Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makoisimmat kasvispainotteiset reseptisi?

Vierailija
04.09.2016 |

Meidän perhe tarvitsee ryhtiliikkeen. Makkaroita, jauhelihaa, tonnikalaa, valkoista makaroonia, ranskiksia ja valkoista riisiä menee joka päivä. Usein ainoat kasvikset löytyvät salaatista, jossa on aina vain ne samat jäävuorisalaatti, kurkku ja tomaatti. Apua! Nyt tarvitaan paljon maukkaita reseptejä joissa käytetään paljon monipuolisesti kasviksia! Saa olla lakto-ovo, vegaani tai sekaruokavaliolle, ei mitään väliä. Me tarvitaan vitamiineja!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto on mulla nyt kypsymässä. Perunaa, porkkanaa, sipulia ja kasvisliemikuutiot. Kiehuu kypsäksi, soseutetaan ja kuohukermaa loraus. Koko perhe tykkää. Lisukkeeksi teen itse aina sämpylöitä.

Koko perhe tykkää.. hehheh ..

Mun muksun lempiruoka on porkkanasosekeitto ja tuoreet sämpylät. Tosin aina valittaa, että koulun keitto on paljon parempaa. Mitenköhän ne koulun keittiössä sen tekee?

Kaataa suurkeittiöpakkauksesta kattilaan ja lämmittää.

Vierailija
22/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vegaanituputus jatkuu jo neljännessä ketjussa. Läpinäkyvämpää kuin liivatelehdet.

Hirveän huono olenmutta haluan oppia. Ap

No, alat syödä lihaa, sekä opit sekaravintoa syöviltä. Kappaaminenkaan tuossa painossa ei olisi pahitteeksi. Voita, öljyjä (hyviä) lihaa, salaattia yms.

Mähän syön lihaa. Liikaakin. Ja mistäs sinä minun painoni tiedät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parmigiana di melanzane on mielettömän hyvää.

Vierailija
24/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto on mulla nyt kypsymässä. Perunaa, porkkanaa, sipulia ja kasvisliemikuutiot. Kiehuu kypsäksi, soseutetaan ja kuohukermaa loraus. Koko perhe tykkää. Lisukkeeksi teen itse aina sämpylöitä.

Koko perhe tykkää.. hehheh ..

Mun muksun lempiruoka on porkkanasosekeitto ja tuoreet sämpylät. Tosin aina valittaa, että koulun keitto on paljon parempaa. Mitenköhän ne koulun keittiössä sen tekee?

Kaataa suurkeittiöpakkauksesta kattilaan ja lämmittää.

Mitähän siinä suurkeittiopakkauksessa on? Mä keitän sipulia porkkanoita ja pari perunaa kypsäksi kasvis- tai lihaliemellä maustetussa vedessä. Maustan suolalla, pippurilla ja perään luraus kermaa tai klimppi koskenlaskijaa. Ei vain kuulemma ole yhtä hyvää.

Vierailija
25/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Tämä menee kyllä heti kokeiluun! http://www.hs.fi/m/blogi/kiusauksessa/a1305759359146

Vierailija
26/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahasta ole kiinni, niin vaihda spagetit palmuston härkäpapunuudeleihin (löysin cittarista).

Uunijuurekset ja kalaa/lihaa uuniin.

Ihan perinteinen itsetehty soppa....kaikkia kasviksia, papuja ja jauhelihaa/kalkkunajauhelihaa/jotain palapaistia/kalaa....you name it.

Kasvisosekeitto ja raejuusto.

Itse tein viime viikoilla risoton vähän erilailla: Riisin tilalla kauranjyviä, reilusti erilaisia sipuleita (tavallinen, valko, purjo), lammasjauhelihaa ja kik-herneitä. Lisäksihän tuohon voi raastaa sekaan vaikka mitä juuresta.

Juuriselleri on hyvä mauste ruokaan kuin ruokaan.

Vierailija
27/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittoja. Kasvissose ja tomaatti-vuohenjuusto esim. Iha perus lasagne kastikkeeseen voi laittaa paljon tomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia sekä muutama raastettu porkkana. :)

Kasvispihvit. Itse tehden tai pakkasesta, hyvää ja helppoa. Joku yrttiviili lisukkeeksi.

Wokkeihin menee paljon kasviksia, vaikka suoraan pussista nekin.

Ruokaisa tex mex salaatti, täytetyt tortillat.

Kasvispastaa, kasvispitsaa... Vaihda valkoinen jauho täysjyvään nii hyviä ruokia noista saa.

Porkkana-ananas kakku, marjaleivoksia? Siis semmosia välipalan tyylisiä, vain tilkka sokeria, ei voita.

Sit vaan järjestelmällisesti vaihdat esim. Perunamuusi -> juuresmuusi.

Maustettu jugurtti -> maustamaton + marjoja tai vaikka banaani

Hedelmäsalaatti on aina hyvä välipala.

Millaisissa kakuissa/Leivonnaisissa on vain tilkka sokeria eikä voita?

Vierailija
28/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin voi leivonnassa korvata rypsiöljyllä, määrän voi melkein reseptissä kuin reseptissä puolittaa. Monet banaanileivonnaiset esim. Eivät kaipaa käytännössä lainkaan sokeria.

Vierailija
29/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä, että haluatte vitamiineja ruokavalioon, niin suosittelen näiden ruokien lisäämistä ruokavalioon:

- Pinaatti

- Lehtikaali

- Mustikat ja Vadelmat

- Valkosipuli

- Parsakaali

- Kukkakaali

- Avocado

- Linssit ja pavut

- Mantelit, kurpitsasiemenet, auringonkukkasiemenet

Kannattaa tehdä ruokaa ajatellen, mitkä ainesosat ovat hyväksi ihmiselle sen sijaan että "onko se hyvää". Ylläolevat ovat täynnä vitamiineja.

Vierailija
30/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi suosikeistani http://www.kotivinkki.fi/ruoka/kasvispata-halloumilla

Vaihtelen kasviksia sen mukaan, mitä jääkaapista löytyy tai lähikaupassa on tarjouksessa. Mausteet on tässä olennaiset ja se halloumi tietysti.

Vierailija
31/31 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjien pierut haisevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi