Millainen on sinun tavallinen sunnuntaisi?
Minä yleensä heräilen kaikessa rauhassa, joskus voi mennä vaikka lähemmäs klo 11 tai joskus hyppään ylös jo kasilta, riippuu vähän milloin olen mennyt nukkumaan (yleensä lauantaisin valvon myöhään). Siinä sitten aamukahvin kanssa palstailen ja suunnittelen päivän ohjelmaa vähän säiden mukaan.
Sitten yleensä tunnin-parin päästä lähden lenkille pitemmälle tai lähemmäs riippuen kelistä, kävelemällä tai pyörällä, joskus myös bussilla jonnekin pitemmälle vaikka luontopolulle.
Kun tulen kotiin, tulen joko kaupan kautta ja alan valmistaa ruokaa minulle ja teinille tai jos olen käynyt pidemmällä, haen usein esim. pizzaa. Pistän pyykkiä pyörimään 1-2 koneellista.
Syömisen jälken ohjelmassa päikkärit jonka jälkeen katson Strömsön ja käyn tarvittaessa vielä kaupassa ostamassa seuraavalle työpäivälle evästä.
Sitten saunaan ja pitkän kaavan mukainen putsplankkaus päästä varpaisiin, yöpaita päälle ja mahdollisesti joku tv-leffa tai palstailua, nukkumaan viimeistään klo 23. Kesällä seurasin Amazing Racea mutta se päättyi.
Kommentit (37)
Nukun pitkään. Aamupala , kahvia ja palstaa. n.klo11.
Menen takaisin sänkyyn läppärin kanssa palstailua, fb, blogeja. Ruoka n. klo 14.
Ruokalepo kissan kanssa, nukun pari tuntia.
Päiväkahvi nklo 16
Palstailua loppuilta. Iltapala nklo 20.
Nukkumaan
Tavallinen sunnuntai on töissä, harvinainen vapaalla. Mulla on vuorotyö, joten sunnuntai ei sillä tavalla ole mitenkään erikoinen päivä.
Kuuntelen vitun narinaa, nurinaa, vinkumista ja kiljumista. Haistelen kusta, paskaa, vanhaa viinaa. Katselen juoppoja, narkkeja ja kaksi normaalia ihmistä. Olen töissä 11 tuntia päivässä lähikaupassa. Vittu.
Saatan nukkua sunnuntaisin pidempään, riippuu vähän siitä kuinka myöhään tullut valvottua. Yöllä valvoin peräti lähemmäs puolta kolmea, joten tänään nukuttikin sitten puoleen yhteentoista. Aamiaisen jälkeen tuossa surffailin netissä, mies sääti pihalla autojuttuja. Lähdettiin yhdessä koiraamme lenkittämään, tunnin verran vierähti siinä. Sitten pihalla kaikenlaista pikkupuuhaa, syötiin itsetehtyä sushia ja jotain herkkujakin. Nukahdin päiväunille kun tuntui että päätä vähän jomotteli. Tässä nyt makailen koira kainalossa, mies lähti vähän ajelulle ja kauppaan käväisemään. Ilta jatkunee itsetehdyn pizzan merkeissä, suihkuun ja sohvalle löhöilemään.
Herään siinä 9 pintaan, harrastan seksiä itseni/jonkun kanssa, menen suihkuun, syön, lähden salille, syön, otan tunnin tirsat, 3-4h ajan tuhlausta, syön, lähden toistamiseen salille, käyn suihkussa, syön sekä samalla tuijottelen tv:tä/tietokonetta ja painun pehkuihin.
Tuossapa tuo normi sunnuntai näin poikamies näkökulmasta.
Yleensä herään noin klo 8, juon aamukahvin ja vien koirat lenkille. Tykkään käydä kuntoilemassa aamupäivisin joten sitten lähden yleensä kuntosalille, olen siellä noin klo 10.30. Kotiin palaan 12 jälkeen, teinitkin on siihen mennessä heränneet. Laitan lounasta, teen ehkä töitä, pihahommia, koirien kanssa touhuamista. Aika usein lämmitetään sauna sunnuntai-iltana.
Vierailija kirjoitti:
Jos en osallistu jollekin kurssille tai retriitille,
aloitan aamuni joogalla 1-2h, vihreällä teellä ja smoothiella.
Luen inspiroivaa kirjallisuutta
Teen vapaaehtoistyötä. Opetan meditaatiota erään yhdistyksen vapaaehtoisille.
Kesällä ole kerännyt yrttejä, syksyllä marjaan ja sieneen.
Katson dokumentteja.
Iltajooga tai -meditaatio. Lukemista. Kiitollisuuspäiväkirjaa.
tule luokseni polttamaan suitsukkeita ja harrastamaan tantraseksiä
Ihana lukea näitä. Luin juuri kirjoituksen "annoskateus toisten elämästä", jossa käsiteltiin kiiltokuvaelämää somessa ja sen herättämää kateutta. Mukava lukea, että ei se elämä niin ihmeellistä ole kenelläkään. Aaah. Takaisin telkkarin ääreen.
Heräilen kasin maissa kun lapset heräävät. Aamupalaa, kahvia, uutisia ja nettiä. Lapset saavat pelailla tableteilla. Siivoilua ja syödään kevyt lounas. Ulkoilua, itse lenkkeilen ja lapset pyöräileivät. Mies tekee yleensä päivällisen. Itse käyn pitemmän pyörälenkin. Joskus lasten kavereita kylässä. Sitten tv tä, nettiä, iltapalaa ja pusuja. Valmistautumista työ, koulu, hoitoviikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Nousen lapsen kanssa kuuden aikaan. Syödään aamupala ja leikitään sekä katsotaan lasten ohjelmia. Lähdetään pariksi tunniksi puistoon ja sen jälkeen lounas sekä päikkärit (sekä lapselle että äidille). Mies ei ole yhtään aamuihminen, toisin kuin minä, joten annan suosiolla nukkua iltapäivään.
Iltapäivästä käydään yleensä luontopolulla paistamassa makkaraa. Sen jälkeen laitetaan koti "viikkokuntoon" eli imuroidaan, viikataan pyykit, tehdään ainakin alkuviikoksi ruoat yms. ettei tarvitse noita suorittaa töiden jälkeen. Leikkimistä, iltapesut (sunnuntaisin minullakin tapana pestä hiukset ja sheivata) , iltapalat ja tv:n katselua loppuilta.
Lastenohjelmat ei viikonloppuisin kyllä ala kovin aikaisin. No joo tosta sun ohjelmasta ei käynyt varsinaisesti ilmi milloin niitä katsotte.
Mun egyptläinen mies on sellanen aamuvirkku ettei viikonloppunakaan nuku koskaan pitkään. Nousee viimeistään kahdeksalta keittämään kahvia. Ite jään aina vielä sänkyyn makaamaan. Saan aamukahvin joka viikonloppuaamu sänkyyn <3 Se on ihan parasta! Nousen noin 10-11. Teen lounasta meille ja joko olen kotona koko päivän ja puuhailen tai joskus lähetään lounaan jälkeen yhdessä ulos ja vietetään päivä kaupungilla. Leffassa, kahvilla, käydään syömässä, kävellään tms. Itellä noin kerran kuussa viikonloppuna töitä esim tänään tulin iltavuoroon. Ekaa vauvaamme odotetaan joten ensi vuonna viikonloput vauva-arkea 😊❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousen lapsen kanssa kuuden aikaan. Syödään aamupala ja leikitään sekä katsotaan lasten ohjelmia. Lähdetään pariksi tunniksi puistoon ja sen jälkeen lounas sekä päikkärit (sekä lapselle että äidille). Mies ei ole yhtään aamuihminen, toisin kuin minä, joten annan suosiolla nukkua iltapäivään.
Iltapäivästä käydään yleensä luontopolulla paistamassa makkaraa. Sen jälkeen laitetaan koti "viikkokuntoon" eli imuroidaan, viikataan pyykit, tehdään ainakin alkuviikoksi ruoat yms. ettei tarvitse noita suorittaa töiden jälkeen. Leikkimistä, iltapesut (sunnuntaisin minullakin tapana pestä hiukset ja sheivata) , iltapalat ja tv:n katselua loppuilta.
Lastenohjelmat ei viikonloppuisin kyllä ala kovin aikaisin. No joo tosta sun ohjelmasta ei käynyt varsinaisesti ilmi milloin niitä katsotte.
Kaikki mikä alkaa ennen kymmentä aamulla on sairaan aikaisin. Niitä lastenohjelmia alkaa ennenkuin sika jaksaa pieraista. Täydellinen sunnuntai on herääminen puoliltapäivin. Seksiä, suihku ja kotiin tilattu pitsa. Illalla pari jointtia ja lisää seksiä. Nukkumaan aikaisin, viimeistään klo 24.00 että jaksaa herätä arkeen ankeaan.
Ensin hirvee krapula, voi alkaa jo aamuviideltä, mutta koskaan en "nuku" yhdeksää pidempään. Sit loivennusta, joko heti aamuviideltä tai jos hyvin käy niin iltapäivällä. Ja voi vain toivoa että pysyy loivennuksena, aina se ei onnistu, vaan täytyy loivennusta yrittää maanantaisen krapulatyöpäivän jälkeen uudestaan jne...
Herään yleensä 9-10 välillä, kun tulee usein valvottua pitkään lauantaisin. Sitten annan kuopukselle aamupalaa. Laitan pyykit pyörimään ja hoidan muutenkin pyykkihuoltoa. Usein pesen vessat sunnuntai aamupäivisin. Käyn suihkussa ja teen jotain muitakin kotihommia. Mies heräilee myöhään, juo kahvia pitemmän kaavan mukaan ja laittaa lounaan sekä usein reilumminkin ruokia alkuviikkoa varten. Anoppi kutsutaan usein lounaalle myös. Teinit heräävät lounaalle.
Lounaan jälkeen otan usein päiväunet ja/tai sitten yleistä notkumista kotosalla ja arkiviikkoon valmistautumista. Välillä käyn lenkillä/kävelyllä tai poiketaan kaupoilla tai kuskataan muksuja jonnekin. Myöhäinen päivällinen. Aika laiskoja päiviä nämä sunnuntait, mutta nautin näistä, kun usein muulloin on kiire jonnekin. Ajoissa suihkuun ja sänkyyn lukemaan.
Mun sunnuntait vaihtelee riippuen siitä olenko mökillä vai kaupungissa ja ovatko lapset minun luona vai isällään, mutta aina niihin kuuluu myöhään (8-10 asti) nukkuminen, rauhallinen aamukahvi sekä lähes poikkeuksetta pitkä juoksulenkki. Arkena ei ehdi juosta kuin lyhyitä lenkkejä, joten viikonloppuisin nautiskelen vähän pidemmistä, yleensä kilometrejä kertyy viikonlopun aikana kolmisenkymmentä. Päiväunet nukun myös mielelläni, jos mahdollista. Sitten rentoilua, maanantaihin valmistautumista ja nukkumaan sitten kun nukuttaa, muuten menee yö pyörimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin hirvee krapula, voi alkaa jo aamuviideltä, mutta koskaan en "nuku" yhdeksää pidempään. Sit loivennusta, joko heti aamuviideltä tai jos hyvin käy niin iltapäivällä. Ja voi vain toivoa että pysyy loivennuksena, aina se ei onnistu, vaan täytyy loivennusta yrittää maanantaisen krapulatyöpäivän jälkeen uudestaan jne...
Monille sunnuntai on yhtä säätämistä krapulan takia. Kunnon lääkkeet millä nukahtaa iltakuudelta vähentäisivät maanantaisia krapulasaikkuja. Tai miedommat päihteet ettei tulisi krapulaa? Jotain kuitenkin sellaista mikä ei vaadi kuivaa elämää.
Jos en osallistu jollekin kurssille tai retriitille,
aloitan aamuni joogalla 1-2h, vihreällä teellä ja smoothiella.
Luen inspiroivaa kirjallisuutta
Teen vapaaehtoistyötä. Opetan meditaatiota erään yhdistyksen vapaaehtoisille.
Kesällä ole kerännyt yrttejä, syksyllä marjaan ja sieneen.
Katson dokumentteja.
Iltajooga tai -meditaatio. Lukemista. Kiitollisuuspäiväkirjaa.