Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen järjestää häänsä ulkomailla.

Näinmeillä
04.09.2016 |

Minulle läheinen sukulainen on menossa naimisiin Sisiliassa. Jokaisen vieraan olisi tarkoitus maksaa lennot jne. itse. Tämä tulisi maksamaan n. 400€/hlö. Maksaisitteko itse tuon summan päästäksesi häihin? Itse olen hieman harmissani, sillä rahasta on nytkin tiukkaa ja budjetti ei riitä kustantamaan tätä reissua. (Meitä on perheessä neljä) Haluaisin silti kovasti mennä.

Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan....naispuolinen sukulainen?

Vierailija
2/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo rahaa, niin sitten ei voi mennä. Helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kotiin.

Vierailija
4/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennustaja! kirjoitti:

Anna kun arvaan....naispuolinen sukulainen?

Miespuolinen, mutta morsiankin on minulle läheinen.

Vierailija
5/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse, jos sukulainen olisi oikeasti läheinen. Onko tuleva puolisonsa sieltä päin kotoisin?

Vierailija
6/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolla 400€ lla saa? Lennot ja yöpyminen? Aika kallista. Menisin erittäin mielelläni, mutta varaisin itse halvemmat lennot ja yöpymisen.

Vierailija
7/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin itse, jos sukulainen olisi oikeasti läheinen. Onko tuleva puolisonsa sieltä päin kotoisin?

Ei, molemmat ovat täysin suomalaisia. Siksi tämä tulikin yllätyksenä. Ja sulhanen on veljeni.

Vierailija
8/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, molemmat ovat täysin suomalaisia. Siksi tämä tulikin yllätyksenä. Ja sulhanen on veljeni.

Ja tämä siis Ap

Vierailija
9/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tietysti, varaisin vaan itse halvemmat lennot. Yhdistäisin lomaan.

Vierailija
10/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin tietysti, varaisin vaan itse halvemmat lennot. Yhdistäisin lomaan.

Kutsussa olikin että tarkoitus olisi jäädä viettämään aikaa noin. Viikoksi.

Vierailija
11/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsenne ovat?  Saisitteko rahat kokoon aikuisten reissuun ja lapset siksi ajaksi anoppilaan hoitoon?

Vierailija
12/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa ja aikaa lähteä lomalle niin tietenkin lähtisin. Jos ei ole niin sit ei mennä.

Vierailija
13/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsenne ovat?  Saisitteko rahat kokoon aikuisten reissuun ja lapset siksi ajaksi anoppilaan hoitoon?

Lapset ovat 19 ja 18. Kai se vaan täytyy laittaa heidät itse maksamaan niin päästään kaikki..

Vierailija
14/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo sanoa, että jättäisin väliin, mutta jso kerran oman veljen häät kyseessä niin menisin jos se vain suinkin olisi taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
15/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vaikka lainaa, että pääsisimme koko perhe ja venyttäisimme matkaa vaikka viikon lomaan. Toista tilaisuutta vastaavaan tuskin tulee.

Vierailija
16/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut häihin Uuteen-Seelantiin, kaksi kertaa USA:an ja myös Ruotsiin. Kaikki kavereita. Joten varmaan mä sinne Sisiliaankin menisin. En ole mikään varakas vaan tienaan alle keskiarvon, mutta olen vain aina ollut hyvä säästämään rahaa ja löytämään tarjouksia. Ottaisin halvat lennot jonnekin lähelle ja sitten blabla-carilla varmaan loppuetappi tms. Junat ovat joskus vähän suolaisen hintaisia Italiassa.

Ymmärrän hyvin, että haluavat naimisiin paikassa, jossa varmasti hyvä sää. Suomessa on aina kallista järjestää hääjuhlat ja kaupanpäällisiksi saa vielä koiranilman.

Vierailija
17/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä erittäin vaikea uskoa, että lentoja+majoitusta saisi paljoa alle 400e/henkilö tuollaisella lomalla. Tämä siis niille, jotka ehdottivat halvempien lentojen ostoa. Tai riippuu tietty mihin aikaan vuodesta häät on, mutta ainakin koululaisten lomien aikaan tuo on edullista jopa.

Itse kysymykseen: ehdottomasti menisin, jos työt antaisivat häiden aikaan periksi asian suhteen. Rahan suhteen ei siis olisi ongelma, vaikka keskituloinen olenkin, mutta loman saaminen on ollut viime vuosina melko nihkeää tiettyihin aikoihin vuodesta. Jos rahasta tekee tosi pahasti tiukkaa, niin aikuiset lapset voi hyvin jättää mielestäni pois juhlista. Ei teillä ole mitään velvollisuutta maksaa näiden matkoja.

Vierailija
18/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä ja äitipuoli menivät ulkomailla naimisiin. Muistan nuorempana ihmetelleeni, etteihän sinne sitte pääse ystävät ja sukulaiset. Heidän mielestään se oli koko hommassa hienointa, kaikki voidaan kutsua ja paikalle tulijoille tarjota illallinen ja kakkukahvit, mutta kiva jos eivät tule. Järjestivät Suomessa sitten myöhemmin pienen illallisen sukulaisille.

Vierailija
19/19 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt kaikki ulkomailla järjestetyt häät ja polttarit väliin, vaikka välillä on harmittanutkin. Meillä ei ole mahdollisuutta matkustaa lomalle enempää kuin kerran vuodessa (eikä aina sitäkään) ja silloin haluan päättää matkakohteen, aikataulun ja seuran itse.

Suurin osa kutsutuista ei ole osallistunut, en tiedä onko se ollut tarkoituskin.

En usko, että Sisilian-matkaan 400 euroa hengeltä tulee edes riittämään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi