Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kestät kerrostalossa asumista ja erityisesti kesällä?

Vierailija
05.09.2016 |

Ja miksi olet mennyt kerrostaloon? Ja kaikista järkyttävintä: miksi olet ottanut isot velkataakat päästäksesi koppiin asumaan?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> omakotitaloasuminen

VIHAAN kaikkea ok-asumiseen liittyvää työtä. Ruohonleikkuut, korjaushommat, lumenluonti... Yök. Kerrostalossa ei tarvitse huolehtia moisista. Viihdyn kaupungissa lähellä keskustaa, en tarvitse paljon tilaa ja kaiken lisäksi kämppäni on sijaintiin, kokoon ja kuntoon nähden suoranainen löytö, joka menee varmasti nopeasti kaupaksi jos tulee tarve myydä.

En ihan ymmärrä, miksi kesällä kerrostalossa olisi kamalampaa kuin muutenkaan. Kämppäni ei ole kuuma, jos sitä tarkoitat. Voin mennä puistoon, jos haluan loikoilla nurmikolla (en halua).

Kerrostalot <3

Vierailija
2/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän oikein mainiosti sekä kesällä että talvella. Kerrostalo helppouden vuoksi, ei tarvitse tehdä pihatöitä. Eikä ole velkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä toista sataa neliötä pitäisi koppina. Helsingin keskustassa muuten. Tykkään asua tasokkaasti.

Vierailija
4/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Kerrostaloihmisellä ei ole koskaan omaa pihaa, kaikki on julkista tilaa kun avaat oven.

Kaikki on asfalttia, parkkipaikkoja, ihmisiä vieraita ja rauhaa ei ole.

Melua, autoja.

Mitään omaa ei ole ulkona.

Joku muu taho on suunnitellut että ulos mennessäsi jalkojesi alla on kova asfaltti.

Ei mulla ole mitään ihme töitä kun olen maalla.

Jos haluan, voin laittaa kasvimaata ja voin istua ulkona omalla pihalla ja nauttia luonnosta.

Vierailija
5/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat asuneet aina omakotitalossa, kun muutin omilleni, niin kerrostaloasunto tuntui ihanalta, kun pääsi eroon niistä jatkuvista ison pihan töistä. Nyt ympyrä sulkeutuu; vanhemmat ovat iäkkäitä, eivätkä suostu muuttamaan pois, joten taas pyörin siellä pihalla tekemässä puutarhahommat. Mutta nykyään vapaaehtoisesti, nuorena se oli pakkopullaa.

Vierailija
6/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa stadissa. Meillä on valtava piha, jossa voin olla tai olla olematta. Stadilaiselle on rauhaa se, että ei ole uteliaita naapureita, jotka heiluttelee verhoa heti jos tapahtuu jotain. Voin lähteä ja tulla miten haluan.

Vierailija
7/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä tässä kerrostalon pihassa on nurmikkoa, puita ja istutuksia ja lasten leikkipaikka, myös grillikatos ja penkkejä istuskeluun, parkkipaikka on läheinen parkkihalli maan alla. Mulla ei ole lapsia, mutta parvekkeelta on hauska kuunnella heidän juttuja. Mulla ei ole velkaa tästä yhtään. Hki, kantakaupunki, 48v nainen olen.

En haluaisi asua OKT.

Vierailija
8/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun on varaa niin muutan omakotitaloon! En halua asua kerrostalossa koko ikääni. En halua lapseni varttunut täällä. Tarvitsen oman pihan.

Vierailija
9/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kestäkään, mutta vähän pakko kun ei ole muuhun varaa. Tämä mun yksiö on kuin sauna kesäisin ja saa todella vittuuntumaan kun hikinorot vaan valuu. Talvisin ei ole ongelmaa. Pieni viileys ei haittaa.

Vierailija
10/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ja mökki on liian työläs yhdistelmä. Kerrostalo ja mökki on juuri passeli. Mökille on helppo lähteä ja siellä on helppo olla, kun ei tarvitse miettiä kotipihan ruohonleikkuuta, haravointia tai lumitöitä.

Vierailija
11/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua Helsingin keskustassa, eikä täällä älyttömästi omakotitaloja tai rivareitakaan ole. En halua asua jossain espoolaisessa omakotitalossa, missä naapuri on parin metrin päässä, ja päästäkseen Helsingin keskustaan töihin ja palveluiden äärelle joutuu jurnuttamaan joko autolla ruuhkassa tai käyttämään julkisia. En tiedä miksi nostit kesän esille, meinaatko että kaikki haluavat jotain marjapuskia nyppiä ja ruohoa leikata? Mulla on faijan mökki 30 km päässä jos työleirille haluaa, viimeksi on tullut käytyä pari vuotta sitten yksi saunailta vetäisemässä.

Vierailija
12/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi olet mennyt kerrostaloon? Ja kaikista järkyttävintä: miksi olet ottanut isot velkataakat päästäksesi koppiin asumaan?

Mä en tajua, miten kesä liittyy mun asumismuotoon :D Menin kerrostaloon, koska ei ole rahaa omakotitaloon eikä puhtia ja aikaa ylläpitää sitä. En ole ottanut velkaa. Katsos kun vuokralla ei tarvi elää velaksi. Hyvin täällä viihtyy. Naapureista ei ole mitään vaivaa, kun on fiksua porukkaa naapureina ja hyvä äänieristys.

Vierailija
13/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin kestän, kiitos kysymästä. Huoltoyhtiö leikkaa nurmen. Keskustaan on lyhyt matka ja uimarannalle vielä lyhyempi. Parvekkeella voi juoda päiväkahvia ja ihailla järvimaisemaa. Pihassa on iso grilli, joka on vapaasti käytettävissä ja jonka huoltaa joku muu. Metsään on noin 500 m, jos iskee yllättävä himo mennä sinne.

Vierailija
14/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Kerrostaloihmisellä ei ole koskaan omaa pihaa, kaikki on julkista tilaa kun avaat oven.

Melua, autoja.

Joku muu taho on suunnitellut että ulos mennessäsi jalkojesi alla on kova asfaltti.

Jos haluan, voin laittaa kasvimaata ja voin istua ulkona omalla pihalla ja nauttia luonnosta.

En aikaa mitään omaa sinne ulos. Siitä pitäisi pitää huolta. Nyt ei tarvitse ja nurmikko on loistokunnossa.

Vierailija
15/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melua, autoja.

Omaa? Kovin on käsityksesi kerrostaloasumisesta suppea. Minulla on ystävä, joka ei voi matkustaa mihinkään. Talvella hän ei voi jättää taloaan vaan joutuu lämmittämään sitä (puulämmitys). Kesälläkään hän ei voi kovin kauas matkustaa, koska pihatyöt. Nurmikko näyttää viikon-parin päästä kamalalta ja rikkaruohot rehottavat kasvimaalla jo muutaman päivän päästä edellisestä kitkemisestä. Arkiaamuina täytyy herätä aikaisin jotta ehtii tehdä lumityöt.

Minulle omakotitalo olisi vankila.

Vierailija
16/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ja mökki on liian työläs yhdistelmä. Kerrostalo ja mökki on juuri passeli. Mökille on helppo lähteä ja siellä on helppo olla, kun ei tarvitse miettiä kotipihan ruohonleikkuuta, haravointia tai lumitöitä.

Meillä tämä sama kuvio. Mökille pääsee helposti, alle 30 min matka, ja siellä saa niitä puu-ja pihatöitä tehdä ihan tarpeeksi.

Keskitalvella on mukava olla useampi kuukausi ihan kaupungissa kun lumipenkat ja pakkanen on korkeimmillaan eikä aurinko näyttäydy montaa tuntia vuorokaudessa.

Jos en kävisi palkkatöissä niin siellä mökillä voisi kyllä asuakin, nyt en jaksaisi arkisin sitä talon lämmittämistä, lumen luomista yms pakollisia asioita joita maalla asumiseen kuuluu. Toki kesällä olemme välillä ihan työviikoillakin yötä tuolla mökillä.

Vierailija
17/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa asunto, 120 neliötä kahdeksannessa kerroksessa järvinäköälalla, ihan keskustan tuntumassa (kuopiossa).

En halua omakotitaloon (jollaisen kyllä olisi helposti saanut tämän asunnon hinnalla).

En halua myöskään kesämökkiä. En tykkää yhtään minkäänlaisista puutarhatöistä tai lumenluonnista yms.

Suomessa on sellainen kummallinen käsitys, että kaikki haluaa omakotitalon.

Mutta tässä teille ylläri! Kaikki ei halua asua omakotitalossa, saatikka maalla!

Minua ei saisi kilon palasinakaan asumaan minnekkään edes 20km päähän keskustasta saatikka kauemmas.

Vierailija
18/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kerrostalossahan on parasta kesäisin. Ei ole huolta, kun lähdet pidemmälle tai lyhyemmälle matkalle sitä, että säilyykö omaisuus tallessa, ja onko asunto asutun näköinen.

Ihanaa on myös se, että on ihanat viheristutukset ilman, että tarvitsee tehdä mitään niiden eteen, monenlaisia puita, monia erilaisia auringonottopaikkoja, lapsilla kaksikin leikkipaikkaa ihan talonyhtiön alueella, pieni pelikenttä/luistinrata talvisin 20 metrin päästä ulko-ovesta, koripallokenttä, pari grillikatosta, huvimaja, uima-allas niin sisällä kuin saunaosastolla, jota voi vuokrata muutaman euron tuntihintaan.

lapset kun menevät siihen pelikentälle, niin aina löytyy kavereita. Kavereita myös löytyy kirkonrottaa, pollttopalloa yms. pelaamiseen. lapset eivät ole yksinäisiä, kun aina on pihalla myös joku aikuinen katsomassa lasten perään. Kesäisin ei ole lapsilla hoito-ongelmia, kun ainakin meidän talonyhtiössä lähes jokainen vanhempi on lupautunut hoitamaan muidenkin lapsia. Käytännössä tätä ruokkimis- ja kaitsemisvuoroa tuli kesällä 2-3 päivää, vaikka omakin lapsi oli muiden hoidossa yhteensä 5 viikkoa.

Kasvimaatakin saa laittaa, jos joku haluaa, niin kuin on halunnutkin. yksi mummo on pitänyt kahtakin palstaa: omaa, mutta myös sellaista, johon on ottanut kaikki halukkaat pihan lapset mukaan. Tuo harrastus on mukavalla tavalla sosiaalistanut lapsia lisää.

Vierailija
19/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavasti me kestämme kerrostaloasumista, kiitos vaan kysymästä.

Ei meidän koti mielestäni ole mikään koppi. Ihan hyvin tämä riittää kolmihenkiselle perheelle. Tässä on tosin vain kolme huonetta mutta neliöitä on 120. Minusta tämä on aika avara, mutta varmaan sinun, ap, omakotitalosi on paljon tilavampi. Olemme kuitenkin tyytyväisiä kotiimme.

Asumme viidennessä kerroksessa hyvin hoidetun puiston laidalla. Ikkunoista avartuu kauniit maisemat. Erityisesti kesällä on mukavaa, kun ei itse tarvitse huhkia pihatöissä, vaan kaupungin työntekijät hoitelevat meidän puistomme. Syksyllä he huolehtivat lehtien haravoimisesta ja talvella lumen luomisesta. Ei ole mitään valittamista sen suhteen.

Jos itselle sattuu halu puutarhatöihin, voi aina ajaa mökille hyttysten syötäväksi uurastamaan. Parveke kuitenkin riittää yleensä täyttämään minun mullanmöyrintätarpeeni. Uusia kukkia saa kätevästi parin korttelin päässä olevalta torilta. Sieltä saa myös tuoreita marjoja, kasviksia, juureksia ja kalaa. Ja onhan tässä toki leipomoita sekä tavallisia ruokakauppoja pienen matkan päässä. Asvalttiteitä on niihin helppo kiiruhtaa sateisemmallakin säällä. Ei ole mutaa eikä kuralätäköitä.

Meillä on mukavia naapureita, jotka tunnemme ainakin ulkonäöltä. Täällä asuu isojen asuntojen ansiosta paljon lapsiperheitä, joten lapselle löytyy aina leikkikavereita. On rauhallista, kun talossa on enimmäkseen omistusasuntoja ja asukkaat pysyviä. Nauretaan aina, miten turvallistakin täällä on: viereisen asunnon ja alakerran naapurissa asuu lääkäreitä. Ja onhan niitä lääkäreitä muuallakin tässä talossa.

Ei täällä meistä yhtään hullumpaa ole. Ei kai paremmasta tiedetä mitään. Sellaisesta, mitä on sinulla, ap.

Ai niin. Tämä asunto on kyllä maksettu kokonaan. Ei kärvistellä asuntolainaa maksaessa.

Vierailija
20/44 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on kuumaa ok-talossakin. Lisäksi en tykkää asua maan tasalla. Ja ok-talot on kaikki kaukana palveluista. Pitäisi olla 2 autoa enkä tykkää ajaa autoa.

Kerrostaloasuminen on helppoa ja huoleton ja halpaakin ja palvelut lähellä. Tykkään!