Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kertonut abortistasi miehellesi?

Vierailija
04.09.2016 |

Tunnen ja tiedän erään naisen, joka on teetättänyt abortin nykyisen miehensä seurustelun aivan alkuvaiheessa jo kymmeniä vuosia sitten, ja hän ei ole kertonut siitä miehelleen koskaan.
Myöhemmin he yrittivät saada lasta, mutta eivät siinä onnistuneet.
Mitä itse vastaavassa tapauksessa tekisitte, kertoisitteko miehellenne abortista vai ette kertoisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai kertoisin miehelle joka minut on raskaaksi saattanut että näin on käynyt, tekisin abortin tai en. Aika erikoista, mutta toki jos syystä tai toisesta silloin kymmeniä vuosia sitten ei ole kertonut, voi olla aika vaikeaa ja turhaakin enää alkaa kertoa. Ehkä lapsi ei ollut tämän nykyisen miehen?

Vierailija
2/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kivalta suhteelta, kun noin paljon luottamusta pariskunnan välillä :O

Itselleni tehtiin abortti sen jälkeen, kun ehkäisy oli pettänyt. Avomieheni oli mukana sairaalassa kaikilla käynneillä ja piti kädestä kiinni. Antoi myös minulle päätäntävallan sanoen, että tukee minua mihin ikinä tulokseen tulen, mutta molemmat kyllä tiesimme, että lapsi olisi ollut aika mahdoton yhtälö siinä elämäntilanteessa.

Mites muuten seurustelun alkuvaiheessa kymmeniä vuosia sitten? Aloittivat 20-vuotiaina seurustelemaan ja nyt 40? Vai yrittivätkö jo aiemmin lasta? Ei abortin kuitenkaan pitäisi hedelmällisyyteen vaikuttaa, ellei tule joku tulehdus myöhemmin.

Jos olisin toiminut niin rumasti miestäni kohtaan, että olisin pitänyt häneltä noin arvokkaan tiedon salassa, niin ehdottomasti ottaisin itseäni niskasta kiinni ja pyytäisin erittäin katuvasti anteeksi ja antaisin miehelle aikaa myös antaa anteeksi, koska se ei varmaan hetkessä tapahtuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ilmoittanut minulle, että jos tulisin raskaaksi, olisi aivan varmaa että olen pettänyt ja lapsi jonkun toisen ja ero olisi samantien tiedossa. Hän siis on sitä mieltä, että hän ei tee millään osa-alueella elämässä virheitä, on täysin erehtymätön yksilö ja siksi hänen ehkäisynsä (kumi) on siis myös täysin varma ehkäisy. En siis kertonut hänelle asiasta kun eteen tuli.

Vierailija
4/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai kertoisin miehelle joka minut on raskaaksi saattanut että näin on käynyt, tekisin abortin tai en. Aika erikoista, mutta toki jos syystä tai toisesta silloin kymmeniä vuosia sitten ei ole kertonut, voi olla aika vaikeaa ja turhaakin enää alkaa kertoa. Ehkä lapsi ei ollut tämän nykyisen miehen?

Niinhän tuo nainen on yrittänyt itselleen valehdella, ettei abortoimansa lapsi olisi ollut nykyisen miehensä aikaansaama vaan jonkun toisen, ja tämän ihmisen tuntien, hän vaan pyrkii itselleen selittämään oikeuttaan teettämäänsä aborttiin. 

Vierailija
5/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä suotta miehelle abortista kertomaan, kannattaa mieluummin kertoa kissalle.

Vierailija
6/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa kivalta suhteelta, kun noin paljon luottamusta pariskunnan välillä :O

Itselleni tehtiin abortti sen jälkeen, kun ehkäisy oli pettänyt. Avomieheni oli mukana sairaalassa kaikilla käynneillä ja piti kädestä kiinni. Antoi myös minulle päätäntävallan sanoen, että tukee minua mihin ikinä tulokseen tulen, mutta molemmat kyllä tiesimme, että lapsi olisi ollut aika mahdoton yhtälö siinä elämäntilanteessa.

Mites muuten seurustelun alkuvaiheessa kymmeniä vuosia sitten? Aloittivat 20-vuotiaina seurustelemaan ja nyt 40? Vai yrittivätkö jo aiemmin lasta? Ei abortin kuitenkaan pitäisi hedelmällisyyteen vaikuttaa, ellei tule joku tulehdus myöhemmin.

Jos olisin toiminut niin rumasti miestäni kohtaan, että olisin pitänyt häneltä noin arvokkaan tiedon salassa, niin ehdottomasti ottaisin itseäni niskasta kiinni ja pyytäisin erittäin katuvasti anteeksi ja antaisin miehelle aikaa myös antaa anteeksi, koska se ei varmaan hetkessä tapahtuisi.

Älä muuta virka, että minustakin nainen on tavallaan petturi nykyistä miestään kohtaan salatessaan abortistaan, ja mies luulee itsestään, että vika on hänessä, ettei ole saanut naistaan raskaaksi myöhemminkään.  Melkoisen epäluotettavaa toimintaa miestään kohtaan.

Vierailija
7/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta virka, että minustakin nainen on tavallaan petturi nykyistä miestään kohtaan salatessaan abortistaan, ja mies luulee itsestään, että vika on hänessä, ettei ole saanut naistaan raskaaksi myöhemminkään.  Melkoisen epäluotettavaa toimintaa miestään kohtaan.

Edelleenkin: abortti ei aiheuta hedelmättömyyttä ellei tule joku erittäin harvinainen tulehdus. Ennemmin lapsettomuus on varmasti johtunut iästä, jos kolmenkympin paremmalla puolella on ruvettu tosissaan lasta hankkimaan.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että nainen käyttäytyy erittäin rumasti miestään kohtaan ja on käyttäytynyt koko sen ajan, kun on asiaa salannut.

Vierailija
8/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin: abortti ei aiheuta hedelmättömyyttä ellei tule joku erittäin harvinainen tulehdus. Ennemmin lapsettomuus on varmasti johtunut iästä, jos kolmenkympin paremmalla puolella on ruvettu tosissaan lasta hankkimaan.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että nainen käyttäytyy erittäin rumasti miestään kohtaan ja on käyttäytynyt koko sen ajan, kun on asiaa salannut.

Niin minustakin, salaisuuksien verhoa on rankkaa pitää välissä .

Vierailija
9/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän sille joka raskaaksi saattaa on kerrottava! Sillä on oikeus tietää. Itse kerroin ilmoitusluontoisesti, että nyt on käynyt näin ja aion tehdä näin.

Tulevasta seurustelukumppanista en vielä tiedä, mutta luultavasti kertoisin jossain vaiheessa. Mun mielestä on hyvä tietää toisten menneisyyden vaikeudet ja hölmöydet.

En tiedä, kumpaa kysyit noista.

Vierailija
10/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuo nainen on yrittänyt itselleen valehdella, ettei abortoimansa lapsi olisi ollut nykyisen miehensä aikaansaama vaan jonkun toisen, ja tämän ihmisen tuntien, hän vaan pyrkii itselleen selittämään oikeuttaan teettämäänsä aborttiin. 

1. Mitä tämä asia sinulle kuuluu?

2: Miksi koet tarvetta julkistaa asian nimettömän nettipalstalla?

Minä en ymmärrä ihmisiä jotka avautuvat tuttaviensa asioista netissä. Se on mielestäni aika törkeää. Onneksi et ole minun "ystäväni".

Vierailija
11/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin tietenkin, ja selvityttäisin lääkärillä syyn lapsettomuuteen. Abortti ei mitenkään välttämättä aiheuta lapsettomuutta.

Vierailija
12/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, mutta päätäni ei voi kääntää millään. Lähinnä siis ikävä ilmoitusluontoinen asia.

Vierailija
13/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehetkin voivat tehdä rumia temppuja naisille. Ei sinulla ole oikeutta syytellä toisen salaisuudesta, joskus sitä vaan joutuu ystävänsä salaisuuden vartijaksi.  Terv. se joka synnytti yllätysvauvan ja on onnellinen. Kai jokainen tietää niitä, joille on tehty abortteja.

Vierailija
14/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin tietenkin, ja selvityttäisin lääkärillä syyn lapsettomuuteen. Abortti ei mitenkään välttämättä aiheuta lapsettomuutta.

Ei kun abortti ei aiheuta lapsettomuutta. Se nyt vain ei sitä tee muutoin kuin äärimmäisen harvoin. Olisi yhtä todennäköistä tulla hedelmättömäksi abortista kuin tukehtua pullaan. Niin voi käydä, mutta se ei tee pullasta millään muotoa tilastollisesti todennäköistä henkitorventukkijaa tai abortista todennäköistä hedelmättömyydenaiheuttajaa.

Abortin jälkeen voisi hypoteettisesti saada todella pahan tulehduksen, mutta tämän olisi kyllä huomannut ja joutunut hoidattamaan eikä näitä tapauksea oli Suomessa kuin kourallinen. Tarvitaan siis ihan oikeita abortin jälkeisiä komplikaatioita eikä silloinkaan hedelmällisyyden menetys ole mitenkään taattu. Kaavinta vaurioittaa hetkellisesti limakalvoa, muttei pysyvästi.

Edelleen on paljon haitallisempaa hedelmällisyyden kannalta harrastaa suojaamatonta seksiä ja saada sukupuolitauteja tai koittaa saada lapsia 27 jälkeen. Myös tupakointi ja alkoholi ovat selkeästi hedelmällisyyttä laskevia tekijöitä ja aika harva tässä yhteiskunnassa on kokonaan raitis. Näiden lisäksi vielä stressi ja ylipaino. Avot! Ihme, että kukaan saa lapsia. Onneksi myös nykylääketieteellä pystytään avittamaan pahan paikan tullen.

T. Kätilö

Vierailija
15/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä ihmisiä jotka avautuvat tuttaviensa asioista netissä. Se on mielestäni aika törkeää. Onneksi et ole minun "ystäväni".

1. Niin ei minulle asia sinänsä kuulukaan, mutta tuttavani miehelle asia kyllä mielestäni kuuluu.

2. Mielipiteitä asiasta halusin, ja niitähän on ihan mukavasti tullutkin. Täällähän näyttää olevan

hyvin paljon erittäin mielenkiintoisia aloituksia vähän väliä, ja eikö nyt yksi tällainenkin aloitus

aina joukkoon mahdu.

Vierailija
16/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä asia aloittajalle kuuluu? Veikö toinen nainen miehen aloittajan nokan edestä ja vieläkin kymmenien vuosien päästä harmittaa ja nyt pitää kostaa?

Muiden parisuhteet ei kuulu ulkopuolisille.

En kyllä ymmärrä miten ihmiset yleensäkään uskaltaa kertoa omia kipeitä salaisuuksiaan ns ystäville kun kuka tahansa voi olla aloittajan kaltainen haaska.

Vierailija
17/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut. Huomasin olevani raskaana erittäin myrskyisessä vaiheessa suhdettamme, tein abortin enkä ole koskaan kertonut miehelle vaikka palasimmekin yhteen ja olemme olleet yhdessä olleet yhdessä monta onnellista vuotta sen jälkeen.

Kumpikaan meistä ei missään nimessä halunnut/halua lisää lapsia.

Vierailija
18/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuleva lapsi kuitenkin olisi ollut nykyisen miehen. 

Vierailija
19/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Niin ei minulle asia sinänsä kuulukaan, mutta tuttavani miehelle asia kyllä mielestäni kuuluu.

2. Mielipiteitä asiasta halusin, ja niitähän on ihan mukavasti tullutkin. Täällähän näyttää olevan

hyvin paljon erittäin mielenkiintoisia aloituksia vähän väliä, ja eikö nyt yksi tällainenkin aloitus

aina joukkoon mahdu.

1. Sinä et ole siinä asemassa että saat päättää toisten parisuhdeasioista. Ne eivät kuulu sinulle

2. Ei ole ihmekkään että olet vain tuttava et ystävä.

Vierailija
20/23 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukanani koko päivän, vaikea siis salatakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi