Muita, jotka eivät halua julki-imettää?
Ja valitsevat mieluummin vessan, lastenhoitohuoneen, auton tms? Itselleni julkisesti imettäminen on ollut todella vieras ajatus, en halua imettää kenenkään muun kuin puolisoni nähden, en edes terkan tai oman äitini. Miellän imetyksen ja rintani yksityiseksi asiakseni, joita en halua muiden näkevän. Vauvani on siis nyt neljän kuukauden ikäinen.
Omassa lähipiirissäni melkein kaikki muut äidit ovat julki-imettäneet eivätkä ole saaneet ihmeemmin huonoa palautetta, eli kysymys ei ole siitä, että pelkäisin muiden mielipiteitä. Muiden nähden imettäminen ei tunnu vain luontevalta.
Löytyykö muita tavallani ajattelevia? Onko kummeksuttu sitä, että haluatte imettää esim. vessassa? Omassa tuttavapiirissä kun tuntuu ainakin asenne olevan se, että "minähän imetän ylpeästi enkä ikinä suostuisi piiloutumaan vessaan".
Kommentit (11)
Olin samanlainen. En tykkää tuijotuksesta. Sama kuitenkin minulle jos muut imettävät julkisesti.
En minäkään muiden imettämisestä sen suuremmin häiriinny. Sen sijaan yhdellä kaverillani on samanikäinen vauva ja hän imettää usein minun nähteni ja on ihmetellyt aika paljon sitä, miksi minä en halua tehdä samaa hänen nähtensä...
Ap
Mua ei toisten tekemiset haittaa suuntaan tai toiseen. Kyllähän se yksityinen imetys yhden lapsen kanssa onnistuu mutta sitten kun on useampi lapsi voi alkaa tuntua aika tyhmältä tukkia koko sakki sinne invavessaan. Tai sit se imetys alkaa rajoittaa sitä ettei pääse lasten kanssa yksin mihinkään. Sit myös kun on leikkipuistoikäisiä lapsia on tosi tylsää jos pitää lähteä kotiin syöttämään vauvaa eikä voi esim lähteä eväsretkelle kesällä tms.
Olen myös sitä mieltä, että kehoni kuuluu vain ja ainoastaan mieheni nähtäväksi, ei kenenkään muun. Tästä syystä en ikinä pystyisi imettämään julkisesti, tai edes käyttämään pukkareita tai yleisiä suihkutiloja esim. uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei toisten tekemiset haittaa suuntaan tai toiseen. Kyllähän se yksityinen imetys yhden lapsen kanssa onnistuu mutta sitten kun on useampi lapsi voi alkaa tuntua aika tyhmältä tukkia koko sakki sinne invavessaan. Tai sit se imetys alkaa rajoittaa sitä ettei pääse lasten kanssa yksin mihinkään. Sit myös kun on leikkipuistoikäisiä lapsia on tosi tylsää jos pitää lähteä kotiin syöttämään vauvaa eikä voi esim lähteä eväsretkelle kesällä tms.
Miksi hankkia enemmän kuin yksi lapsi? Tarkoituksena kuitenkin vain jatkaa omaa geeniperimää, kyllä sen yksikin hoitaa.
Autottoman on vaikea imettää autossa jos ei ruuhkabussissa halua imettää.
Vierailija kirjoitti:
Autottoman on vaikea imettää autossa jos ei ruuhkabussissa halua imettää.
Miksi menisit ulos imetysikäisen lapsen kanssa?
Minä imetin korkeintaan puolijulkisesti, niin että oli liina siinä näkösuojana ja jos vaan oli joku suojaisampi paikka niin valitsin sellaisen. En halua toisten näkevän tissejäni.
Minä. Jännitän julki-imetystä, vauva jännittää ja tuloksena on huonosti syöty vähäinen määrä maitoa, jonka vauva lopuksi oksentaa vaatteilleni.
Olen aina halunnut imettää omassa rauhassa, kun se suinkin on ollut mahdollista, ja kun se ei ole ollut mahdollista, olen hoitanut sen tekemättä siitä julkista esitystä.