Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajista lähihoitajia

Vierailija
04.09.2016 |

Olen tässä luokkakokousta järjestäessä joutunut etsimään vanhoja luokkaisia ylä-asteelta Facebookin kautta ja melkein kaikki, jotka olivat silloin koulukiusaajia ovat nyt lähihoitajia ja nimenomaan vielä vanhustyössä. Onko tämä yleinenkin ilmiö? Hoidetaanko Suomen vanhukset kiusaajien toimesta?

Inhottavia tyyppejä siis, enkä haluaisi että omia sukulaisia hoitaisivat 😓

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisissa hoitsuissa on aina jotakin vikaa. Ei mikään yllätys siis.

Vierailija
2/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan( 90-luvulla) kodinhoitajissa / kotiavustajissa oli inhottavia tyyppejä. Varmaan niitä jotka ei muihin hommiin päässeet ja autettavat eivät "pysty" valittamaan huonosta hoidosta. Yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa, aika yleistämistä! Hoitoalalla vaan on paljon naisia, joten kai sinne on osunut sitten vanhoja tuttujakin.

Itse oon yli 15 vuotta työskennellyt vanhuspuolella ja kyllä suurin osa työntekijöistä on ollut kilttejä, ystävällisiä ja mukavia ihmisiä. Ei mitään ex-kiusaajia.

Vierailija
4/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, itselläni oli kolmen tytön "kiusaajajengi" koko peruskoulun ajan ja nykyään jokainen heistä on lähihoitaja ja nimenomaan vanhusten hoidossa. Hyi.

Vierailija
5/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluajaltani tiedän myös satavarmoja TODELLA vastenmielisiä kiusaajia, joista yksi on lähihoitaja vaikeasti vammaiselle liikuntakyvyttömälle eli täysin autettavalle ja toinen on perhepäivähoitaja joka hoitaa pikkuisia kotonaan. Mutta ei onneksi ole mitään tekemistä heidän kanssaan, ehkä ovat pehmenneet ja kasvattaneet aivot aikuisina, toivotaan.

Vierailija
6/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli aikoinaan parilla osastolla hoidossa missä vuodepotilaita. Isäni oli myös. Molempien kohdalla törmäsi tosi inhottaviin hoitajiin!

Että kyllä tässä jotain perää on!! Toivottavasti itse lähden "saappaat jalassa" ettei tarvitse kitua jossain paskasairaalassa sadisti hoitajien armoilla.

Vierailija
7/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tuskin on kyse itse koulukiusaamisesta vaan sosiaalisesta luonteesta. Ehkä valitettavastikin koulukousaajat ovat usein myös jollain tapaa sosiaalisesti kyvykkäitä eivätkä luokan "lonely ridereita" - tällainen kiinnostus muihin ihmisiin ja myös kyvykkyys toimia heidän kanssaan saattaa aikuistuttua jalostua ihmistyöhön suuntautumiseksi. Sillä koulukiusaajalla kun usein on jonkinlaista sosiaalista pelisilmää myös. Ja itse en ole ollut koulukiusaaja.

Vierailija
8/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut koulukiusaajat kasvavat kunnollisiksi aikuisiksi joita hävettää kouluaikojen käytöksensä. Tietysti on niitäkin jotka ovat persereikiä syntymästä kuolemaan, mutta lähtökohtaisesti ihminen voi ottaa opikseen.

Vierailija
9/9 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt lähdettäisiin tutkimaan sitä, kenellä tietyn luokan oppilaista on a) eniten kiinnostusta muita ihmisiä kohtaan eli sosiaalista luonnetta b) sosiaalista kyvykkyyttä eli esimerkiksi keitä muut oppilaat pitävät sosiaalisesti taitavina, niin luultavasti joukossa olisi myös näitä kiusaajia. Toisekseen voidaan olettaa, että nämä kiusaajat ovat kohdanneet jonkinlaista empatiakasvatusta tai joutunert tällaisia arvoja yläasteella miettimään - tämä on ehkä muokannut lopulta aidosti heidän arvomaailmaansa ja myös tulevaa ammatinvalintaa..