Täydellinen parisuhde, mutta intohimo puuttuu.
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa kohta kolme vuotta. Olemme kumpikin alle kolmekymppisiä, joten voisi kuvitella että seksielämä kuuluisi nyt olla kiihkeimmillään. Toisin kuitenkin on.
En tunne ollenkaan haluja poikaystävääni kohtaan. Suudelmat ja kosketukset eivät saa minussa juuri minkäänlaisia tunteita aikaan. Seksiä meillä oli alussa melko usein. Tällä hetkellä hädin tuskin kerran kuukaudessa. Ollaan puhuttu siitä mistä kumpikin tykkää, kokeiltu erilaisia seksileluja jne. Mutta kun ei niin ei. Yleensä harrastan hänen kanssaan seksiä pelkästä velvollisuuden tunteesta.
Poikaystäväni on muuten lähes tulkoon täydellinen: huomaavainen, lempeä, tekee kotitöitä, komea, luotettava, on kiinnostunut samoista asioista kuin minä ja hänellä on hyvä koulutus. Jaamme täysin samanlaisen arvomaailman ja emme riitele oikeastaan koskaan. Hän on paras ystäväni.
Tästä huolimatta ongelmana on, että välillämme ei ole minkäänlaista seksuaalista jännitettä. Jonkun aikaa jaksoin vakuutella itselleni että kaikki järjestyy kun vain rakastamme toisiamme. Lopulta tulin siihen tulokseen, että pelkkä rakkaus ei yksinkertaisesti riitä. Haluan enemmän, tarvitsen enemmän.
Ero on käynyt mielessä, mutta en haluaisi luovuttaa niin helpolla. Kaikki muut asiat suhteessa kun ovat mitä parhaimmin.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että se sun mies vähän hakkaa sua, nii alkaa tulla intohimoa. Pahat pojat kun sytyttää naisen.
Exäkin sanoi, etä rakastui muhun kun suutuin hänelle. Surullista.
No, ei kukaan nainen halua mitään väkivaltaista miestä. Mies, joka ei ole epävarma, osaa oikeat otteet, haluaa kokeilla eri juttuja jne. sytyttää ainakin minut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset ovat niin yksinkertaisia että kuvittelevat heti jonkun henkilön olevan kaappihomo/lesbo jos ei tunne vetoa joitakin vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan? Miten ihmeessä se heidän päässään kääntyy samaksi asiaksi kuin että ei tunne minkäänlaista vetoa ketään vastakkaista sukupuolta olevaa henkilöä kohtaan? Siis voi jumalauta, tällainenkin asia täytyy selittää aikuisille ihmisille ja aloittajankin joutua jankkaamaan samaa asiaa useaankin eri otteeseen. Olenko minäkin lesbo jos en kiihotu kaikista vastaantulevista miehistä? Kyllä ymmärrän aloittajaa täysin, itsekään en voisi olla suhteessa miehen kanssa johon en tunne palavaa intohimoa ja jonka kanssa minulla ei kipinöi makuuhuoneen puolella. Minä kun olen vahvasti seksuaalinen ihminen, joten edellytyksenä suhteelle on se että haluan miestä todella paljon myös fyysisesti, se ainoastaan ei tietenkään riitä mutta ilman sitä ei suhde toimi.
Joo, mutta ei se intohimo pala 50 vuotta pitkään kuin joku olympiasoihtu. Kyllä jokainen pidemmässä parisuhteessa ollut tietää, että intohimon eteen on tehtävä töitä, kun arki alkaa. Ei ole olemassa parisuhdetta, jossa on vain loputon määrä intohimoa ilman mitään panostusta.
Minäkin olen todella seksuaalinen ihminen ja haluan harrastaa seksiä päivittäin. En myöskään halua olla suhteessa, jossa en tunne seksuaalista vetoa kumppaniani kohtaan. Mutta onhan sen asian eteen tehtävä jotain, sillä pelkkä huuma ei riitä kannattelemaan aikuisten ihmisten parisuhdetta koko loppuelämän eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että se sun mies vähän hakkaa sua, nii alkaa tulla intohimoa. Pahat pojat kun sytyttää naisen.
Exäkin sanoi, etä rakastui muhun kun suutuin hänelle. Surullista.
No, ei kukaan nainen halua mitään väkivaltaista miestä. Mies, joka ei ole epävarma, osaa oikeat otteet, haluaa kokeilla eri juttuja jne. sytyttää ainakin minut.
Haha :D tietäisitpä vaan kuinka paljon mm. Steen ja Breivik ovat saaneet rakkauspostia naisilta
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä jätät sen sian ja menet jännämiehen luota hakemaan sitä intohimoa ja rikkinäisen sydämen.
Ja sitten soittaa exälle ja valittaa miten uusi mies oli kusipää ja miksei kaikki miehet voi olla sellaisia kuin exä
Täällä lasten saamisen jälkeen intohimo katosi kans. Mies ihana ja rakastan häntä mutta ei vaan sytytä.
Tuossa käy lopulta niin, että ihastut toiseen ja se on sitten menoa se.
Ei riitä, että mies on vain komea ja mukava.
Minä en usko että vika on aina välttämättä siinä että ei oltaisi yhteensopivia. Vika on siinä yhteisarjessa jossa jännite todella helposti katoaa, kun ei ole sitä ylläpitäviä asioita niin kuin etäisyys, ikävöiminen jne. Mitä tehdä asialle - en osaa sanoa, itsekin painiskelen saman ongelman kanssa. Jotenkin minulla on kuitenkin ollut luotto että kyllä se touhu tästä vielä herää, ja mies on suhtautunut samalla tavalla. Viime aikoina onkin alkanut tuntua siltä että se kipinä on taas heräillyt. Ehkä se onkin tällä kertaa syttynyt siitä, että molemmat on huomanneet että toinen pysyy vierellä vaikkei olekaan mitään kuumaa ja kiihkeää seksihuumaa koko ajan :) Kyllähän se sytyttää, että toinen välittää ja rakastaa niin paljon. Ja jos ei sytytä, niin sitten on kai jotain vikaa tunne-elämässä ja/tai ei arvosta sitoutumista, eikä siihen auta kumppanin vaihto. Tai sitten nimenomaan auttaa: pitää olla aina uusi kumppani, että olisi seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko että vika on aina välttämättä siinä että ei oltaisi yhteensopivia. Vika on siinä yhteisarjessa jossa jännite todella helposti katoaa, kun ei ole sitä ylläpitäviä asioita niin kuin etäisyys, ikävöiminen jne. Mitä tehdä asialle - en osaa sanoa, itsekin painiskelen saman ongelman kanssa. Jotenkin minulla on kuitenkin ollut luotto että kyllä se touhu tästä vielä herää, ja mies on suhtautunut samalla tavalla. Viime aikoina onkin alkanut tuntua siltä että se kipinä on taas heräillyt. Ehkä se onkin tällä kertaa syttynyt siitä, että molemmat on huomanneet että toinen pysyy vierellä vaikkei olekaan mitään kuumaa ja kiihkeää seksihuumaa koko ajan :) Kyllähän se sytyttää, että toinen välittää ja rakastaa niin paljon. Ja jos ei sytytä, niin sitten on kai jotain vikaa tunne-elämässä ja/tai ei arvosta sitoutumista, eikä siihen auta kumppanin vaihto. Tai sitten nimenomaan auttaa: pitää olla aina uusi kumppani, että olisi seksielämää.
Ap:n parisuhteessa seksiä ei ole koskaan ollut paljon, ei edes suhteen alussa. Seksuaalista jännitettä ei ole siis ollut edes siinä vaiheessa, kun kaikki on ollut uutta ja jännittävää. Kyllä mun mielestä kyse on kahden ihmisen yhteenkuulumattomuudesta seksuaalisella tasolla, jos edes suhteen alkumetreillä minkäänlaista kipinää ei ole ollut ilmassa.
Älä välitä, kyllä sullekin vielä joku jännämies löytyy! Lähiöbaarista pokaamaan vaan :D
Ap, miten sun poikaystävä suhtautuu tähän asiaan? Haittaako häntä intohimon ja seksin puute, vai onko asia hänelle ihan okei?
Mulla oli aikanaan samoin. Erottiin, mun tahdosta. Eron tekeminen kesti ikuisuuden, kun kumpikin kuitenkin rakasti toistaan. Ja itse tyhmä menin vanhaan kotiin yöksi, kun toisella oli niin ikävä ja pyysi. Tämä oli todella väärin miestä kohtaan. No, kun vihdoin muutin toisella paikkakunnalle, niin tapasin nykyisen mieheni. Intohimoa riittää 10 vuoden jälkeen, olemme suorastaan kiimassa toisiimme useasti. MUTTA, elämä olisi kyllä ollut niin paljon arkisessa elämässä helpompaa, sujuvampaa, luotettavampaa ja taloudellisesti vakaampaa exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä halua enemmän, koska sinulla on jo kaikki. Täydellisistä miehistä puuttuu aina särmä. Seksuaalisesti haluttavilla miehillä on jotain vikoja. Ne ottaa alkoa vähän liikaa, ne ei siivoa, ne haukkuu välillä, keksi itse joku isohko miinus tai pari. Plussapuolena ne on sitten ihanan seksikkäitä.
Tämä on valitettava totuus. Tai sitten kokeilkaa syödä sieniä ja paneskella! Perspektiiviä....
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikanaan samoin. Erottiin, mun tahdosta. Eron tekeminen kesti ikuisuuden, kun kumpikin kuitenkin rakasti toistaan. Ja itse tyhmä menin vanhaan kotiin yöksi, kun toisella oli niin ikävä ja pyysi. Tämä oli todella väärin miestä kohtaan. No, kun vihdoin muutin toisella paikkakunnalle, niin tapasin nykyisen mieheni. Intohimoa riittää 10 vuoden jälkeen, olemme suorastaan kiimassa toisiimme useasti. MUTTA, elämä olisi kyllä ollut niin paljon arkisessa elämässä helpompaa, sujuvampaa, luotettavampaa ja taloudellisesti vakaampaa exän kanssa.
Vähän samanlainen kokemus mulla. Odottelen jos puoliso "kypsyy" vielä joissain asioissa mutta liekö toiveajattelua
Kokeilkaa parinvaihtoa, siihen liittyy kyllä isoja riskejä ja joku saattaa mielensä oikein kunnolla.
Pitäisi vaan löytää teitä miellyttävä tasokas pariskunta ja että säännöt olisivat selvät kaikille
Seksi on kuitenkin erittäin tärkeä osa toimivaa parisuhdetta ja se ei toimi tai sitä ei ole se saattaa ajaa toisen tai molemmat pettäjiksi.
Meillä oli exän kanssa vähän sama juttu, mutta mies oli kaikesta ihanuudestaan huolimatta ihan surkea sängyssä. Liian epävarma, ei edes ollut kiinnostunut seksistä samalla tavalla, kuin minä. Vaikka kuinka yritin selittää millaista seksiä haluaisin ja vähän rajumpia otteita ja sitä, että näyttää minulle, kuinka paljon himoitsee minua. Muutama minuutti lähetyssaarnaajassa ja joskus takaapäin pari minuuttia ja se oli siinä. Ei halunnut antaa/vastaanottaa suuseksiä, ei halunnut kosketella rintoja, ei halunnut sormettaa... Ei häntä vaan kiinnostanut, vaikka muissa asioissa oli aivan upea ihminen.