Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huom, oon itse töissä mutta ihmettelen vain yhtä asiaa kun tukia verrataan palkkaan

Vierailija
04.09.2016 |

Niin tukiin lasketaan mukaan elatusmaksut ja lapsilisät ja sitten sitä summaa verrataan, paljonko pitäisi palkkaa saada, että kannattaisi mennä töihin. Laskelmahan on virheellinen, sillä eihän elatusapu ja lapsilisä nykylainsäädännön mukaan lopu, jos töitä saa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö vertaa tuolla tavalla?

Vierailija
2/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vertaa, vaan useissa laskelmissa on näin tehty. Vasta täällä oli sellainen laskelma, että 8 lapsen yh:n  pitäisi saada yli 9000 euroa palkkaa, mutta siinä laskelmassa oli mukana mm. lapsilisät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työtön ja ihmettelen tuota samaa.

Todella usein törmää tuohon laskentakaavaan. Ja ei tosiaan tajuta että ne lapsilisät ja elatustuet tulee ihan normaalisti vaikka töihin menisikin.

Toinen on asumistuki, kuvitellaan että tuki lakkaa kokonaan kun töihin menee. Itse asiassa saa tienata aika paljon ennen kuin asumistuki menee nollille.

Itse kokeilin laskurilla ja 2900e tulot tiputtivat tuen nollille (olen kahden lapsen yh).

Vierailija
4/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tajua vertailussa, että vain palkasta saa eläkettä.

Vierailija
5/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, paitsi että esim. ansiosidonnaisesta työttömyystuesta ja kotihoidontuestakin karttuu.

https://www.tyoelake.fi/fi/nainelakemuodostuu/mistaelakekertyy/elaketta…

Ja voi sitä tuista itse säästää eläkettä. Mutta joo. Ja cv:ssäkin se työ on aina eduksi.

Vierailija
6/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulot on työkkäri 640e ja asumistuki 600e, kyllä vaan töihin kannattaa lähteä jos töitä jostain saa.

Joku tonninkin palkka riittäisi hyvin, koska asumistukea saisin edelleen saman verran kuin nytkin.

Tietysti työmatkoihin saattaisi jokunen kymppi mennä.

Vierailija
7/7 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, missä on nyt kaikki tuet on liian suuret -huutelijat? Tänne, tulkaa tänne kertomaan nyt taas se asia, vaikka se ei ole täysi totuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi