Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko yli 1000 euron sohvan?

Vierailija
05.09.2016 |

Perusteluja?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että halvempia onkaan. Siis oikeita rungollisia sohvia. Päällystettyj superloonimöykkyjä en nimittäisi sohviksi.

Sohvani maksoi muistaa´kseni viitisen tuhatta

Vierailija
42/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi alle tonnin sohvaa. En välttämättä edes alle kahden tonnin. Sohva on sijoitus ja sen on tarkoitus kestää useampi vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi ostanut reilusti yli tonnin sohvan. Viimeisen 25 vuoden aikana minulla on ollut neljä sohvaa. Ensimmäinen kierrätettiin muuton yhteydessä, toinen jäi eksälle, kolmas meni roskiin 15 vuoden käytön jälkeen ja tämä viimeisin on ollut jokusen vuoden käytössä. Eihän sisustus tälleen hirveästi elä ja muutu mutta loppujen lopuksi tulee kohtuuedulliseksi jos vuosittaisia kustannuksia ajattelee.

Vierailija
44/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tonnin sohvan alennuksesta. Luulin saavani parempaa laatua, kuin esim. Jyskin halpa sohva, joka kaverillani valahti täysin. Täytteet lytistyivät niin, että täytyi varoa istumasta kovan puupohjan päälle.

Eipä tuo alennussohva ole laadukkaampi. Oikein harmittaa. Kauhea monttu jo painunut siihen kohtaan, jossa eniten istutaan. :(

Sohvan valitseminen on tosi vaikeaa! Hinta ei kerro laadusta paljonkaan.

Vierailija
45/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sohvakalusto maksoi alle 1000 euroa. On kestänyt 20 vuotta. Nyt tekisi mieli vaihtaa, mutta uudet silmää miellyttävät maksavat vähintään 5000 ja se tekee jo kipeää.  Sellaista sohvaa ei kannata ostaa, josta ei ole hyvä istua ja maata.

No 20 vuotta hintataso oli muutenkin vähän jotain muuta kuin nykypäivänä :-)

Meillä oli sama dilemma, kun olimme etsimässä uutta sänkyä. Vanhaa käytimme yli 10 vuotta ja muistelen, että siitä maksettiin 6000 markkaa. Kun menimme katselemaan uutta sänkyä, myyjä esitteli meille ihan pokkana jotain viiden tonnin sänkyjä ja me ihmettelimme, että oikeestiko porukkaa ostaa noin kalliita. Löysimme sitten toisesta liikkeestä ihan asiallisen sängyn parilla tonnilla. Siinäkin oli jo tuplahinta edelliseen verrattuna.

Vierailija
46/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusteluja?

En, koska meidän sohvamme  maksoi 3500 € ja se luultavasti  kestää loppuelämän.

Vierailija
47/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sohva on nyt 23 vuotta vanha. Muuten vielä hyvässä kunnossa mutta kankaat likaiset. Varmaan ne saisi puhtaaksi jos näkisi vaivaa... Suomessa tehty kunnollinen sohva. En ostaisi edelleenkään halvinta.

Mieluummin halpa ja puhdas kuin kallis ja likainen.

P.S. Hinta ei takaa laatua eikä halpa ole aina huono.

Sohva on itselle uutena ostettu ja ihan omien lasten likaamat on kankaat.

Onhan niiden sohvien välillä eroa tietenkin mutta uskon kyllä että viidellä tonnilla saa aika eri laatua olevan sohvan kuin Ikean muutaman satasen maksavat on.

Vinkki: kaikki halvat sohvat eivät ole Ikeasta. Jotkut antiikkisohviakin antiikkihalleista tai kirppareilta.

Sinä puhuit Ikeasta, minä en.

Minä puhun nyt uudesta sohvasta, piste.

Vierailija
48/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Jos minulle annettaisiin tuhat euroa sohvan ostoon, ostaisin 500 euron sohvan ja 500 euroa laittasin SPR n katastrofirahastoon. Mielestäni kuutuksessa pitää olla kohtuus. Kysymys ei kuitenkaan ole ajankohtainen, kun nykyinen sohvamme on ihan hyvä.

Vierailija
49/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin tonnin sohvan alennuksesta. Luulin saavani parempaa laatua, kuin esim. Jyskin halpa sohva, joka kaverillani valahti täysin. Täytteet lytistyivät niin, että täytyi varoa istumasta kovan puupohjan päälle.

Eipä tuo alennussohva ole laadukkaampi. Oikein harmittaa. Kauhea monttu jo painunut siihen kohtaan, jossa eniten istutaan. :(

Tässäkin auttaisi laihduttaminen. Minulla oli halpa sohva vuosia, eikä mitään painumista ilmennyt. Sen sijaan väri siinä vähän lähti haalenemaan ajan myötä.

Vierailija
50/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tili olisi kohdillaan ja sohva miellyttäisi, toki.

Vierailija
51/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme aikanaan 2500e sohvan. Oli juuri meille sopiva tilankäytön ja ulkomuodon puolesta ja merkkiä, joka on tunnettu kestävyydestään. Sohva on niin näkyvä osa sisustusta, että kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä.

Vierailija
52/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sohva on nyt 23 vuotta vanha. Muuten vielä hyvässä kunnossa mutta kankaat likaiset. Varmaan ne saisi puhtaaksi jos näkisi vaivaa... Suomessa tehty kunnollinen sohva. En ostaisi edelleenkään halvinta.

Mieluummin halpa ja puhdas kuin kallis ja likainen.

P.S. Hinta ei takaa laatua eikä halpa ole aina huono.

Sohva on itselle uutena ostettu ja ihan omien lasten likaamat on kankaat.

Onhan niiden sohvien välillä eroa tietenkin mutta uskon kyllä että viidellä tonnilla saa aika eri laatua olevan sohvan kuin Ikean muutaman satasen maksavat on.

Vinkki: kaikki halvat sohvat eivät ole Ikeasta. Jotkut antiikkisohviakin antiikkihalleista tai kirppareilta.

Sinä puhuit Ikeasta, minä en.

Minä puhun nyt uudesta sohvasta, piste.

Halpoja uusia sohvia saa muualtakin kuin Ikeasta.

Vierailija
53/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin auttaisi laihduttaminen. Minulla oli halpa sohva vuosia, eikä mitään painumista ilmennyt. Sen sijaan väri siinä vähän lähti haalenemaan ajan myötä.

Terävät luut ja kulmikas perse kulutti kankaan?

Vierailija
54/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli tonnin sohvat maksaa sossu kuten matujen syyrialaissohvat.

Vierailija
55/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sohva maksoi 5000. Vepsäläiseltä. Ostimme sen kestämään aikaa.

Vierailija
56/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tollo ostaa kangassohvan? Likaantuu, nyppyyntyy, nuhraantuu. Kunnon nahkasohvan voi pyyhkiä puhtaaksi, se säilyttää ryhtinsä ja on lämpöinen ja hengittävä (päinvastoin kuin tekonahka, jolla perusteella monet tuomitsevat oikeat nahkasohvat..)

Vierailija
57/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tollo ostaa kangassohvan? Likaantuu, nyppyyntyy, nuhraantuu. Kunnon nahkasohvan voi pyyhkiä puhtaaksi, se säilyttää ryhtinsä ja on lämpöinen ja hengittävä (päinvastoin kuin tekonahka, jolla perusteella monet tuomitsevat oikeat nahkasohvat..)

Ne on rumia, siis ne nahkasohvat.

Vierailija
58/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sohva maksoi 3600e. Eli en ostaisi tonnin sohvaa, joka on pilalla muutamassa vuodessa.

Meillä 6000 euron (varmaan monet tietää tästä mikä se on), ja ihan yhtä hyvä on kuin ikean sohvat (ennen ollut se joku ektorp ja joku toinen).

Eli ei noissa oikein mitään eroa ole hinnan kanssa, vähän samanlainen juttu kuin hästensin sängyt, jotka on ihan taviksia, mutta ihmiset raivona luulee niiden olevan mahtavia, koska ne on kalliita.

6000 euroa sohvaan? Ihan hullua, tuolla rahalla olisit voinut auttaa turvapaikanhakijoita vaikka auton hankinnassa.

Vierailija
59/60 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin muutama vuosi sitten sohva ja kaksi nojatuolia 120 eurolla. Hyvin ovat palvelleet ja palvelevat yhä. En minä tuhatta euroa sohvaan laittaisi, ellen voittaisi lotossa. Enkä sittenkään laittaisi sohvan sisään tonnia. :)

Vierailija
60/60 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan hyvyyteen vaikuttaa runkorakenne paljon enemmän kuin verhoilu. Ei se mitään auta, jos sohva on ihan lintassa, vaikka kangas hyvä. Ostimme itse laadukkaan sohvan ja nojatuolit, jossa on puuta, jousirakenne ja laadukkaat materiaalit myös verhoilun alla. Sohva ja nojatuolit ovat olleet 17 vuotta käytössä, eivätkä ole lysähtäneet. Hintaa oli hurjasti, vaikka ostimme sen 50% alesta, lähtöhinta 15 000 €, mutta tykkäämme edelleen. Seuraava vaihe jossakin välissä on varmaan uusi verhoilu, mutta vielä sitäkään ei tarvitse....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi