ja siksi tekee sen hyvin vaivihkaa ja jotenkin ovelasti.

Tuo koskeminen. Se tapahtuu aina hyvin yllättävästi. Esim. Olen "tiellä" ja hän siirtää minut ottaen lantiostani kiinni hellästi kaksin käsin.

Esimerkiksi tänään väistin samantien tehtyään tuon ja katsoin vihaisesti ja lähdin menemään.

Tai sitten tosiaan kun heittää huumoria ja satun olemaan lähellä niin hellästi puristaa nopeasti lantion kohdilta ja hymyilee.

Välillä saattaa vinkata silmääkin mutta sekin on tullut jotenkin sopivaan kohtaan. Osaa tehdä sen niin, että sen voi pistää vain huumorin piikkiin siinä tilanteessa.

Sitä posken silittelyä en kyllä ymmärrä, siinä vaiheessa oikeasti jo menin todella hämilleni. Toki joka hipaisussa jo olen ihan päällä lyöty kun on kuitenkin suurimman osan päivästä normaali ja asiallinen ja se vain tapahtuu niin yhtäkkiä.

En jaksaisi ollenkaan mitään draamailua. Toivottavasti ei koskaan yritä muuta tehdä esimerksi vihjailla seksistä tai mitään sellaista.

Muuten on kai pakko vain tehdä tästä iso numero.

ap

Vierailija
30/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiset vainvihkaiset hellydenosoitukset, silmäniskut ja muut hyväilyt tekevät tehtäväänsä. Niitä kun tarpeeksi kauan toistaa, niin toinen ihastuu ja alkaa haluamaan niitä (vähän kuin jos jollekin hokee tarpeeksi kauan että siitä ei ole mihinkään ja kohtelee kuin paskaa, niin henkilö alkaa itsekin uskoa niin). Mikäli AP ei ole jo ihastunut, niin pian se on edessä ja kyllähän AP:n tekstistä kyllä vähän sellainen orastava ihastus jo ilmenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi