Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norwegian Air Shuttle, kokemuksia/miksi niin halpa?

05.09.2016 |

Heyy! Olisin tosi kiitollinen jos vastaisitte asiallisesti kysymyksiini. Olen lähdössä ensimmäistä kertaa matkalle muulla kun finnairilla ja niin kuin otsikosta voikin päätellä, kyseessä on Norwegian air shuttle. Miksi lentoyhtiö on niin halpa? Lentääkö ryanairin tapaan vähäisellä polttoaineella? Huolletaanko koneita yhtä hyvin kuin Finnairin? Entä muita kokemuksia, vaikuttaako turvalliselta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

http://suomalainentyo.fi/2016/07/14/nain-paljon-aikaa-suomalaiset-viett…

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001199294.html

Orpon suunnitelma: Lisää ministereitä – ”Osa on ylityöllistettyjä”

VALTIONVELKA

Suomen valtionvelasta suurin osa on ulkomailla

Kuubalaispelaajien esitutkinta vie vielä muutaman viikon – osa on pyytänyt vangitsemisen uudelleenkäsittelyä

”Osa on ollut töissä yli 30 vuotta, ja nyt tulee tällainen” – Anttilan nuorta myyjää surettaa

Mätäkuun uskomuksista osa on valetta, mutta osa totta

Tais tulla väärä keskustelu?

Vierailija
22/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Se taas siitä sukliksen morkkaamisesta XDD Olen edelleen hyvä äidinkielessä, kuten kerroin.

Ei se ole mikään ylpeyden aihe, että hallitsee oman äidinkielensä hyvin. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Se taas siitä sukliksen morkkaamisesta XDD Olen edelleen hyvä äidinkielessä, kuten kerroin.

Pointti onkin se, että numero 3 (sinä?) ei hallitse XD.

Vierailija
24/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Sinä taas et hallitse käytöstapoja. Mieluummin kirjoitusvirheitä kuin epäkohteliasta viestintää.

Vierailija
25/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Ei ollut minä. Kaikki nyt vaan ei jaksa klo 8 aamulla vauvapalstalla kirjoittaa moitteetonta suomea...

Vierailija
26/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailin juuri näitä kahta, ja päädyin Finnairiin, vaikka lipun hinta oli noin 90 e halvempi norskilla.

Lento-ajat on miellyttävämmät, norskilla joutuisin odottaa jatkoa 6 tuntia, ja paluun lähtö on kauempana/ aikaisemmin.

Kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
27/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentääkö Norwegian omilla koneilla esim. Los Angelesiin, vai onko joku diili muun yhtiön kanssa?

Vierailija
28/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentääkö Norwegian omilla koneilla esim. Los Angelesiin, vai onko joku diili muun yhtiön kanssa?

Lentää

Vierailija
29/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei kuulu Norwegianilla lipun hintaan ja kaikesta pitää maksaa (esim. jos haluat kahvia) toisin kuin Finnairilla.

Finnairilla ei kotimaan ja Euroopan-lennoilla kuulu enää laukku hintaan ja vain suppea juomatarjoilu on ilmainen.

Vierailija
30/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin Amerikan- ja Thaimaan-lennot ei ole mitenkään edullisia. Usein pääsee muilla yhtiöillä halvemmalla ja kuuluu vielä laukku ja ruoka hintaan.

Vierailija
31/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei kuulu Norwegianilla lipun hintaan ja kaikesta pitää maksaa (esim. jos haluat kahvia) toisin kuin Finnairilla.

Finnairilla ei kotimaan ja Euroopan-lennoilla kuulu enää laukku hintaan ja vain suppea juomatarjoilu on ilmainen.

Riippuu lipputyypistä.

Mä olen hyötyny näistä halvimmista, sillä usein lennän vain käsimatkatavaran kanssa ja syön mielummin kentällä kuin huonon ruoan koneessa.

Vierailija
32/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian on halpalentoyhtiöiden aatelia. Olen lentänyt useasti ja Norwegian on toiminut hyvin. Kaikki tarjoilu tosiaan lennolla on maksullista, mutta lyhyillä lennoilla etenkään sillä ei ole väliä. Eihän sitä bussissa/junassakaan lipun hintaan kuulu mitään ruokaa. Kenttäpalvelu on pääasiallisesti automaateilla, mutta ohjelmat selkeitä ja helppoja, samoin kuin kaikki varaamiset ym - selkeämpiä minusta kuin monen muiden. Eikä Finnairillakaan esim. aina lipun hintaan kuulu paljon tarjoilua. Lufthansalla vielä viinit ja juomatkin.

Niin ja olen lentopelkoinen, mutta Norwegian on ainakin minun luottamukseni voittanut. En ole lentänyt lentopelon vuoksi ryanairilla, Air Balticilla enkä varsinkaan millään ei-länsimaisella yhtiöllä japan airlinesia lukuunottamatta.

Vierailija
33/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme (2 aik + 2 lasta) kanssa Tukholmassa pienellä parin päivän reissulla. Norweigianin lennot meno/paluu yhteensä 162 euroa. En valita. 

Vierailija
34/34 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusteni perusteella en voi suositella Norwegiania pitkille lennoille (tai ylipäätään millekään lennoille joissa on jatkoyhteyksiä), mutta suorilla Pohjoismaiden sisäisillä lennoilla yhtiö on ollut kyllä varsin toimiva ja luotettava. Yksi keskeinen tekijä joka erottaa halpalentoyhtiöt muista on se, miten poikkeustilanteissa toimitaan. Useinhan halpalentoyhtiöt ovat ihan ok niin kauan kun kaikki toimii niin kuin pitää, mutta odotas kun tulee pitkiä myöhästymisiä ja/tai iso porukka missaa jatkolentonsa, niin saatetaankin olla ihan villissä lännessä. Yksi syy tähän on se, että harvat halpalentoyhtiöt kuuluvat mihinkään allianssiin, joka yleensä mahdollistaa matkustajan kannalta joustavammat toimintatavat poikkeustilanteissa. Esim. Norwegian haluaa viimeiseen asti tehdä kaikki uudelleenreititykset yhtiön sisällä, ja tällöin myöhästymiset voivat kasvaa matkustajan näkökulmasta ihan kohtuuttomiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme