Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mksi hikoilen kuin sika liikkuessa?

Vierailija
04.09.2016 |

Käyn useita kertoja vko rankoillakin ryhmäliikuntatunneilla ja sitten ihan erilaisilla tanssitunneilla. Tuntuu, että mitä enemmän kunto paranee, sitä enemmän hikoilen tunneilla ja niiden jälkeen. Tunneilla käy myös muita monilla samoilla tunneilla kävijöitä, ja tuntuu etteivät ole läheskään yhtä hikisiä kuin minä. Miten kunto ei parane ollenkaan? Myös ohjaajat ovat usein hikisiä, vaikka ohjaavat tunteja paljonkin. Varsinkin tanssitunneilla tuntuu etteivät jotkut hikoa ollenkaan, kun itse olen hiukset kosteina sielläkin. Toki osa selittyy lihastietoisuuden lisääntymisestä, eli teen enemmän töitä syvillä vatsalihaksilla ja muilla lihaksilla kuin alussa, kun nyt tiedän miten liikkeet oikeasti tehdään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa tosi kova hikoilemaan, vaikka aktiiviliikkuja olenkin. Ei mitään käsitystä, mistä johtuu mutta tuskin kuitenkaan huonosta kunnosta.

Vierailija
2/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuttua. Mulla on hiukset aina läpimärät! Naama valuu. Näytän järkyttävältä. Kaikki muut hiettömiä... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun hikoajiin. Hikoilen lajissa kuin lajissa, jos vain teen kunnolla. Esim. pyöräilyn jälkeen oon ihan punainen ja valun hikeä, juoksemisesta puhumattakaan. Ihmettelen näitä hiettömiä ja freesin näköisiä jumppaajia ym. Kaiketi se on ihmisestä kiinni, kuinka herkästi hikoaa.

Vierailija
4/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi jäähdyttää tehokkaasti. Hikoilu ei ole merkki huonosta kunnosta.

Vierailija
5/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko toiset vain luonnostaan hikoilla enemmän, kuin toiset?

Itse en ole juuri koskaan liikkumalla hionnut niin erityisen paljon, mieheni taas ei tarvitse kuin alkulämmön ja vaatteet ovat jo hiestä märät.

Jotkuthan selittävät hikoamista huonolla kunnolla ja/tai ylipainolla. En ole huomannut noiden vaikuttavan asiaan omalla kohdallani oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
6/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen elämäni varrella ollut tosi timmissä sekä aivan rapakunnossa. Aina sama juttu, hiki lentää ja pää on märkä. Ei edes tarvitse tehdä mitään erikoista, ihan rivakka kävely tai kotoinen imurointi riittää saamaan otsan valumaan. 

Vierailija
7/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas hikoilu liityy monien tutkimuksien mukaan, puhtaasti aineenvaihduntaan ja kehon viilentämiseen.

Ei mitään sen ihmeellisempää.

Onhan se toki perseestä olla uitettu rotta, 5minuutin sisällä liikunnan aloittamisesta mutta eipä silläkään mitään voi.

Mielummin sitä ottaa runsaan hikoilun, kuin ongelmia aineenvaihdunnan tai lämmönhallinan kanssa.

Vierailija
8/8 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun treenaa niin kehon lämmönsäätely kehittyy ja alkaa hikoilemaan helpommin rasituksessa, se on siis parantuneen kunnon merkki.