Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalta osa-aikalisälle? Auttakaa!

02.07.2008 |

Onko mahdollista jäädä vanhempainvapaan tai hoitovapaan jälkeen suoraan osa-aikalisälle töistä??

Netistä löysin osa-aikalisän ehdot, että työsuhteen on pitänyt kestää vuoden. Mulla siis on vakkaripaikka ollut jo 4 vuotta, mutta voinkohan niin tehdä heti töihin paluun koittaessa vai pitäisikö ihan konkreettisesti olla vuosi työpaikalla tekemässä töitä.

Osa-aikalisä olisi siitä mukava, että työaikaa olisi vain puolet normaalisti ja minun tapauksessa vuorotyössä olisi myös arkivapaita, jolloin lapsen ei tarvitsisi olla hoidossa montakaan päivää kuukaudessa. Lapsi vasta reilun vuoden sitten kun pitäisi hoito aloittaa enkä raaskisi niin pientä jättää hoitoon. Rahatilanne kuitenkin vaatisi tuota työntekoakin.

Toivottavasti joku osaisi valaista asiaa.....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Katso kelan sivuilta:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084524MH?openDocument.

Siitä ei kyllä saa yhtä hyviä korvauksia kun tuosta osa-aikalisästä, vain 70€/kk. Ainakin vuorotteluvapaalle ei muistaakseni voinut jäädä suoraan äitiysloman jälkeen, mutten ole varma...

Vierailija
2/5 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin heti hoitovapaan jälkeen osittaisella hoitovapaalla ja suosittelen lämipmästi. Varsinkin kun sinulla on vuorotyö, niin lapsi ei todellakaan joudua paljoa hoidossa olemaan (näin on siskollanikin, ja vaikuttaa aivan ihanalta järjestelyltä).

Siis osittaiselle hoitovapaalle vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ole kysymys osittaisesta hoitovapaasta...sen tiesinkin, että on mahdollista, mutta siitä saa vain sen 70e/kk. Kyse on siis osa-aikalisästä....jolloin töissä ollaan esim.2 viikkoa ja sitten vapaalla 2 viikkoa. Palkkaa saa puolet ja loppuosasta jonkun verran tulee kelasta. Tätä voi jatkaa korkeintaan vuoden. Vuorotteluvapaa on myös eri asia vaikkakin samalla systeemillä.

Jos vuorotteluvapaa ei onnistu niin mahtaako tämäkään....vieläkö joku tietäis???

Kiitos jo vastanneille!

Vierailija
4/5 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäriin, ne varmaan osaisi vastata. Jos saat selville, kerrotko meillekin. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta tuo osa-aikalisä.

Vierailija
5/5 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kauan kesti tämä vastaaminen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan....vai....

Eli siis hoitovapaan jälkeen kun aloittaa taas työelämän niin voi vaikka samantien jäädä osa-aikalisälle. Työkkärin mukaan ei muita rajoituksia ole kuin, että työsuhde on pitänyt kestää vuoden!! Jotenka ei kun tuumasta toimeen.....

Tietenkin edellyttää, että työnantaja suostuu tähän ja, että työkkärillä on määrärahoja.

Dragon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme