Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisestä päiväkodista/-kodeista

Vierailija
03.09.2016 |

Tulee usein luettua, että yksityiset päiväkodit ovat helvetistä seuraavat. Ei ole sijaisia, kaikessa säästetään muutenkin, ruokaa ei ole riittävästi, varhaiskasvatus on luokattoman ala-arvoista. Tässä asiassa pätee sama kuin monessa muussakin, on niin ja on ihan toisin.

Olin itse vuosia töissä yksityisessä päiväkodissa Turun seudulla. Ei ketjufirma, vaan yksi yksikkö. Ruoka ostettiin muualta eli ei säästelty/ itse tehty. Sijaisia oli kun tarvittiin ja saatiin, harvoin oli hetkiä ettei sijaista ollut. Paremmat suhdeluvut kuin monella vieressä olevilla kunnallisilla paikoilla.

Joo, oli niitä Ikean kalusteitakin mutta hyvin viihtyivät lapset ja vanhemmat olivat tyytyväisiä. Sisältä seuranneena tiedän, että laatu oli / on korkeaa myös ovien suljettua vanhemmilta. Kaikki laatukriteerit täytettiin hyvin.

Siirryin muihin tehtäviin mutta yhä pidän päiväkotiin yhteyttä. Voin olla ylpeä vuosistani siellä. Tehtiin retkiä, kuunneltiin vanhempien toiveita. Ja tiedän, että henkilökunta viihtyy siellä niin hyvin miten kovin raskaalla ja pienipalkkaisella alalla nyt voi viihtyä.

Yksityiselläkin voidaan tehdä työtä rakkaudesta työhön. (Näin kuulin pomon joskus sanovan 😊)

Tässä teille erilaista näkökulmaa omista kokemuksista, niitä on sekö kunnalliselta että täältä yksityiseltä. Yksityisen miinus heikompi palkka (meni kyllä ihan oikein tes n mukaan) sekä pienemmät lomaedut. Kaikkeahan ei voi mitata rahassa mutta niissä rahoissa on kyllä iso asia sekin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnestä ap bisnestä. Yrityksen lakisääteinen velvollisuus on tuottaa voittoa.

Vierailija
2/2 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin myös, että vanhempainyhdistysten ylläpitämät päiväkodit ovat laadukkaita. Vanhempien rahat käytetään suoraan lasten hyväksi, eikä päiväkodin tarvitse tuottaa voittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi