Miten reagoisit jos teinisi pyytäisi mukaan aborttiin
Kommentit (27)
Tottakai menisin lapseni tueksi. Ihmettelisin vaan, että miten pojallani voi olla munasarjat ja kohtu, mutta ehkä tulevaisuudessa sellainenkin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti täytyy tehdä ennen kuin viikkoja on kasassa 12, erityisistä lisäsyistä abortin saa ennen raskausviikkoa 20. Mitkä ovat nämä erityiset lisäsyyt?
Jos raskaana oleva on teini 14-17 v. se on pätevä syy saada abortti myöhäisillä viikoilla.
Ei muuten ole. Tuon ikäiset saavat keskeytyksen yhden lääkärin päätöksellä ennen kuin viikkoja on täynnä 12. Sen jälkeen abortin saa esim. jos lapsen synnyttäminen tai hoito olisivat liian suuri rasitus naiselle.
En faktoista tiedä mutta jos vastaanotolla istuu miltein lapsi joka itkee, eikä ole henkisesti kypsä uskon että valvira katsoo nämä tapauskohtaisesti lääkärin lähetteen mukaan.
Ja kaikki tuo voidaan tehdä ilman että vanhemmat saavat tietää. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti täytyy tehdä ennen kuin viikkoja on kasassa 12, erityisistä lisäsyistä abortin saa ennen raskausviikkoa 20. Mitkä ovat nämä erityiset lisäsyyt?
Jos raskaana oleva on teini 14-17 v. se on pätevä syy saada abortti myöhäisillä viikoilla.
Ei muuten ole. Tuon ikäiset saavat keskeytyksen yhden lääkärin päätöksellä ennen kuin viikkoja on täynnä 12. Sen jälkeen abortin saa esim. jos lapsen synnyttäminen tai hoito olisivat liian suuri rasitus naiselle.
En faktoista tiedä mutta jos vastaanotolla istuu miltein lapsi joka itkee, eikä ole henkisesti kypsä uskon että valvira katsoo nämä tapauskohtaisesti lääkärin lähetteen mukaan.
Noilla viikoilla vaaditaan jo kahden lääkärin lausunto. Todennäköisesti epäkypsä teini saa abortin mm. mainitsemani esimerkin takia, mutta ikä ei yksinään ole enää riittävä peruste.
Eikö nuo raskausviikot näy jo uloskinpäin?
Tukisin tietysti lastani, mutta ihmetelisin kyllä kovasti, miksi asia on jätetty noin myöhäisille viikoille. Ja sen vuoksi ehkä yrittäisinkin saada lapsen muuttamaan mieltään abortin suhteen. Olisin itse valmis kasvattamaan lapsen ja antamaan nuoren jatkaa ilman noin isoa vastuuta.
En itse pystyisi aborttia tekemään kuin todella perustelluista syistä, mutta en ole silti mikään abortin vastustaja. Pahimmalta tuntuisi abortti noin myöhäisillä viikoilla. Ehkäisykeino ei abortti saa olla, mutta ymmärrän, että joskus voi käydä vahinko. Itse tosin aloitin seksielämän vasta sitten, kun olin valmis huolehtimaan mahdollisesta lapsesta.