Nähtävyyksiä yms. Tampereella? :)
Mitä kivoja nähtävyyksiä tai tekemistä Tampereella on yhden päivän seikkailua ajatellen? Keskusta-alueella olisi tarkoitus jalkaisin liikkua, mutta jos joku must kohde on bussimatkan päässä, niin kyllä sellaiseenkin voin venyä. Näsinneulassa olen joskus pienenä käynyt, niin sinne ei välttämättä tarvitse mennä nyt uudestaan. Joku museo/näyttely tai kivat pikkukaupat, puistot yms. kiinnostaisivat.
Kiitos jo etukäteen kaikille asiallisesti vastaaville :)
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Niin, Pispalan tutkimista olen itsekin vähän miettinyt, mutta Tampere on tosiaan mulle aika vieras kaupunki, joten jonkinlaista yleiskuvaa olen ehkä enemmän hakemassa. Pispalassa menisi varmaan koko päivä :D
-ap
Jos jotain pienempää lenkkiä ajattelit ja lähdet rautatieasemalta, niin kävele vaikka ensin tuomiokirkolle ja sieltä jatkat Tampellaan, jossa kuvataan uusi päivä -sarjaa jos se on sinulle tuttu. Sieltä kävelysiltaa pitkin Tammerkosken yli ja Finlaysonin kautta keskustorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyynikinharjulle kävelemään ja siellä Pyynikin näkötornin kahvilaan munkkikahville (törkeän hyviä munkkeja!).
Jos haluat pysytellä ihan siinä keskustassa puistomaisemissa niin Hämeenpuistoon kävelemään, kierros Näsinkalliolla/Näsinpuistossa (Särkänniemen vastarannalla) ja visiitti Tallipihan pikku putiikeissa ja kahvilassa.
En ymmärrä tuota Pyynikinharjun ylistystä. Jos tulee kaupungissa käymään, niin miksi haluaisi mennä metsään? Tuolla ei ole edes kovin kummoiset näköalat, kun niin paljon puita edessä melkein joka suunnassa. Munkkeja aina kehutaan, mutta itse teen aivan vastaavat munkit kotonani hetkessä, joten en viitsi lähteä tuonne asti niitä syömään.
Mielestäni Tampereella ei ole mitään erityisiä nähtävävyyksiä, jotka pitäisi käydä katsastamassa. Tuomiokirkko on tosin ihan nätti rakennus, joten sen voi käydä katsomassa jos siltä tuntuu. Mielestäni uuteen kaupunkiin on mukavin tutustua ihan päämäärättömästi kierrellen, koska silloin ne parhaat jutut yleensä löytää.
Jos kiinnostaa Tampere nähdä korkeampaa, niin tornihotellissa on yläkerrassa ravintola, johon voi mennä, vaikka ei olisikaan hotellin asiakas. Sieltä näkyy kaupunki aika hienosti.
Älä heittäydy katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä Pyynikin näkötornille munkkikahveille. Munkit on kuivia ja niis ei oo hilloo, ja kahvi on ihan paskaa!!
No munkkirinkilöissä harvemmin on hilloa... Lisäksi en ole koskaan onnistunut saamaan kuivia munkkeja, edes silloin kun olen ostanut niitä edellisen päivän ylijääneitä alennetulla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyynikinharjulle kävelemään ja siellä Pyynikin näkötornin kahvilaan munkkikahville (törkeän hyviä munkkeja!).
Jos haluat pysytellä ihan siinä keskustassa puistomaisemissa niin Hämeenpuistoon kävelemään, kierros Näsinkalliolla/Näsinpuistossa (Särkänniemen vastarannalla) ja visiitti Tallipihan pikku putiikeissa ja kahvilassa.
En ymmärrä tuota Pyynikinharjun ylistystä. Jos tulee kaupungissa käymään, niin miksi haluaisi mennä metsään? Tuolla ei ole edes kovin kummoiset näköalat, kun niin paljon puita edessä melkein joka suunnassa. Munkkeja aina kehutaan, mutta itse teen aivan vastaavat munkit kotonani hetkessä, joten en viitsi lähteä tuonne asti niitä syömään.
Mielestäni Tampereella ei ole mitään erityisiä nähtävävyyksiä, jotka pitäisi käydä katsastamassa. Tuomiokirkko on tosin ihan nätti rakennus, joten sen voi käydä katsomassa jos siltä tuntuu. Mielestäni uuteen kaupunkiin on mukavin tutustua ihan päämäärättömästi kierrellen, koska silloin ne parhaat jutut yleensä löytää.
Jos kiinnostaa Tampere nähdä korkeampaa, niin tornihotellissa on yläkerrassa ravintola, johon voi mennä, vaikka ei olisikaan hotellin asiakas. Sieltä näkyy kaupunki aika hienosti.
Älä heittäydy katkeraksi.
En ole missään määrin katkera. Tampere on ihan kiva kaupunki ja olen asunut täällä viitisen vuotta. Haluan vain luoda realistisen kuvan, koska ei täällä ole mielestäni mitään erityisiä nähtävyyksiä. Kiertely sen sijaan on ihan mukavaa ja kyllähän uudella paikkakunnalla aina jotain nähtävää on jokaiselle.
Tuota Pyynikinharjun ylistystä en vain ole koskaan ymmärtänyt. Kyllähän siellä lenkillä käy ja Pyhäjärven suuntaan ihan nätit maisemat näköalapaikoilta, mutta ei mitään erikoista. Mielestäni tuolta saisi puita karsia reilusti, jotta sieltä näkisi johonkin. Esimerkiksi jos koko alue muutettaisiin puistoksi nykyisen metsän asemesta, niin silloin se olisi oikeasti mielenkiintoinen paikka.
Pyynikin munkkejahan saa keskustorin Pyynikin kahvilastakin. Ihan niitä samoja. Se kahvi on erilaista kuin muilla, toiset tykkää, toiset ei.
Niin, Pispalan tutkimista olen itsekin vähän miettinyt, mutta Tampere on tosiaan mulle aika vieras kaupunki, joten jonkinlaista yleiskuvaa olen ehkä enemmän hakemassa. Pispalassa menisi varmaan koko päivä :D
-ap